یک کمربند مردانه خوب چه ویژگی هایی دارد

مد و زیباییاکسسوری

- 97/09/17
یک کمربند مردانه خوب چه ویژگی هایی دارد

راهنمای انتخاب و خرید کمربند مردانه


کمربند مردانه جزئی مهم از لوازم جانبی (اکسسوری) و همچنین کاربردی برای آقایان محسوب می شود که می تواند ظاهر لباس آنها را چشمگیر تر و زیبا تر کند. با اینکه ممکن است جزء کوچکی از ستِ لباس به نظر آید، اما تناسب و زیبایی کمربند، نقش بسیار مهمی در لباس پوشیدن مردها ایفا می کند. کاربرد کمربند چیزی بیشتر از نگه داشتن شلوار شما است و کمربند مردانه یکی از مهم‌ترین اکسسوری‌ها در استایل آقایان به شمار می‌رود که نقش مهمی در خوش‌تیپ‌تر شدن شما دارد. اما کمربند شما باید اندازه باشد و شیک و زیبا باشد و به درستی انتخاب شده باشد تا بتواند نقش خود را به درستی ایفا کند، از آنجایی که کمربند مردانه تنوع مدل و جنس بالایی دارد چطور یک کمربند مناسب انتخاب کنیم؟ سایزبندی کمربند مردانه چگونه است و بهترین انواع کمربند برای آقایان کدامند؟ سگک کمربند چه ویژگی‌هایی دارد و چطور انتخاب می‌شود؟اگر می خواهید شیک پوش جلوه کنید و یا اگر قصد دارید ظاهری ساده داشته باشید در راهنمای خرید کمربند مردانه با ما همراه باشید.
یک کمربند مردانه خوب چه ویژگی هایی دارد

انتخاب کمربند مردانه مناسب


اولین نکته در انتخاب یک کمربند مناسب در نظر گرفتن رنگ آن است. هنگام خرید کمربند مردانه رنگ لباسی را که قرار است با آن کمربند را استفاده کنید مد نظر قرار دهید، اگر تعداد زیادی کفش قهوه‌ای در منزل دارید خرید کمربند قهوه‌ای بهترین گزینه است اما اگر کفش قهوه‌ای ندارید کمربند قهوه‌ای در تیپ شما بلااستفاده خواهد بود. اگر برای خرید کمربند از منزل خارج می‌شوید شلوار محبوبتان را که بیش از بقیه شلوارها می‌پوشید به تن داشته باشید. در این صورت بهتر می‌توانید سایز کمربند را بررسی کنید. تنها با انتخاب اولتان راضی نشوید و چندین سایز و مدل را انتخاب کنید و ببندید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

سایزبندی کمربند مردانه


دانستن و انتخاب سایز کمربند اولین اصل در خرید آن است. کمربند مردانه نباید بزرگتر و یا کوچکتر از حد معمول باشد. تنگ بستن کمربند یکی از اشتباهات رایج مردان است. بخصوص برای مردانی که دارای اضافه وزن هستند ظاهری ناخوشایند می سازد. شرکت های مختلف همواره سعی می کنند سایزهای استانداردی را به هنگام تولید کمربند در نظر بگیرند تا افراد بتوانند به آسانی مناسب ترین کمربند را برای شلوار خود خریداری کنند.شاید تصور کنید کمربند نیازی به سایزبندی ندارد و با سوراخ‌ها و سگک کمربند می‌توان هر سایزی را تنظیم کرد اما این تصور اشتباه است. شما باید سایز کمر خود را بدانید تا بتوانید کمربند مناسبی انتخاب کنید، اگر نمی‌توانید چطور باید این سایز را پیدا کنید کافی است به شلوار جینی که همیشه می‌پوشید و کمر آن اندازه است نگاه کنید و سایز کمر آن را ببینید. اما خودتان هم می‌توانید با یک متر نواری به سادگی دور کمر خود را اندازه بگیرید. متر را دور باریک‌ترین قسمت کمر (حدود دو سانتی‌متر بالاتر از ناف) بپیچید و به عددی که به دست آمده پنج سانتی‌متر اضافه کنید و آن را به خاطر بسپارید، این عدد راهنمای شما در انتخاب سایز کمربند است.

خصوصیات کمربند مردانه رسمی و غیر رسمی


عرض کمربند، بیانگر میزان رسمی و یا غیر رسمی بودن آن است. کمربند های عریض 3.9 سانتی متری، غیررسمی تر از کمربند های 3.4 سانتی متری تلقی می شوند. کمربند های باریک تر و یا پهن تر از مقدار گفته شده نیز وجود دارند اما این دو مقیاس، تنها استاندارد های تولید کمربند مردانه می باشند. پس باید کمربند های عریض و اسپرت را با شلوار های غیر رسمی مانند جین ست کنید و کمربند های باریک را با شلوار های پارچه ای و یا به همراه کت و شلوار ست کنید.

جنس کمربند مردانه


از آنجایی که کفش های موجود در بازار معمولا یکی از سه جنس کرباس، چرم و یا چرم جیر هستند، باید توجه داشته باشید که در حد امکان کمربندتان را هم از همان جنس خریداری کنید. چرم گاو متداول ترین جنس برای ساخت کمربند به حساب می آید.

رنگ کمربند مردانه


نکته بعدی که باید به هنگام خرید یک کمربند مردانه مناسب به آن توجه شود در نظر گرفتن رنگ آن است. ساده ترین قانون برای ست کردن کمربند با لباس این است که رنگ کمربند باید همواره با رنگ کفش ها یکی باشد. بیشتر آقایان با پوشیدن کفش های مشکی مشکلی ندارند و حداقل یک جفت کفش مشکی در خانه دارند، پس به همین دلیل به یک کمربند مردانه مشکی نیز برای پوشیدن به همراه آنها احتیاج پیدا خواهند کرد. کمربند های چرم مشکی و یا قهوه ای تیره گزینه های مناسبی برای تکمیل پوشش های رسمی هستند.

شرایط و نحوه نگهداری درست از کمربند چرم


برای جلوگیری از خشک شدن چرم کمربندها، می توان آنها را دور از نور آفتاب و به صورت عمودی نگهداری کرد. متاسفانه اکثر مردها کمربندهای خود را روی شلوار رها می کنند که نگهداری کمربند به مدت طولانی در این شرایط، ظاهر چرم را خراب کرده و از عمر آن می کاهد. در نظر گرفتن قسمتی جداگانه برای نگهداری کمربند ها و یا حتی آویزان کردن آنها در کنار کراوات ها می تواند به افزایش طول عمر مفید آنها کمک بسیاری کند.

توصیه های مفید به هنگام خرید کمربند مردانه


کمربند ها را به طور میانگین باید سالانه عوض کرد.
سگک های کمربند ساده برای تیپ های کلاسیک توصیه می شوند.
کمربندی را انتخاب کنید که در صورت لاغر و یا چاق شدن باز هم بتوانید از آن استفاده کنید.
و در آخر این که اگر شما نیز از آن دسته از افرادی هستید که به پوشیدن کمربند علاقه ای نشان نمی دهید و یا به عبارتی به پوشیدن آن عادت ندارید، بهتر است هرچه زودتر با این قضیه کنار بیایید، چرا که استفاده از کمربند باعث جذاب تر به نظر رسیدن استایل لباس پوشیدن شما می شود و همچنین از شما انتظار می رود که در محل کار و یا مکان های رسمی کمربند بپوشید.
advertising