کت و شلوار تاکسیدو مناسب چه ویژگی هایی دارد

مد و زیباییتیپ آقایان

- 97/10/24
کت و شلوار تاکسیدو مناسب چه ویژگی هایی داردیکی از لباس های مردانه که حالت رسمی داشته و از انواع لباس های کلاسیک به شمار می رود تاکسیدو می باشد. این دسته از لباس ها به هنگام پوشیدن باعث می شوند شما یک استایل زیبا و مردانه فوق العاده شیک داشته باشید. در این مقاله قصد داریم ایده هایی را برای پوشیدن این دسته از لباس های مردانه در اختیار شما بگذاریم که بتوانید در مراسم های مهمی به مانند ستاره های هالیوود که در مراسم های زیادی شیک پوش ظاهر می شوند استایل جذابی را برای خود داشته باشید.لباس های تاکسیدو باعث می شوند شما به یک ترکیب زیبا و جذاب دست پیداکنید. اگر به این دسته از لباس های مردانه توجه بیشتری داشته باشید خواهید دید که برش آن ها کمی متفاوت تر از دیگر کت های مردانه است. این مدل از برش باعث می شود که در یک میهمانی رسمی بتوانید ظرافت بیشتری را در ظاهر خود داشته باشید.
کت و شلوار تاکسیدو مناسب چه ویژگی هایی دارد

قوانین پوشیدن تاکسیدو


در خصوص اینکه کت های تاکسیدو بتوانند استایل خوبی را برای شما به همراه داشته باشند باید چند اصل و قانون مهم را رعایت کرده و مطابق آن ها لباس بپوشید. اولین نکته ای که در مورد کت های تاکسیدو باید در نظر داشته باشید انداه بودن آن است ، در واقع باید تاکسدویی را انتخاب کنید که به طور کامل فیت و اندازه اندام شما است. تمام قوانینی که در خصوص این کت ها باید رعایت کنید همان نکاتی هستند که در انتخاب کت و شلوار معمولی در نظر می گیرید و مطابق با آن اقدام به خرید کت و شلواری مناسب می کنید.

ویژگی های یک کت تاکسیدو مناسب


زمانی که یک کت تاکسیدو به تن می کنید باید در نظر داشته باشید که اجازه حرکت کافی را به شما بدهد و باعث نشود مثل مجسمه قدرت حرکت کافی را نداشته باشید. در این مورد می توانید از درز حلقه آستین کمک بگیرید و ببینید آیا در جای مناسبی قرار دارد و یا نه. آستین شما نباید بلندتر از مچ دستتان باشد چرا که اندازه مناسب برای آستین این مدل از کت ها این است که روی مچ دست شما را بپوشاند و اگر بلندتر و یا کوتاه تر باشد جلوه چندان خوبی نخواهد داشت. قد کت هم باید به میزانی باشد که بتواند روی باسن شما را بپوشاند اگر کوتاه تر از این باشد باعث خواهد قد شما بلندتر از حد معمول دیده شود و بلندی زیاد قد کت هم می تواند در کوتاه نشان دادن شما تاثیر زیادی داشته باشد.

انواع مدل یقه کت های تاکسیدو


در مورد یقه کت های تاکسیدو باید بگوئیم سه مدل متنوع برای آن نام برده می شود و بیشتر از ساتن و ابریشم برای دوخت یقه این دسته از کت های مردانه استفاده می شود. یقه های آرشال که به shawl شناخته می شوند کمی زاویه دار بوده و یک یقه کاملا رسمی می باشند و یقه های notch که مردان آن را به یقه انگلیسی شناخته و به خاطر زاویه کمی که دارند بیشتر از کت هایی استفاده می کنند که این یقه را داشته باشد.مدل سومی که برای یقه کت های تاکسیدو در نظر گرفته شده است یقه peak می باشد که به دلیل تیزی ای که در لبه های آن وجود دارد به یقه بلیزر معروف است. این مدل از یقه ها شباهت بسیاری به یقه های انگلیسی دارند و مردان به دلیل حالت فانتزی ای که در آن وجود دارد در برخی از مراسم های مهم مورد استفاده قرار می دهند.اگر کتی که انتخاب می کنید یقه مناسبی داشته باشد می توانی جذابیت ظاهر خود را تا حدود زیادی ارتقا دهید و به یاد داشته باشید به هر اندازه که پهنای یقه شما باریک تر باشد به همان اندازه هم قد شما بلندتر و لاغر تر دیده خواهد شد.

ویژگی های شلوار مناسب تاکسیدو


در خصوص شلواری که انتخاب می کنید هم باید به اندازه بودن آن دقت کنید البته نباید شلوارهایی را انتخاب کنید که بیش از اندازه تنگ هستند چرا که شلوارهایی که به همراه کت می پوشید اگر زیادی تنگ باشند باعث می شود شما به راحتی نتوانید نشست و برخاست کنید و این مسئله کمی آزار دهنده خواهد بود.محل مناسب برای قرار گرفتن کمر شلوار درست بر روی ناف شما می باشد اما باید توجه داشته باشید که فاق شلوارتان بیش از اندازه پائین نباشد چرا که ظاهر شما را بسیار زشت و ناپسند نشان خواهد داد. اندازه مناسب برای بلندی کمر شلوار باید به گونه ای باشد که بتوانید به سادگی پیراهن خود را درون شلوار قرار دهید بدون اینکه یکسره از زیر شلوار بیرون بزند.در خصوص استایل های رسمی دقت داشته باشید که هیچ وقت از شلوارهایی که بالای قوزک پای شما قرار می گیرد استفاده نکنید چرا که این مدل از شلوارها باعث می شوند استایل رسمی شما خراب شود. بهترین اندازه برای قد شلوار شما این است که بالای کفش شما قرار بگیرد. سعی کنید بلندی شلوار رسمی شما به اندازه ای نباشد که موجب چین خوردگی شده و ظاهر آشفته ای را برای شما در پی داشته باشد.برای مواقعی که قصد نشستن را دارید نباید شلوارهایی را استفاده کنید که بیش از اندازه بالا می روند و ساق پای شما را بیشتر نشان می دهد. بهتر است در مورد شلوار اندازه مناسبی را انتخاب کنید تا بتوانید با پوشیدن آن احساس راحتی و رضایت مندی را داشته باشید. شلوار مناسب نباید بیش از اندازه تنگ یا بلند و کوتاه باشد تا به شما این اجازه را بدهد که در هنگام حرکت آزادی عمل بیشتری را داشته باشید.

تاکسیدو را در زمان مناسب بپوشید


خوب برای شروع بد نیست که بدانید باید این مدل کت و شلوار را باید بعد از ساعت 18 باید بپوشید. تاکسیدو بسیار رسمی است. این نوع کت و شلوار مردانه معمولا برای عروسی و یا مهمانی‌های بسیار رسمی توسط سلبریتی ها استفاده می‌شود.

با تاکسیدو پاپیون مشکی بزنید


اگر قصد استفاده کردن از این مدل کت و شلوار را دارید، بد نیست که بدانید فقط باید پاپیون مشکی بزنید. در غیر اینصورت دور پوشیدن این مدل لباس مردانه را خط بکشید.

شلوار و کت مناسب بپوشید


کت‌های مختلفی مانند یقه شال وجود دارد، هنگام انتخاب خرید این لباس دقت کنید که شلوار و کت با هم تناسب لازم را داشته باشند. و پوشیدن شلوار پارچه‌ای معمولی خودداری کنید.

تاکسیدو را با پیراهن مناسب بپوشید


با این کت و شلوار پیراهن با یقه فراگ می‌پوشند، بنابراین توجه کنید که هرگز به سراغ پوشیدن پیراهن با یقه دیپلمات و یا یقه معمولی نروید! همچنین داشتن دکمه سرآستین برای پیراهن الزامی است.

با تاکسیدو کفش چرم براق بپوشید


این کت و شلوار را حتما باید با یک جفت کفش چرم براق یا نوک گرد بپوشید. به سراغ کفش‌های پنجه مربعی و … نروید. این یک اشتباه مهم است که بعضا افراد آن را مرتکب می‌شوند.

اکسسوری مناسب با تاکسیدو بپوشید


بسته به نیاز و سلیقه خود می‌توانید این اکسسوری‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم را بپوشید. کلاه فدورا یا کلاه هومبورگ بر روی سر بگذارید. جوراب را حتما مشکی و بلند انتخاب کنید و سعی کنید پوشت و پاپیون خود را متناسب باهم انتخاب کنید.

با تاکسیدو ساعت مچی را حذف کنید


در روز عروسی و یا مراسم رسمی مانند اسکار لازم نیست که به کسی بگویید که ساعت چند است! ولی به هر دلیلی اگر به داشتن ساعت مچی علاقه مند هستید، یک ساعت مچی ظریف و نقره‌ای انتخاب کنید.

شلوار مناسب تاکسیدو بپوشید


اگر کت 6 دکمه پوشیده باشید که باید همیشه دکمه‌های آن را بسته باشید، اما اگر به سراغ تاکسیدو رفتید این قانون کلی را باید مدنظر قرار دهید، اگر شلوار شما یک شال در دور کمر داشته باشد، نمی‌توانید از ساس بند استفاده کنید.
advertising