انواع جلیقه مردانه و نحوه ست کردن آنها

مد و زیباییتیپ آقایان

- 97/11/05
انواع جلیقه مردانه و نحوه ست کردن آنهایکی از آیتم‌هایی که معمولاً به آن بی‌توجهی می‌شود جلیقه مردانه است. بسیاری از مردان خوش استیل مثل جاستین تیمبرلیک، تام فورد و پل نیومن به خوبی از آن استفاده کرده‌اند. در این مقاله می‌خواهیم روی جلیقه تمرکز کنیم.جلیقه‌ها از هر نظر عالی هستند. برخلاف آن چه بیشتر افراد تصور می‌کنند، بسیار پرکاربرد هستند و همیشه می‌توانند یک حس بی‌همتا از پیچیدگی را به ظاهر شما اضافه کنند. هیچ چیز توان برابری با قدرت مردی که کت‌شلوار 3 تکه پوشیده است را ندارد (به آل‌پاچینو فکر کنید در فیلم‌های پدرخوانده). هیچ تکه لباسی نمی تواند مانند جلیقه “رسمی” را از “کژوال” متمایز کند.

نکات پوشیدن جلیقه مردانه


مانند همیشه مهم‌ترین نکته فیت بودن آن است. مطمئن شوید که سوراخ دست‌ها به اندازه کافی گشاد هستند و می‌توانید به راحتی در آن‌ها حرکت کنید و خود جلیقه نیز بیش از حد تنگ نباشد. در ضمن هیچ گاه لباس های گشادترتان مانند پیراهن و تی­شرت­های گشاد را همراه جلیقه نپوشید چون در شانه‌ها و کمر حالت مواج ایجاد می‌کند و به طور کلی نامرتب به نظر می‌رسد.

جنس مناسب جلیقه مردانه


وقتی صحبت از استایل و جنس پارچه می‌شود، هم‌اکنون تنوع فراوانی در مورد جلیقه‌ها وجود دارد. می‌توانید آن‌ها را با جنس توئید و جناغی برای ماه‌های سرد و با جنس کتان برای تابستان خریداری کنید. می‌توانید آنها را در رنگ‌های خنثی، شاد و حتی چهارخانه و شطرنجی بیابید. در نهایت انتخاب شما بستگی به سلیقه شخصی و اینکه از پوشیدن جلیقه چه هدفی داشته باشید برمی‌گردد. برای کارایی بیشتر با رنگ‌های خنثی مانند طوسی، مشکی و سورمه‌ای شروع کنید که به راحتی هم با سایر آیتم‌های کمدتان ست می‌شوند و پس از آن به سراغ رنگ‌ها و طرح‌ها بروید؛ در این هنگام به خاطر داشته باشید که سایر آیتم‌ها را ساده و خنثی نگه دارید تا چشم از آیتم اصلی یعنی جلیقه منحرف نشود.
انواع جلیقه مردانه و نحوه ست کردن آنها

توجه به سایز جلیقه


سایز مناسب داشتن یکی از اساسی ترین اصول در انتخاب هر لباسی به شمار می رود. جلیقه نیز از این قاعده مستثنی نیست و سایز مناسب باید در مورد آن نیز در نظر گرفته شود. اگر جلیقه ای که در زیر کت خود می پوشید اندازه مناسبی نداشته باشد می تواند استایل شما را به طور کامل از بین ببرد.ترجیحا به سراغ آن دسته از جلیقه هایی بروید که زیر بغل اندازه ای داشته و در قسمت کمر هم فیکس تنتان باشد. دورجلیقه های تنگ را خط بکشید چرا که وقتی آن را به تن کنید ناف شما بیرون خواهد زد واین یک نکته منفی در استایل شما خواهد بود.جلیقه هایی هم که بزرگ باشد پائین تر از شکم و کمر شما خواهد ایستاد واین هم باعث می شود ظاهر شلخته و نامرتبی داشته باشید. بنابراین با توجه به مواردی که برشمردیم حتما سعی کنید از جلیقه هایی استفاده کنید که اندازه وفیت تن شما باشد.

توجه به جنس جلیقه


برخی در انتخاب جلیقه به سراغ مدل هایی می روند که از پلی استر تولید شده اند ولی باید بگوئیم این اشتباه بزرگی به شمار می رود.اگر می خواهید بدانید کدام جنس جلیقه ها مناسب تر هستند بهتراست به سراغ جلیقه های مخملی و پارچه های پیازی بروید چرا که این مدل ها بر روی تن شما خوب خواهند ایستاد و گزینه مناسبی برای هماهنگ کردن با کت های طوسی می باشند.

جلیقه های تک سینه


این مدل از جلیقه ها معمولا دارای 4 تا 5 دکمه هستندو بیش از هر مدل دیگری در بین مردان مورد استفاده قرار می گیرند و به نوعی کپی برداری شده از سبک کلاسیک هستند. و در عین سادگی بسیار شیک و زیبا به نظر می رسند.

جلیقه های دو سینه


یک مدل از جلیقه ها وجود دارد که به خاطر داشتن دوریف 4 تا 5 تایی دکمه در هر سمت به عنوان جلیقه های دوسینه شناخته می شوند.این مدل ازجلیقه ها حالت رسمی بیشتری دارند و به عنوان یک لباس رسمی در بیشتر مراسمات مورد استفاده افراد قرار می گیرند.

جلیقه یقه هفت


جلیقه ها درای تنوع در مدل یقه نیز هستند.یکی از انواع یقه ها که برای جلیقه به کار می رود یقه هفت است. دراین مدل از جلیقه ها بخش کمی از پیراهن شما ویا اکسسوری ای که به کار برده اید دیده می شود.

جلیقه های یقه گرد


که مردان توجه بیشتری نسبت به این مدل دارند ودر اکثر موارد این مدل را بر بقیه مدل ها ترجیح می دهند. زمانی که جلیقه های یقه گرد را می پوشید باعث می شود بخش بیشتری از لباس شما دیده شود.

جلیقه یقه آرشال


جلیقه هایی که یقه آن ها مانند شال گردن است و نسبت به جلیقه های یقه هفت از نرمی بیشتری برخوردار هستند. این مدل از جلیقه ها هم مانند جلیقه های یقه گرد موجب می شوند هنگام پوشیدن بیشترین بخش پیراهن شما از زیر آن به چشم بیاید.

دکمه های جلیقه مردانه


زمانی که یک جلیقه مردانه می پوشید به یاد داشته باشید که دکمه های آن هرگز باز نماند. باز گذاشتن دکمه های جلیقه در اصل به این معناست که زیبایی های به کار رفته در دست آن را نادیده گرفته اید وهمین کار کوچک باعث می شود استایلتان نامرتب دیده شود. همیشه به یاد داشته باشید اصلی ترین عامل در زیباتر دیده شدن جلیقه این است که دکمه های آن در هر شرایطی بسته باشد.

استایل های مختلف با جلیقه مردانه


1.یک راه آسان برای استفاده از جلیقه جفت کردن آن با آیتم‌های دیگری است که به خوبی آن‌ها را می‌شناسید و با آن‌ها راحت هستید. شلوار جین تیره و تی‌شرت طرح­دار خنثی مورد علاقه‌تان را به همراه یک جلیقه رسمی کتان مشکی بپوشید. این ست را با یک کفش کانورس ساق کوتاه و کلاه شاپو مشکی ترکیب کنید تا کار تکمیل شود.

2.شلوار کتان را فراموش نکنید. اگر شلوارتان تیره است، مثلاً سورمه‌ای یا مشکی، از یک پیراهن سفید با راه راه مشکی یا قهوه‌ای و یک جلیقه طوسی روشن استفاده کنید. اگر شلوار کتان معروف بژ یا شتری دارید، آن را با یک جلیقه مشکی ست کنید.

3.شلوار جین تیره، یک پیراهن چهارخانه اسلیم فیت و اسمارت به رنگ قرمز، آبی یا صورتی و یک جلیقه طوسی، ترکیبی رؤیایی را تشکیل می‌دهند. کلاه گلف خاکستری، کالج قهوه‌ای یا سورمه‌ای و یا بوت چلسی مشکی را هم به آن اضافه کنید و لذت ببرید.

4.در نهایت، برای مناسبت‌های رسمی کت‌شلوار سه تکه را بدون کت بپوشید. آن را با یک پیراهن ساده سفید، مشکی یا صورتی و یک کراوات راه راه رنگی و کفش هشترک مشکی ست کنید تا راهی جدید برای پوشیدن کت‌شلوار را به بقیه نشان بدهید.
advertising