قوانین پوشیدن شلوار جین مردانه که باید رعایت شوند

مد و زیباییتیپ آقایان

- 97/11/08
قوانین پوشیدن شلوار جین مردانه که باید رعایت شوندانتخاب شلوار جین به شدت وابسته به سلیقه فرد می‌باشد. هر کسی استایل، طرح و اندازه مورد علاقه خودش را دارد و علاوه بر آن تنوع زیاد محصولات موجود کار را از این هم پیچیده‌تر می‌کند. ولی نگران نباشید …شلوار جین در کمد جزو آیتم‌های ضروری به حساب می‌آید. می‌توانید از آن برای غیررسمی کردن یا رسمی کردن هر ستی استفاده کنید. این شلوارها بسیار انعطاف پذیر هستند و اگر به درستی مورد استفاده قرار بگیرند، تا آخر عمرتان کافیست فقط سه تا چهار شلوار خوب داشته باشید. هر چقدر بیشتر آن‌ها را بپوشید، بهتر به نظر می‌رسند و بافت آن‌ها ردی از وجود شما به خود می‌گیرد که بسیار جذاب است. اصطلاح “قالی کرمون” برازنده شلوارهای جین است. می‌توانید آن‌ها را با کمربند یا بدون آن بپوشید، می‌توانید آن‌ها را تا بزنید، می‌توانند کلی جیب داشته باشند و یا اصلاً نه … به طور کلی هر جوری که شما دوست داشته باشید به شما خدمت خواهند کرد.

قوانین نانوشته پوشیدن شلوار جین مردانه


با این وجود یک سری قوانین اصلی وجود دارد که باید به آن‌ها بپردازیم. مطمئن شوید که شلوار جینتان فیت است. این شلوارها را در رنگ‌های طبیعی و خنثی بخرید (مشکی، خاکستری، آبی) و سعی کنید از سنگ‌شور ساده استفاده کنید.تعادل را در مورد سوراخ، پارگی و نخ­کش­های بلند رعایت کنید؛ این مدها می‌آیند و خیلی زود هم می‌روند و از آن جایی که شما در آغاز راه هستید باید سراغ مدل‌ها و رنگ‌های کلاسیک بروید که همیشه ماندگار هستند. مدل‌هایی که نام طراح روی جیب پشتشان خورده است را دیده‌اید؟ از آن‌ها فرار کنید!
قوانین پوشیدن شلوار جین مردانه که باید رعایت شوند

مدل های اصلی شلوار جین مردانه


چهار نوع اصلی شلوار جین وجود دارد که هر کدام از آن‌ها ظاهر متفاوتی را در شما ایجاد می‌کند. در سال‌های اخیر مدل‌های جدید فراوانی به بازار وارد شدند ولی این‌ها مدل‌های اصلی هستند، که مدل‌های جدید هم با تغییر در آن‌ها ایجاد می‌شود. در این مقاله روی این مدل‌های اصیل تمرکز می‌کنیم و خودتان بعدها می‌توانید با توجه به سلیقه شخصی از مدل‌های دیگر هم استفاده کنید:

شلوار جین مردانه بوت­ کات


اخیراً مد به شدت از این مدل دور شده است، چون افراد بیشتر ترجیح می‌دهند همراه با چکمه از مدل‌های تنگ‌تر استفاده کنند. ولی اگر آن ظاهر را دوست ندارید و همچنان می‌خواهید چکمه بپوشید یا اگر پاهایتان هر چه به پایین می‌روند پهن‌تر می‌شوند؛ این مدلی است که می‌توانید امتحانش کنید.

شلوار جین مردانه ریلکس


منظور پارچه اضافی بیشتر و ظاهر بگی ­تر و کمر ول‌تر است. برای ست‌های غیررسمی‌تر و راحت‌تر همراه تی‌شرت و یا کفش ورزشی و یا برای گذاران آخر هفته در خانه همراه سویشرت کلاه‌دار مناسب است.

شلوار جین مردانه جذب


این مدل اسامی مختلف دیگری مانند اسلیم، لوله تفنگی و … هم دارد. برای افراد با فرم بدنی لاغر بهتر به کار می‌آید. اگر به درستی و در کنار آیتم‌های مناسب دیگر استفاده شود، تن بعضی از افراد خیلی خوب به نظر می‌رسد. اگر رویکرد “خیاطی شده” نسبت به لباس‌هایتان دارید این مدل ممکن است مخصوص شما باشد.

شلوار جین مردانه راسته


این مدل بهترین گزینه برای اکثر افراد است، و درست بین مدل ریلکس و جذب قرار می‌گیرد؛ به شما فضای کافی برای حرکت را می‌دهد و در عین حال از شکل و خطوط بدن شما پیروی می‌کند.

قانون اول، شلوار جین باید ساده باشد:


از انتخاب رنگ‌های روشن و تند با تزئینات توی چشم مثل دوخت‌های رنگی روی جیب‌های پشت و یا بدتر از همه شلوارهای سنگشور و پاره اجتناب کنید. این مدل شلوارها شاید شیک باشند اما توجه را به شلوار شما جلب می‌کنند و دیگر این شلوار نمی‌تواند مرکز استایل شما باشد و آن را یکدست کند. بهترین انتخاب برای شلوار جین مردانه رنگ‌های تیره مثل سرمه‌ای، مشکی، خاکستری و آبی تیره با رنگ یکدست هستند. فراموش نکنید که هرگز نباید سراغ جین‌های روشن و سنگشور و زاپ دار بروید.

قانون دوم، فیت مناسب برای شلوار جین خود را پیدا کنید:


شلوار جین شما نباید خیلی تنگ و یا خیلی گشاد باشد اما شما می‌توانید هر حالتی بین این دو حالت که با فرم اندامتان هماهنگ و تطبیق پذیر است انتخاب کنید. البته بهترین انتخاب برای آقایان شیک پوش شلوار جین مردانه فیت متوسط است که راسته هم باشد. مدل‌های دمپاگشاد در اولویت بعدی هستند، مدل‌های نسبتا تنگ نیز در اولویت سوم قرار می‌گیرند.

قانون سوم، شلواری با کیفیت مناسب انتخاب کنید:


شلوارهای جین ارزان تفاوت ظاهری چشمگیری با شلوارها جین باکیفیت و گرانقیت دارند. پس هنگام خرید شلوار جین این نکته را مد نظر داشته باشید و فراموش نکنید که داشتن دو عدد شلوار جین گران بهتر از ده عدد شلوار جین ارزان است و به صرفه است که اگر کمی پول بیشتر برای خرید یک شلوار جین بادوام و باکیفیت بپردازید. هنگام خرید علاوه بر اندازه بودن و سادگی و رنگ شلوار به جنس پارچه شلوار، میزان محکم بودن و خاصیت کشسانی پارچه و کیفیت بخیه‌ها نیز توجه کنید.

اصول ترکیب لباس با شلوار جین مردانه



اصل اول، میزان رسمی بودن تیپ خود را در نظر بگیرید:


وقتی می‌خواهید شلوار جین را با لباس‌های دیگر خود هماهنگ کنید در نظر داشته باشید که این ترکیب قرار است برای چه موقعیتی استفاده شود و تا چه اندازه باید رسمی باشد. اگر پاسخ این سوال را پیدا کنید ترکیب کردن لباس‌ها تا حد زیادی ساده خواهد شد. مثلا اگر قرار است برای موقعیتی نسبتا رسمی آماده شوید و شلوار جین خود را با لباس‌های رسمی مثل کت و کفش رسمی بپوشید سراغ رسمی‌ترین شلوار جین ممکن بروید یعنی شلوار راسته تیره یکدست. سپس یک جفت کفش رسمی یا نیمه رسمی انتخاب کنید مثل بوت بنددار و یا بوت چلسی. سپس پیراهنی انتخاب کنید که با این دو بیشترین هماهنگی را داشته باشد تا در هر صورت اصل هماهنگی و رسمی بودن را رعایت کرده باشید.

اصل دوم، اندازه بودن لباس ها را مد نظر داشته باشید:


قبل از ترکیب هر لباس در نظر داشته باشید که این لباس با بقیه لباس‌های که انتخاب کرده‌اید از نظر فیت بودن هماهنگ باشد. مثلا اگر شلوار جینی با فیت تنگ انتخاب کرده‌اید نباید آن را با پیراهن تک سایزی که برایتان بزرگ است بپوشید. مشابه آن وقتی شلواری با فیت متوسط پوشیده‌اید پوشیدن یک کت تنگ می‌تواند همه ترکیب لباس زیبای شما را خراب و نامتعادل کند. پس همیشه فیت یکسان و ترجیحا متوسط را مد نظر قرار دهید.

لازم نیست همه این مدل‌ها را در رنگهای مختلف خریداری کنید. کاری که باید بکنید فکر کردن راجع به این است که در مورد شلوار جین چه جور آدمی هستید! اگر بیشتر ساعت کاری شلوار پارچه‌ای می‌پوشید احتمالاً شلوار جینتان را برای راحتی می‌پوشید. و اگر از آن افرادی هستید که شلوار جین را برای بیرون رفتن شبانه یا در موقعیت‌های رسمی‌تر هم می‌پوشید، به شلواری احتیاج دارید که در آن شرایط هم قابل پوشیدن باشد. توصیه ما این است که هر مردی به یک شلوار جین راسته آبی تیره عالی، یک شلوار ریلکس آبی روشن و یک شلوار راسته دیگر به رنگ خاکستری یا مشکی احتیاج دارد، تا مقدمات را پوشش داده باشد.

وقتی به دنبال تیپ غیررسمی و راحت می‌گردید، استفاده از رنگ‌های آبی روشن و مدل‌های گشادتر به خوبی به کار می‌آیند. از طرح­دار بودن آن‌ها نترسید چون قرار است نشان دهید که راحت هستید!

در مقابل اگر به دنبال تیپ هوشمندانه‌تر و رسمی‌تر هستید، شلوار تیره‌تر گزینه عالی است. سعی کنید آن‌ها را تا جایی که امکان دارد ساده نگه دارید تا به سایر آیتم‌های لباستان اجازه خودنمایی بدهید. آن‌ها را به عنوان آیتم پایه نگاه کنید که نیازی به نگرانی در مورد آن ندارید و به شما اجازه می‌دهند با سایر آیتم‌ها برای درست کردن یک ست عالی، بازی کنید.

باز هم مثل همیشه چند راه امتحان شده برای استفاده بهتر از شلوار جین:


با الهام گرفتن از مقاله تی­شرت­ها، یک شلوار جین ریلکس با رنگ آبی روشن یا نیمه روشن به همراه تی‌شرت یقه گرد یا یقه هفت در رنگ‌های سفید، طوسی یا مشکی یک تیپ ساده و غیر رسمی عالی را تشکیل می‌دهد. اگر هوا خنک بود بافتنی مورد علاقه‌تان را نیز بپوشید.

برای بیرون رفتن با دوستان، شلوار جین آبی تیره ساده را با پیراهن سفید و جلیقه مشکی یا طوسی بپوشید. می‌توانید دکمه‌های جلیقه را ببندید یا آن‌ها را باز بگذارید. از بهترین کفشتان استفاده کنید. گزینه پیشنهادی ما بوت چلسی است.

شلوار جین خاکستری یا مشکی یک آیتم پایه عالی برای پیراهن‌های چهارخانه هستند. ترکیب شلوار جین خاکستری راسته، تی‌شرت سفید یقه هفت و پیراهن چهارخانه آبی همیشه جواب می‌دهد.
advertising