تعیین سایز لباس بچه گانه متناسب با فرم اندام کودک شما

مد و زیباییتیپ کودکان

- 97/08/08
تعیین سایز لباس بچه گانه متناسب با فرم اندام کودک شما

تناسب سایز لباس با فرم و هیکل کودک


یکی از دغدغه‌ های والدین برای خرید لباس بچه گانه در هر سنی، انتخاب سایز لباس کودکشان است.اگر به لباس‌هایی که بچه ها تا سن حتی تا 12 سالگی می‌پوشند دقت کرده باشید می‌ بینید که تقریبا در اکثر موارد یک قسمت از لباس با اندام کودک تناسب ندارد. مثلا قد لباس مناسب است اما در قسمت شکم تنگ می‌باشد یا آستین‌ ها کوتاه هستند. دو دلیل اصلی باعث این اتفاق می‌ گردد اول اینکه اندام کودکان تقریبا از هیچ الگوی استانداردی پیروی نمی‌ کند و دوم سرعت رشد کودک، که در زمان کوتاهی ممکن است بسیار تغییر کند. این دلایل باعث شده است که هنگام انتخاب لباس بچه گانه، والدین سردرگم باشند.
تعیین سایز لباس بچه گانه متناسب با فرم اندام کودک شما

روش های تعیین سایز لباس بچه گانه


اگر قصد دارید برای کودک خود شخصا لباس بدوزید یا اینکار را به یک خیاط بسپارید و یا اینکه قصد خرید آنلاین لباس بچه گانه از فروشگاه‌ های اینترنتی را دارید باید به دقت سایز قسمت‌های مختلف بدن کودک خود را اندازه گیری کرده سپس با الگو های استاندارد مقایسه نموده و اقدام به سفارش لباس بچه گانه کنید.برای این کار باید به ترتیب سه اندازه دور کمر، دور سینه و قد کودک خود را به روش زیر اندازه بگیرید.

اندازه گیری دور کمر کودک :


اندازه گیری باریک ترین قسمت کمر کودک با استفاده از متر یا نوار پارچه‌ ای.

اندازه گیری دور سینه کودک :


اندازه گیری دور سینه از برجسته ترین نقطه تا پشت کمر کودک با استفاده از متر یا نوار پارچه‌ای.

اندازه گیری قد کودک :


اندازه گیری قد کودک (برای این کار بهتر است کودک کنار دیوار کاملا صاف بایستد و از سطح زمین تا بالای سر او اندازه گیری گردد)

برای خرید لباس بچه گانه پس از بدست آوردن اندازه موارد ذکر شده باید سایز کودک خود را با سایز نرمال کودکان که در جدول پایین مقایسه کرده و اگر اندازه‌ ها با یکدیگر مطابقت داشت یا اختلاف چشمگیری نداشتند می‌ توانید طبق سایز های نرمال لباس بچه گانه مورد نظر خود را برای دوخت یا خرید سفارش دهید.

اما اگر سایز کودک شما بر اساس اطلاعات جدول تفاوت زیادی با حالت نرمال داشت باید کودک خود را برای خرید حضوری آماده کرده و با پرو کردن لباس بچه گانه مناسب را انتخاب و سایز کودک خود را تشخیص دهید.

توصیه‌ هایی برای خرید و انتخاب صحیح لباس بچه گانه


در انتخاب لباس بچه گانه مهم‌ ترین عوامل به ترتیب کیفیت لباس و سایز مناسب می‌باشد و عواملی مانند مد و زیبایی در مرحله بعد قرار می‌گیرد. در هنگام خرید لباس بچه گانه برای کودکان حتما به جنس پارچه و الیاف استفاده شده در لباس دقت کنید زیرا ظرافت پوست کودکان نسبت به الیاف پارچه ها ممکن است باعث حساسیت شده و در طولانی مدت موجب مشکلاتی پوستی برای او گردد. همچنین بهتر است قبلا از اولین استفاده، لباس را یک بار بشویید تا آلودگی‌ های احتمالی موجود در لباس بچه گانه برطرف گردد. در نهایت از لباس هایی استفاده کنید که حداقل استفاده از دکمه و زیپ را داشته باشند تا کودک احساس خوشایند تری داشته باشد.
advertising