بوت مردانه چوکا چیست و چگونه ست می شود

مد و زیباییتیپ آقایان

- 97/11/08
بوت مردانه چوکا چیست و چگونه ست می شودهیچ کمد کفش مردانه ای بدون حداقل یک جفت بوت چوکا کامل نیست. این کفش کلاسیک آیتم ضروری هر کمد لباسی محسوب می شود و زیبایی خاصی دارد که کفش های دیگر فاقد آن هستند. کفشی که مناسب استایل های غیررسمی است و در عین حال با لباس های رسمی هم ست می شود و انعطاف پذیر و مد روز است. پس اگر یک جفت از آن ها ندارید حتما به فکر خریدشان باشید. وقتی کفش ایده آل خود را پیدا کردید تنها کاری که باید انجام دهید این است که لباس مناسب و شیکی با آن ست کنید. اما چگونه بوت چوکا را ست کنیم؟ در ادامه این مقاله با راهکارهایی برای ست کردن بوت چوکا و استفاده از آن در استایل روزمره آشنا خواهید شد.
بوت مردانه چوکا چیست و چگونه ست می شود

بوت چوکا چیست؟


بوت چوکا کفشی کلاسیک است. کفشی که اسم خود را از ورزش چوگان گرفته که در آن چوکا به زمان های کوتاه بین بازی گفته می شود. این بوت جذاب از سال 1924 به شهرت رسیده است و قصد ترک کردن دنیای مد را هم ندارد. بوت چوکا بوتی تا مچ پا است که دو تا سه سوراخ بند کفش و بندهایی نازک دارد. جنس آن معمولا از چرم یا جیر بوده و رنگ آن معمولا قهوه ای است.

بوت چوکا را چگونه ست کنیم؟


هرچند بوت چوکا ذاتا غیررسمی است، اما می شود آن را با لباس های رسمی یا اداری هم پوشید. تنها کافی است تا آیتم های مناسب برای ست کردن با آن را انتخاب کنید. در این کار ما به شما کمک خواهیم کرد.

مراسم و موقعیت های غیررسمی


داشتن یک استایل غیررسمی با بوت چوکا کار آسانی است. این بوت های باحال را می توان با شلوار جین پوشید و با انواع پیراهن و کت های اسپرت مردانه ست کرد. می توانید همراه آن ها شلوار جین آبی، پیراهن دکمه دار سفید و کت جین مردانه به تن کنید. فقط می بایست به یاد داشته باشید که بوت هایی را انتخاب کنید که کاملا راحت باشند؛ مثلا یک جفت چوکای جیر قهوه ای انتخاب کنید تا استایل تان عالی و بی نقص به نظر برسد.

مراسم و موقعیت های رسمی با بوت چوکا


بوت چوکا به جهت فرم کلاسیکی که دارد مناسب ست شدن با لباس های رسمی هم می باشد. اگر می خواهید این کار را انجام دهید بهتر است از یک جفت چوکای مشکی استفاده کنید. این امر باعث می شود ظاهری شیک و آراسته داشته باشید و راحت تر بتوانید کفش هایتان را با آیتم های شیک دیگر ست کنید. برای تکمیل استایل خود شلوار جین مشکی، تیشرت یقه گرد و کت بلیزر یا یک شلوار کتان و یک پیراهن معمولی بپوشید.

مراسم و موقعیت های کاری با بوت چوکا


بوت های چوکای خود را فقط برای آخرهفته و گردش های شبانه نگه ندارید. این کفش کلاسیک مناسب استایل های غیررسمی و اداری نیز می باشد. برای این منظور بهتر است از رنگ تیره آن استفاده کرده و آن را با لباس های رسمی و شیک ست کنید. شلوار پارچه ای یا کتان، پیراهن نخی سفید، و پلیور کشمیر یا کت بلیزر، بهترین آیتم هایی هستند که می توانید با بوت چوکای خود بپوشید و در محیط کارتان بدرخشید.

بوت و نیم بوت مردانه با شلوار جین


ترکیب یک جفت نیم بوت مردانه یا بوت مردانه با یک شلوار جین می تواند فوق العاده باشد. در ترکیب رنگ نیم بوت با شلوار جین نگرانی نداشته باشید. از رنگ مشکی کلاسیک تا رنگ شنی صحرایی، همه و همه می توانند گزینه های مناسبی باشند. با در نظر گرفتن رنگ شلوار جین و هماهنگی آن با رنگ نیم بوت می توانید ترکیب فوق العاده ای ایجاد کنید. (این قسمت از ماجرا بستگی به خلاقیت و سلیقه شما در ترکیب رنگ ها دارد)

ست نیم بوت مردانه با بوت مشکی


تنها نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که برای نیم بوت و بوت های مردانه مشکی رنگ، از شلوار های جینی که به شدت سنگ شور شده اند و دو رنگ هستند استفاده نکنید. استفاده از این دو، صحنه وحشتناکی ایجاد می کند. می توانید از ترکیب کلاسیک بی نظیر شلوار جین مشکی و نیم بوت یا بوت مشکی نیز استفاده کنید. اگر خواستید به سراغ رنگ های دیگر نیز بروید، می توانید به امتحان کردن ترکیب های مختلف بپردازید یا با یک سرچ ساده در قسمت تصاویر گوگل ایده های بیشتری دریافت کنید. در مجموع استفاده از شلوار جین در فصل های سرد و با بوت مردانه و نیم بوت مردانه را شدیداً توصیه می کنیم.

بوت و نیم بوت مردانه با شلوار کتان


یکی از هیجان انگیزترین استایل هایی که می توانید در فصل های سرد و با بوت و نیم بوت از آن بهره ببرید و نویسنده مطلب نیز علاقه زیادی به این سبک دارد این قسمت است. در قسمت انتخاب مدل کت برای ترکیب کردن با نیم بوت دست شما باز است. می توانید انتخابی رسمی تر و یا نیمه رسمی داشته باشید یا به سراغ کت های اسپرت تر و غیر رسمی تر و هر مدل خلاقانه و جدیدی بروید. کمی خاص بودن در این قسمت هیچ اشکالی ندارد، البته فقط مقدار کمی از آن مناسب است و مراقب باشید که سبک رسمی و یا غیر رسمی بوت و نیم بوت شما با سبک کتی که انتخاب کرده اید هماهنک باشد. یک نیم بوت اسپرت با یک کت یا اورکت رسمی وجهه چندان جالبی ندارد.برای انتخاب شلوار در این قسمت دقت کنید شلواری انتخاب کنید که دمپای آن همتراز با قسمت دهانه نیم بوت باشد تا نه کوتاه باشد و نه مجبور باشید مقدار زیادی از دمپای شلوار را بر روی نیم بوت زیبای خود رها کنید.

شلوار کتان خاکی رنگ را از دست ندهید


این رنگ را ساخته اند تا شما با یک جفت نیم بوت یا بوت مردانه امتحان کنید. الحق که هر رنگی را بحر مدلی ساخته اند. رنگ خاکی برای شلوار کتان دست شما را برای انتخاب رنگ بوت و نیم بوت باز می گذارد. اگر می خواهید دغدغه ای بابت ست کردن نداشته باشید و در کمترین زمان بهترین و راحت ترین انتخاب را داشته باشید، شلوار کتان خاکی یا طوسی رنگ گزینه خوبی است. این رنگ را می توانید با هر رنگ بوت و یا نیم بوت ترکیب کنید.
advertising