لباس مناسب خانم ها با بالا تنه چاق

مد و زیباییتیپ بانوان

- 97/09/09
لباس مناسب خانم ها با بالا تنه چاقبسیاری از زنانی که بالا تنه ی کوچکی دارند آرزو می کنند که ای کاش بالا تنه‌ی بزرگتری داشتند. اما زنانی که دارای بالا تنه‌ی بزرگی هستند، می دانند که داشتن آن همیشه چیز خوبی نیست. مهم است که چگونه لباس بپوشیم تا این بالا تنه‌ی بزرگ را کوچک نشان بدهیم. همانطور که زنانی که بالاتنه کوچکی دارند باید لباس مناسبی انتخاب کنند، زنانی که بالاتنه بزرگ دارند نیز باید به گزینه های مناسب به عنوان لباس خوب فکر کنند. مدل، برش و رنگ هر لباس می تواند به راحتی در کوچک و بزرگ نشان دادن اندام شما تاثیر بگذارد. اسراری در مد وجود دارد که دانستن آنها خالی از لطف نیست. اگر شما نیز بالاتنه بزرگ دارید می توانید با خواندن این مطلب به انتخاب درست لباس و کوچکتر نشان دادن بدن تان پی ببرید.

یقه لباس مناسب برای کوچک نشان دادن بالا تنه


یقه لباس معمولا جایی بین سینه و گردن را در بر می گیرد. از پوشیدن لباس های یقه برگردان و یقه ملوانی پرهیز کنید و در عوض لباس های یقه گرد باز و یقه قایقی را انتخاب کنید که می تواند به کوچک نشان دادن بالاتنه بزرگ کمک به سزایی کند. یقه های زاویه دار مثل یقه مربعی شکل نیز به خاطر خطوطی که دارند می توانند بالاتنه بزرگ را باریک نشان دهند. لباس های یقه هفت نیز بسیار گزینه مناسبی به شمار می روند.به جای یقه گرد از یقه هفت و وی شکل استفاده کنید، زیرا باعث می‌شود که از نظر بصری بالاتنه شما تقسیم شود و کوچکتر به نظر برسد.از پوشیدن بلوزها و لباس های یقه اسکی یا مدل های مشابهی که یقه های بلندی دارد، خودداری کنید.

پارچه لباس مناسب برای بالا تنه های چاق


زنانی که بالاتنه بزرگ دارند بهتر است از پارچه های ساده و نه طرح دار برای بالاتنه خود استفاده کنند. کارشناسان مد لباس های بافتنی، کتان ریز بافت و کشی را پیشنهاد می کنند. از طرفی پارچه های چین دار و تزئیناتی مثل منجوق، سکه، مروارید و دیگر تزئینات پارچه که روی سینه قرار می گیرند، می توانند به افزایش حجم بالاتنه کمک کنند. پس تا می توانید از پوشیدن لباس های شلوغ خودداری کنید یا اگر تنها سینه های بزرگی دارید سعی کنید این تزئینات روی قفسه سینه لباس نباشند.طرح و نقش و راه راه بر روی ناحیه سینه، باعث جلب توجه به این طرح ها می شود و به طور طبیعی توجه را به ناحیه بالاتنه ‌جلب می‌کند؛ بنابراین به این مدلها نیز نزدیک نشوید.از پوشیدن هر پارچه کشی و استریچ که در اطراف ناحیه بالاتنه کشیده می شود، خودداری کنید.

رنگ لباس مناسب برای بالا تنه بزرگ


همانطور که می دانید رنگ های تیره به لاغر تر جلوه کردن کمک می کنند. رنگ های تیره مثل رنگ مشکی، رنگ سرمه ای و رنگ ارغوانی تاثیر زیادی بر کوچک کردن سینه های پهن و بزرگ دارند. از پوشیدن لباس هایی که چاپ های گرافیکی زیاد دارند و بسیار شلوغ هستند به شدت پرهیز کنید. خطوط عمودی پارچه به کوچک نشان دادن بدن و همچنین خطوط افقی پارچه معمولا به بزرگ نشانه دادن بدن کمک می کنند. همچنین می توانید از رنگ های روشن در پایین تنه خود استفاده کنید که این کار نسبت پایین تنه و بالاتنه تان را یکسان می کند. دامن های گشاد و شلوار های بوت کات نیز می توانند تعادل در بالاتنه و پایین تنه ایجاد کنند.از بلوزها و بالاتنه های تیره رنگ مانند مشکی یا آبی تیره استفاده کنید. رنگهای روشن باعث جلب توجه به بالا تنه‌ی بزرگ شما می‌شود، در حالی که رنگهای تیره به استتار آنها کمک می کند.

آستین لباس مناسب برای بالا تنه های درشت


بهترین و مناسب ترین اندازه آستین برای زنانی که بالاتنه بزرگ دارند آستین سه ربع است. آستین های کوتاه از آنجا که دقیقا در راستای سینه قرار می گیرند، بالاتنه را بزرگ تر نشان می دهند و چشم را به این منطقه جلب می کنند. در صورتی که اگر آستین کمی بلند تر باشد خطای دید ایجاد می کند. همچنین اگر قصد استفاده از لباس های بدون آستین را دارید یا مدل های ساده و بدون یقه را انتخاب کنید و یا با پوشیدن یک کت یا ژاکت سعی کنید فضای باز بدن تان را بپوشانید تا بدن شما را جمع و جور تر نشان دهد.

لباس مناسب خانم ها با بالا تنه پر


از بالاتنه ها و بلوزهای ساده و گشاد استفاده کنید. جیب باعث جلب توجه به بالا تنهی شما می‌شود. پیراهن ها و بلوزهای پلیسه دار و چین دار، تنها باعث می‌شود که شکل بالاتنه شما بزرگتر نشان داده شود.بلوزها و بالاتنه‌های گشاد بپوشید تا بالا تنه‌ی کوچکتری را نشان بدهید. بلوزها و تاپ های تنگ، در اطراف بالاتنه‌ کشیده می‌شود و موجب می‌شود تا افراد به این ناحیه نگاه کنند. این مسأله در مورد ژاکت و کت هم صدق می کند. پوشیدن کت یا ژاکت ورزشی که در یک طرف دگمه دارد بهترین نمونه است. کتهایی که در دو طرف دگمه دارند، بالا تنه‌ی شما را بزرگتر نشان خواهد داد.با پوشیدن دامن های چندلایه و چین دار یا پلیسه دار، توجه را از بالا تنه‌ی خود دور کنید.با پوشیدن شلوارهای پاچه گشاد در اندام خود تعادل برقرار کنید.درحالی که پوشیدن بلوزها و تی شرتهای گشاد خوب است، اما از پوشیدن لباسی که خیلی بزرگ است خودداری کنید، زیرا تنها باعث می شود که بالا تنه ی شما بزرگتر به نظر برسد.
advertising