انتخاب لباس مناسب بر اساس فرم و هیکل

مد و زیباییتیپ بانوان

- 97/08/14
انتخاب لباس مناسب بر اساس فرم و هیکل

معرفی انواع هیکل و فرم های بدنی و لباس مناسب آن ها


خانم ها به علت فرم بدن و ظاهرشان با هم متفاوت هستند. شناخت عیوب بدن و اینکه کدام فرم بدن را دارید بسیار مهم است. با توجه به آن می توانید بهترین لباس ها را برای خود انتخاب نمایید. انواع مختلف فرم بدن وجود دارد، کشیده,مستطیل شکل، بیضی شکل,به شکل سیب، مثلثی، مثلث برعکس، به شکل ساعت شنی و گلابی شکل. دانستن اینکه بدن شما جزو کدام دسته است بسیار مهم است. می توانید از تفاوت های فرم بدن شما به بهترین شکل استفاده نمایید. فرم بدن خانم ها به انواعی که ذکر شد تقسیم می شود و هر خانمی باید با توجه به فرم بدن خود لباس انتخاب نماید. در اینجا چند مدل لباس که برای فرم های مختلف بدن مناسب هستند را به شما معرفی خواهیم کرد.
انتخاب لباس مناسب بر اساس فرم و هیکل

1. لباس مناسب فرم بدن کشیده یا مستطیل شکل


این فرم کاملا کشیده است و دارای برآمدگی و فرورفتگی های مشهودی نیست. منحنی ترسیم شده از این فرم دارای خمیدگی های زیادی نمی باشد و اندازه های دورسینه، کمر و باسن خیلی با هم تفاوت ندارند. بهتر است برای این فرم لباس هایی انتخاب شود که اندازه تمام قسمت های بدن یکسان به نظر نرسد. لباس های کلاسیک پرنسسی، لباس های فن و کلوش بهترین انتخاب برای این فرم بدن است. این لباس ها، قوس های بدن را بیشتر نشان می دهند و فرم صاف و بدون برآمدگی و فرورفتگی بدن را می پوشانند.

2.لباس مناسب فرم بدن مدل ساعت شنی


بهترین فرم بدن فرم ساعت شنی است. همانطور که از نامش پیداست این فرم دارای برجستگی و فرورفتگی های مشهودی است. چه بهتر که این منحنی های زیبای بدن را پر رنگ تر نشان دهیم. لباس های چسبان که برجستگی سینه و باسن را به خوبی نشان می دهند فرم بسیار زیبایی به کمر شما خواهند بخشید و برای این فرم بدن بسیار مناسب می باشند. با داشتن اندام متناسب هر مدل لباسی به شما خواهد آمد. می توانید بلدی لباس را با توجه به قد خود انتخاب کنید. لباس هایی که یقه آن ها توسط بندی پشت گردن گره می خورند، یقه قایقی، دکلته و شبیه این ها در این فرم بدن بسیار زیبا جلوه خواهد کرد.

3.لباس مناسب فرم بدن مدل گلابی شکل


افرادی که بدنشان گلابی شکل است دارای سینه های کوچک و باسن بزرگ تر هستند. برای این فرم بدن باید طوری لباس انتخاب کرد که حداقل توجه روی باسن باشد و سینه ها پرتر به نظر برسند. لباس هایی که در قسمت سینه و بالاتنه چسبان هستند، لباس هایی که روی خط سینه باز هستند، لباس های یقه باز و لباس های دکلته باعث می شوند توجه بیشتر به قسمت بالاتنه شما جلب شود. لباس های فن که به شکل A می باشند و لباس های کلاسیک پرنسسی بسیار برای این فرم بدن مناسب هستند.

4.لباس مناسب فرم بدن مدل مثلثی برعکس


در این فرم بدن شانه ها عریض هستند و بدن در ناحیه باسن باریک تر می شود. هدف این است که بدن را متناسب و متعادل نشان دهیم. لباسهایی که در قسمت پایین تنه آزادتر هستند، پیراهنهایی که در ظاهر به شکل بلوز و دامن هستند یا لباسهای چند طبقه چین دار برای این فرم بدن بهترین انتخاب می باشند. از استفاده از هرگونه تزئین در ناحیه سینه، یقه گره دار، مدلدار یا چیندار که توجه را به سمت ناحیه بالاتنه جلب نماید اجتناب کنید.

5.لباس مناسب فرم بدن مدل بیضی یا مدل سیب


لباسهای به شکل A و چسبان، لباسهای راسته و لباسهایی که در ناحیه سینه V شکل هستند برای این فرم بدن مناسبند. هدف آنست که توجه را به سمت بالاتنه بدن متمرکز نماییم. سعی کنید با استفاده از کمربند یا لباسهای کمر کرستی خط کمر را نمایان تر نمایید.
advertising