آستین مناسب پیراهن مردانه چه ویژگی هایی دارد

مد و زیباییتیپ آقایان

- 97/11/10
آستین مناسب پیراهن مردانه چه ویژگی هایی داردگرچه سرآستین یکی از اجزای مهم در طراحی پیراهن مردانه است، اما می بایست با یقه پیراهن نیز تناسب داشته باشد. ترکیب نوع یقه و سرآستین، یک عامل تعیین کننده در میزان راحتی یا رسمی بودن پیراهن است. بیاد داشته باشید که ترکیب طرح های موجود برای یقه و سرآستین، صدها گزینه را برای انتخاب شما فراهم می کند.

سرآستین فرانسوی


این نوع سرآستین در پیراهن مردانه آراسته و رسمی مورد استفاده قرار گرفته و به آقایان این اجازه را می دهد که از یکی از مهم ترین اکسسوری های ویژه مردان، یعنی دکمه سر دست، استفاده کنند. به دلیل زیبایی و استایل جذاب دکمه سر دست، استفاده از این نوع سرآستین هم از محبوبیت زیادی برخوردار، و به دنیای پیراهن های غیر رسمی نیز وارد شده است. البته استایل ایتالیایی در مورد این نوع سرآستین هم سنت شکنی کرده و استفاده از آن بصورت باز و یا تا شده بر روی آستین کت را رواج داده است. با این حال اگر کت و شلوار سه تکه و یا تاکسیدو می پوشید، استفاده از دکمه سردست نیز ضروری است.
آستین مناسب پیراهن مردانه چه ویژگی هایی دارد

سرآستین معمولی


این نوع سرآستین در پیراهن های روزمره دیده شده و کاربر بسیار بیشتری نسبت به سرآستین فرانسوی دارد. گرچه این نوع سرآستین دارای ظاهری ساده است، اما شکل و طراحی آن، از صاف، منحنی یا مورب بودن گوشه گرفته تا تعداد دکمه های آن، گزینه هایی را در اختیار شما قرار خواهد داد. یکی از موارد انتخاب شما در مورد این نوع سرآستین، ارتفاع آن است. سرآستین های ساده قدیمی بین 7.5 تا 8 سانتیمتر ارتقاع داشتند؛ اما امروزه ارتفاع سرآستین ها به 6 سانتیمتر رسیده است. هر چه ارتفاع سرآستین کمتر باشد، ظاهر پیراهن امروزی تر و مطابق با مد روز خواهد بود.

سایز مناسب آستین پیراهن مردانه


یک آستین متناسب باید در بخش های بالایی گشادتر از ناحیه پایینی و سرآستین باشد و فرمی مخروطی داشته باشد. وقتی دست آویزان است آستین باید کمی گشاد باشد تا هنگام خم کردن آرنج دچار مشکل نشوید. این گشاد بودن باید به طور مساوی و متعادل در سرتاسر آستین تقسیم شود. وقتی آستین در حالت آویزان دست بچسبد به بدن شاید خوب به نظر بیاید اما هنگام حرکت دادن بازو و آرنج قطعاً شمارا دچار مشکل خواهد کرد. همین طور تنگ بودن آستین باعث می شود خطوطی روی آستین ایجاد شود. وقتی آستین گشاد باشد، این گشادی به صورت موج هایی که به خاطر جاذبه روی سرآستین تجمع می کنند خود را نشان می دهد.

اندازه مناسب سر آستین پیراهن مردانه


سرآستین باید نزدیک به مچ باشد اما مقداری فاصله بین پوست و پارچه وجود داشته باشد به صورتی که بتوانید پیراهن را بدون باز کردن دکمه سرآستین دربیاورید یا بپوشید؛ اما اگر سرآستین بچسبد به مچ و به آن فشار وارد کند و نتوانید پیراهن را بدون باز کردن دکمه سرآستین در بیاورید و نتوانید ساعت خود را زیر سرآستین ببندید این بدان معنا است که سرآستین شما تنگ است. برخلاف سرآستین تنگ، اگر سرآستین شما به راحتی بالا و پایین برود و خیلی بیشتر از جای یک ساعت یا نهایتاً دو انگشت با مچ شما فاصله داشته باشد و هنگامی که دست خود را روی چیزی تکیه می دهید روی سرآستین موج و تا ایجاد شود یعنی سرآستین برای شما گشاد است.

انتخاب قد آستین پیراهن مردانه


انتهای سرآستین باید روی استخوان بزرگ مچ قرار بگیرد یعنی دقیقاً روی استخوانی که به انگشت کوچک و حلقه ختم می شود. طول سرآستین شما باید طوری باشد که بعد از پوشیدن کت یک سانت و نیم سرآستین پیراهن از آستین کت بیرون بزند. سرآستین باید حداقل تا قسمت از ساعت مچی شما و بهتر است تمام آن را بپوشاند. آستین کوتاه بالاتر از استخوان مچ قرار می گیرد و آستین بلند روی دست می آید.
advertising