اصول بستن دکمه های کت و جلیقه مردانه

مد و زیباییتیپ آقایان

- 97/09/19
اصول بستن دکمه های کت و جلیقه مردانهپوشیدن کت های مردانه اصول ویژه خود را دارد. از جمله بارزترین مسائلی که باید هنگام پوشیدن کت و جلیقه به آن توجه داشته باشید، این است که هرگز دکمه پائینی را نباید بسته نگه دارید.دکمه های کت را می توان به سه دسته ی: «گاهی، همیشه و هرگز» تقسیم بندی کرد. اگر کت، سه دکمه داشته باشد، «گاهی» به دکمه اول از بالا، «همیشه» به دکمه وسط و «هرگز» به دکمه پایینی کت اطلاق می شود.نوع کتی که می پوشید، اینکه رسمی یا اسپرت باشد، در این قانون تغییری ایجاد نمی کند. در مد آقایان، دکمه پایین کت هرگز نباید بسته باشد. این قانون در مورد جلیقه هم مصداق دارد.ما در این قسمت بستن دکمه کت که یکی از قوانین حرفه ای پوشیدن است را برای شما بیان کرده ایم.
اصول بستن دکمه های کت و جلیقه مردانه

بستن دکمه کت ‌های تک دکمه‌ یک ردیفه


کت‌ هایی که دکمه های تک ردیف دارند با داشتن تنها یک دکمه از سایر کت ها متمایز می‌شوند. ریشه طراحی این کت ها از کت های سنتی لباس شب است، غالبا کت ‌های تک دکمه از سایر کت ‌ها بلندتر برش می‌ خورند.دکمه این نوع کت ‌ها باید همیشه به هنگام ایستادن بسته باشد.در هنگام نشستن دکمه کت باید باز شود تا از چروک شدن کت جلوگیری شود.

بستن دکمه کت های دو دکمه


در روش سنتی در کت های دو دکمه، دکمه بالایی بسته و دکمه پایینی آزاد گذاشته می شود.دکمه بالایی این نوع کت ‌ها باید همیشه به هنگام ایستادن بسته باشد.به هنگام نشستن برای جلوگیری از چروک شدن کت دکمه بالایی باید باز شود، توجه کنید که هنگام ایستادن مجدد حتما دکمه کت را ببندید.هرگز دکمه پایینی را نبندید.در صورتی که کت فقط دو دکمه داشته باشد، باید همیشه دکمه بالا را بسته و دکمه پایین را باز نگه دارید.

بستن دکمه کت های دکمه ‌دار دو ردیفه


در غالب موارد دکمه ‌های کت‌ های دو ردیفه بسته‌ است. باز گذاشتن یک ردیف از دکمه ‌ها غیر معمول است.کت‌ های دکمه‌ دار دو ردیفه با مجموعه دکمه‌های این نوع کت و پس از آن با دکمه ‌های کاربردی آن‌ها توصیف می‌شوند. به طور مثال یک کت 6 در 4 ، شش دکمه دارد اما تنها چهار جای دکمه روی آن وجود دارد.تمام دکمه ‌هایی که جای دکمه دارند را حتما ببندید.اگر قصد دارید بعضی از دکمه‌ ها را باز بگذارید، به طور معمول دکمه‌های بالا را بسته نگه دارید.

احتمالا این سوال برایتان پیش آمده که اگر قرار نیست این دکمه بسته شود، چرا در دوخت کت اعمال می شود؟
واقعیت این امر به دهه 1900 میلادی باز می گردد؛ در خلال سال های 1906 تا 1910 میلادی، ادوارد هفتم پادشاهِ پادشاهی متحده بریتانیای کبیر، ایرلند و مستعمرات بریتانیا و امپراتور هندوستان بود. وی در دوران پیش از پادشاهی، زمانی که شاهزاده ویلز بود، به شدت چاق شد و برای اینکه کت ها و جلیقه هایی که می پوشید، به درستی بر تنش بنشینند، از بستن دکمه پایین کت پرهیز کرد.پیرو این حرکت، مردم سراسر بریتانیا به احترام به پادشاه، همین کار را تکرار کردند و این مساله به رسمی همیشگی در صنعت مد آقایان تبدیل شد.
advertising