انتخاب لباس عروس مناسب فرم اندام های مختلف

مد و زیباییتیپ بانوان

- 97/09/03
انتخاب لباس عروس مناسب فرم اندام های مختلف

نکاتی که باید قبل از خرید لباس عروس در نظر گرفت


لباس عروس مهم ترین لباس برای هر خانمی است. این لباس باید شیک و مطابق مد روز باشد. انتخاب لباس عروس کار ساده ای نیست و باید علاوه بر زیبایی معیارهای دیگری را هم در نظر گرفت. در این مطلب نکات ضروری انتخاب لباس عروس یادآوری می شود.اول از همه بودجه خود را براي خريد لباس عروس تعيين كنيد. قبل از تعيين بودجه، هرگز سراغ لباس‌هاي گران قيمت نرويد چون بعدا يا مجبور مي‌شويد پول خيلي زيادتري خرج كنيد يا از خريد خود راضي نخواهيد بود.مجلات مختلف عروس، مزون‌هاي لباس عروس، سايت‌هاي مخصوص عروسي و... همه را نگاه كنيد تا يك ايده خوب در رابطه با لباس‌ خود پيدا كنيد. در قدم اول شما بايد بدانيد چگونه لباسي مي‌خواهيد: يك لباس كلاسيك يا مدرن آستين‌دار يا...در اين مرحله شرايط اتاق عقد خود را نيز در نظر بگيريد، يادتان نرود زمان و فصل عروسي شما نيز در مدل لباس شما موثر است.هنگام انتخاب لباس مدل‌هاي مختلف را حتما پرو كنيد؛ ممكن است مدلي را كه فكر مي‌كنيد به شما نمي‌آيد، وقتي مي‌پوشيد فوق‌العاده زيبا باشد.در تصميم‌گيري به هيچ وجه عجله نكنيد. اگر از لباسي خوش‌تان آمد، براي خريد آن عجله نكنيد. بهتر است يك يا 2 روز درباره آن فكر كنيد و بعد لباس را بخريد.
انتخاب لباس عروس مناسب فرم اندام های مختلف

لباس عروس مناسب افراد کوتاه قد


عروس خانم های قد کوتاه می توانند با طرح های عمودی ، یقه ایستاده وآستین بلند، قد خود را بلندتر نشان دهند این افراد باید از طرح های لباس عروس که دارای دامن های بسیار بزرگ است دوری کنند تا جذابیت بیشتری داشته باشند.

انتخاب لباس عروس با کفش عروسی


لباس عروس با کفش پاشنه بلند پوشیده می شود بنابر این در هنگام پرو لباس عروس ، باید کفش عروسی خود را همراه داشته باشید. اندازه و بلندی دامن با توجه به پاشنه کفش تنظیم می شود.

لباس عروس مدل پرنسسی


یکی از زیباترین مدل های لباس عروس که در بین خانم های جوان بسیار طرفدار پیدا کرده، مدل پرنسسی است. لباس عروس مدل پرنسسی دارای دامن خیلی پف دار زیبایی است که برازنده عروس خانم های قد بلند است. این دامن پف دار زیبا، قد را کوتاه تر از آن چیزی که هست نشان می دهد و مناسب افراد قد کوتاه نیست.

انتخاب لباس عروس از روی ژورنال


ژورنال ها و بورداهای عروس، جدیدترین و شیک ترین الگوها را عرضه می کنند. این لباس ها با توجه به اندام مانکن ها دوخته شده و بسیار جذاب دیده می شود. در انتخاب لباس عروس
باید الگوی اختصاصی خود را داشته باشید. انتخاب لباس عروس از روی ژورنال کار درستی نیست! لباس باید با توجه به نقاط ضعف و قوت اندام طراحی شود تا چشم ها را خیره کند.

لباس عروس دنباله دار


پوشیدن لباس عروس با دنباله ای بلند به عوامل مختلفی مانند قد عروس خانم و محل عروسی وابسته است. استفاده از لباس عروس با دنباله بلند برای خانم‌های قد بلند مناسب است. اگر عروس خانم کوتاه قد لباس عروس با دنباله بلند بپوشد؛ ظاهرش طوری نشان می‌دهد که انگار در لباس عروس گم شده‌ است.شاید لباس عروس با دنباله بلند جلوه‌ای بیشتر داشته‌ باشد ولی اگر از یک فرد باتجربه سوال کنید، به شما خواهد گفت لباس عروس با دنباله‌ کوتاه خصوصیات بهتری نسبت به دنباله بلند دارد. لباس عروس با دنباله کوتاه راحت و سبک است و قدم برداشتن و حرکت کردن با آن بسیار ساده‌تر است، منظور از دنباله کوتاه چيزي در حدود 60 تا 80 سانتی‌متر است.بهترین قسمت لباس عروس دنباله آن است. اغلب عروس خانم ها دنباله لباس عروس را می پسندند ولی با آن مشکل دارند. دنباله لباس در فضای باز به زودی کثیف می شود و مناسب فضای سالن نیست. با انتخاب لباس هایی که دنباله آن جدا می شود می توانید از لباس عروس دو منظوره خود استفاده کنید.

لباس عروس برای افراد لاغر اندام


عروس خانم های لاغر اندام با پوشیدن لباس عروس جذب، اندام زیباتری خواهند داشت! لباس عروس مدل ماهی که در بالاتنه تنگ و از زانوها شبیه دم ماهی است به این افراد پیشنهاد می شود.

انتخاب لباس عروس برای اندام های چاق


الگوهای لباس عروس، دکلته، یقه قلبی شکل و دارای برش هایی در قسمت کمر، بهترین انتخاب برای عروس خانم های دارای اضافه وزن می باشند. این الگوها اندام را شکیل تر نشان می دهند.برای عروس خانم هایی که در قسمت بالاتنه اضافه وزن دارند نیز لباس های بدون آستین و یقه هفت انتخاب هوشمندانه ای است. بهتر است قسمت دامن دارای طرح های شلوغ باشد. اگر می‌خواهید بالاتنه‌تان را کلا جمع‌وجورتر کنید و ظریف‌تر به نظر برسید باید لباسی با نیم‌تنه گن شکل و تنگ و دامنی را که از کمر پف‌دار است، برگزینید.اگر بازوها و سرشانه‌هاي بزرگ و قطوری دارید، نباید لباس مدل دکلته را سفارش دهید. در عوض لباس‌ شما یا آستین کوتاه یا آستین حلقه‌ای باشد.

تور عروس دنباله دار


علاوه بر آن استفاده از تور بلند که بر زمین کشیده می شود می‌تواند در عین‌حال که همان حس دنباله لباس را ایجاد می‌کند سختی کمتری هم داشته باشد چرا که اگر لباس با دنباله بلند می‌پوشید باید بعضی حرکت‌ها را آموزش ببینید، مثلا اگر خیلی سریع حرکت کنید و زیاد تغییر جهت بدهید، ممکن است دنباله لباس‌ شما مانع حرکت شما شود و خدای ناکرده زمین بخورید.
advertising