آموزش ورزش با حلقه لاغری یا هولاهوپ

پزشکی و سلامتتناسب اندام

- 97/10/10
آموزش ورزش با حلقه لاغری یا هولاهوپتمرینات متعدد و مفرحی با حلقه هولاهوپ با دست، پا و کمر برای تقویت کل بدن و چربی سوزی وجود دارند. برای شروع ورزش با حلقه لاغری بهتر است از تمرین اصلی و اساسی هولاهوپ یعنی چرخش دور کمر شروع کنید. بعد از فرا گرفتن این تکنیک و احساس راحتی در انجام آن، قدم بعدی انجام حرکات پیچیده تر و ترکیبی است که تمامی بدن را بکار می گیرد.

چرخش طرفی کمر با حلقه هولاهوپ


در حالی که اندازه پاها از اندازه شانه بیشتر است، بایستید و پاها را مقابل هم و در یک راستا قرار دهید. همانند تمرین قبل حلقه را بچرخانید با این تفاوت که حین چرخش، کمر را موافق حلقه به چپ و راست حرکت دهید.عضلات شکم سفت، شانه ها و سینه بالا باشند. هرچه قدرت چرخش بیشتر باشد سرعت چرخش بیشتر می شود.

چرخش دور کمر با حلقه هولاهوپ


حلقه را در قسمت پایینی کمر با دو دست نگه دارید، دست ها باید مقابل یکدیگر در دو طرف حلقه باشند. حلقه را به قسمت پایینی کمر بچسپانید و پاها باید به اندازه عرض لگن باز باشند. پای چپ کمی جلوتر از پای راست و زانوها نیز کمی خم باشند.

با دست ها، موافق عقربه های ساعت چرخشی به حلقه بدهید و همزمان با چرخش حلقه، کمر را به سادگی بچرخانید تا حلقه به چرخش خود ادامه دهد. اگر در ابتدا چرخش حلقه برای شما سخت است سعی کنید حین چرخش حلقه، وزن بدن را بین پای جلو و عقب تعویض کنید.

چرخش با لانگز با حلقه هولاهوپ


حلقه را با دست راست تان طوری بگیرید که کف دست رو به پایین باشد. حلقه لاغری را موافق عقربه های ساعت دور بدن بچرخانید و در جلو و پشت بدن حلقه را بین دست راست و چپ تعویض کنید. این حرکت را به خوبی یاد بگیرید. بعد از یادگیری این حرکت سعی کنید، هنگام چرخش حلقه به دور بدن حرکت اسکوات یا لانگز را انجام دهید.

چرخش 360 درجه با حلقه هولاهوپ


ابتدا برای یادگیری این حرکت ترکیبی، سعی کنید حرکت را بدون حلقه انجام دهید تا به خوبی آن را یاد بگیرید. برای انجام حرکت پای چپ را محکم روی زمین قرار دهید، به هیچ عنوان پای چپ نباید حرکت کند. پای راست را از زمین بلند کنید و بدون اینکه پای آن را زمین بگذارید، 360 درجه دور خود بچرخانید. پای چپ به عنوان محور چرخش عمل می کند.

بعد از یادگیری حرکت، حلقه را دور کمر بگیرید و موافق عقربه های ساعت چرخشی قوی به حلقه بدهید. وقتی حلقه موازی زمین می چرخد، پای چپ حمایت کامل بدن را برعهده می گیرد و با پای راست چرخش را انجام دهید. بعد از اتمام چرخش به وضعیت اول برگردید و آماده برای چرخش بعدی باشید. اگر در ابتدا چرخش 360 درجه برای شما سخت است می توانید، چرخش 180درجه را تمرین کرده و بعد از یادگیری چرخش کامل را تمرین کنید.

قدم زدن با حلقه هولاهوپ


چرخش ساده دور کمر را انجام دهید. هنگام چرخش حلقه موازی با زمین، سعی کنید یک قدم کوچک به جلو بردارید. بعد از مدتی از انجام این تمرین سعی کنید قدم های بلند تر و سریع تر بردارید.
advertising