آیا طناب زدن باعث افتادگی رحم می شود

پزشکی و سلامتتناسب اندام

- 98/03/30
آیا طناب زدن باعث افتادگی رحم می شود

چه عواملی باعث شل شدن عضلات نگه دارنده رحم می شوند


عوامل زیادی در تحلیل رفتن عضلات داخل لگن نقش دارند، اما علت اصلی بروز این مشکل بالا رفتن سن و از دست رفتن قوام عضلانی داخل لگن است.

از طرف دیگر آسیب دیدگی عضلات رحم در هنگام تولد نوزاد، زایمان های متعدد یا به دنیا آوردن کودکان سنگین وزن (بیشتر از ۴ کیلوگرم)، چاقی، سرفه های مزمن و شدید، فعالیت های بدنی شدید و یبوست مزمن باعث فشار بیشتر به عضلات داخل لگن شده و احتمال بروز پرولاپس رحمی را تاحد قابل توجهی افزایش خواهد داد.

هرچند نمی توان در این مورد ژنتیک را به کلی نادیده گرفت ولی طبق تحقیقات موردی صورت گرفته ۹۹ درصد زنانی که به علت افتادگی رحم به پزشک مراجعه می کنند، حداقل یک یا دو مورد از موارد بالا را دارند.

آیا ورزش هایی مانند طناب زدن می تواند باعث افتادگی رحم شود


همانطور که در موارد بالا نیز به آن اشاره شد فعالیت شدید ورزشی می تواند یکی از علل شدت گرفتن افتادگی رحم باشد. حال طناب زدن نیز در صورتی که در مدت زمان طولانی و با شدت بالا انجام بگیرد، شاید نتواند باعث شل شدن عضلات ناحیه لگن شود ولی بدون شک همین بالا و پایین پریدن ها می تواند میزان افتادگی رحم شخص مبتلا را افزایش داده و وخامت آن را بیشتر کند.

شواهد تحقیقات و مطالعات پزشکی نشان داده است که طناب زدن در دوران پریودی یا بارداری بدون شک اثر منفی روی عضلات ناحیه لگن داشته و یکی از عوامل بروز افتادگی رحمی است.

زنان طناب زدن را کنار بگذارند؟


خیر، طناب زدن به تنهایی نمی تواند باعث بروز افتادگی رحم شد. تنها در صورتی که یکی از علائم گفته شده برای افتادگی رحمی را دارید، باید کمی بیشتر احتیاط کرده و با شدت کمتر و مدت زمان کمتری طناب بزنید.

آیا ورزشی برای جلوگیری از افتادگی رحم وجود دارد؟


بله، می توانید با ورزشهای ناحیه کف لگن عضلات خود را تقویت کنید تا از بروز افتادگی لگن در سنین بالا جلوگیری کنید. ورزش ناحیه لگن همان ورزش کیگل است که انجام منظم آن می تواند از شل شدن عضلات ناحیه لگن جلوگیری کند.
advertising