پارچه فاستونی برای کت و شلوار آقایان

مد و زیباییتیپ آقایان

- 97/08/23
پارچه فاستونی برای کت و شلوار آقایانشاید تا به حال اسم فاستونی را شنیده باشید برای دوخت کت و شلوار آقایان ، پیشنهاد ما به شما آقایان شیک پوش فاستونی می باشد که نوعی پارچه پشمی ساده یا نخی می باشد مواد اولیه در تولید محصول انواع نخ فاستونی شامل پشم، مخلوط پشم و کرک و مخلوط پشم و پلی استر است.

پارچه فاستونی و تاریخچه آن


اگر بخواهیم تاریخچه و سرگذشت پارچه فاستونی (worsted fabric) را مطالعه کنیم بایستی بگویم که این نوع پارچه ابتدا در شهر بوستون آمریکا تولید شد و بعد در ایران با نام فاستونی شهرت یافته است و البته پارچه فاستونی از اولین پارچه‌هایی که در ایران به مرحله تولید رسید، بود. کارخانه فاستونی بافی در شهر اصفهان نصف جهان گواه این مطلب می تواند باشد که این قطب نساجی از پیشگامان عرصه صنعت تولید پارچه بوده است.
پارچه فاستونی برای کت و شلوار آقایان

معرفی پارچه فاستونى


برای این پارچه تعریف های زیادی شنیده ایم پارچه ای ساده با الیاف طبیعی حیوانی مثل پشم، الیاف مصنوعی یا مخلوطی از هر دو است. عرض پارچه فاستونی در حالت معمول در ایران ١۵٠ سانتی متر می‌باشد که می‌تواند در وزن‌های مختلف و با طرح ساده یا طرح‌دار مثل چهارخانه و راه راه تهیه بشود. اختلاف وزن یا تراکم بافت و میزان پشم به کار رفته در آن، نخ فاستونی از عوامل اصلی و تاثیرگذار در نرخ پارچه فاستونی است. پارچه فاستونی پارچه‌ای ساده است که در سه نوع تولید شده با الیاف طبیعی مثل پشم، الیاف مصنوعی مثل مواد پلی استر یا مخلوطی از هر دو به مرحله تولید می‌رسد. الیاف پارچه‌های فاستونی نخی، از ترکیب پشم، کرک و یا مواد پلی استر تولید می‌گردد. پارچه‌هایی که درصد پشم بیش‌تری دارند، نرم و لطیف هستند و کمی سنگین‌تر از فاستونی‌های ویسکوز می‌باشند. به این که دلیل این الیاف طبیعی است، فاستونی پشمی چروک پذیری بیشتری داردو این پارچه‌ها در مقایسه با فاستونی پلی استر قیمت بیشتری دارند ودر مقابل فاستونی‌های پلی‌استر و ویسکوز الیاف پلاستیکی دارند و جالب استه که کمتر چروک می شوند. این پارچه‌ها در لباس حالتی خشک‌ با انعطاف‌پذیری پایین دارند، که قیمت پایین‌تری نسبت به نوع اول نیز دارد. البته فاستونی‌های بسیار عالی از درصدهای متفاوت پشم و پلی استر تولید می‌گردند و هرگز به طور کامل پشم یا پلی‌استر نیستند. درصد این الیاف در پارچه تعیین کننده مشخصات ظاهری و قیمت آن تآثیر گذار است.


پارچه فاستونی ایران


نکته جالب توجه آن است که در کشورمان تولید پارچه‌های فاستونی روز به روز پیشرفت کرده و پارچه‌های فاستونی ایرانی در جهان زبان زد هستند و این خود باعث افتخار است.
advertising