اصول لباس پوشیدن برای خانم ها و آقایان

مد و زیباییسایر

- 97/10/02
اصول لباس پوشیدن برای خانم ها و آقایانسبک لباس پوشیدن ما در تصوری که دیگران از ما در ذهن خود می سازند نقش بسیار مهمی دارد به خصوص وقتی برای اولین بار قرار است با کسی دیدار داشته باشیم. در این جا قوانینی در لباس پوشیدن هست که به شما کمک می کند همیشه ظاهری پسندیده داشته باشید.اصول لباس پوشیدن به ما می گوید مناسب شرایط لباس بپوشیم. مکانی را که به آن دعوت هستید را بسنجید که با توجه به آن اقدام کنید. مثلا ببینید با لباس تان پوشیدن یک کراوات اکتفا می کند یا باید رسمی تر بود و کت و شلوار هم پوشید.

بستن دکمه وسط کت


برای یک روز عادی در محل کار و اداره نیازی به لباس خاصی نیست. اما اگر جلسه ای داشته باشید، لازم است تا لباس مناسب انتخاب کرده و به درستی آن را به تن کنید. هر زمان که انتخاب شما کت تک دکمه ای باشد، به یاد داشته باشید که آن دکمه حتما باید بسته باشد و اگر کت انتخابی شما دو دکمه دارد، دکمه بالایی را حتما باید ببندید.

استفاده از کراوات با گره مناسب


برخی مواقع داشتن کروات در محل کار، انتخابی هوشمندانه است. اما نحوه صحیح بستن آن بسیار اهمیت دارد. هر گاه انتخاب شما استفاده از کروات است، مطمئن شوید که رنگ آن در تضاد با رنگ لباستان باشد، هر چند این مورد همیشه هم الزامی نیست. نکته ای که توجه به آن بسیار مهم است این است که اندازه قدی کراوات باید به حدی بلند باشد که انتهای آن روی بخش بالایی کمربند باشد.

جلیقه یا کراوات ؟


شاید فردی کراوات و فرد دیگر جلیقه را برای جلسات رسمی انتخاب کند، این مساله کاملا به سلیقه فرد بستگی دارد. اما، پوشیدن کراوات و جلیقه با هم، چندان زیبا و خوش جلوه نیست. می توانید کراوات پوشیده و یا جلیقه، فرقی ندارد، مساله مهم این است که هر دو را با هم نپوشید.

پوشیدن کمربند و کفش ست


حواستان باشد که کمربندتان به هر رنگی که باشد- مشکی یا قهوه ای- کفشتان نیز باید به همان رنگ باشد. در این حالت می توان گفت که به درستی لباش پوشیده و در نگاه اول روی همکارانتان تاثیر خواهید گذاشت.
اصول لباس پوشیدن برای خانم ها و آقایان

توجه کنید که مارک و اتیکت لباس های جدید را حتما بکنید


این مورد یک نکته اساسی است که به یاد داشتن آن هر زمان که قصد دارید لباس های نو و جدید بپوشید بسیار ضروری است. هیچ وقت اتیکت و مارک لباس جدیدتان نباید دیده شود. حتی گاهی لباس های قدیمی هم برچسب ها و کاغذ هایی داشته که نشان دهنده سایز لباس و یا دستورالعمل هایی مرتبط به لباس بوده که ممکن است دیده شوند. در چنین مواردی باید یا آنها را کَنده و یا به نحوی از نظرها پنهان کنید.

اگر پیراهن خود را داخل شلوار می کنید، بهتر است از کمربند هم استفاده کنید


روزی فردی می گفت که مردان در لباس های رسمی باهوش تر به نظر می رسند. این نکته در مورد زنان هم صادق است! بخصوص وقتی که انتهای لباس را داخل شلوارشان می کنند. اما دقت کنید که وقتی به این شکل لباس می پوشید حتما کمربند هم به شلوارتان ببندید. لباس هایی که انتهای آنها را داخل شلوار می کنند، حتما باید با کمربند ست شده تا ظاهری بی نقص داشته باشند.

مهم ترین اصول لباس پوشیدن


هر زمان که تیشرت و یا بلوز به تن می کنید، حتما دو دکمه بالایی لباستان را باز بگذارید. هر چند که مجبور به انجام این کار نیستید، اما باز گذاشتن این دو دکمه باعث می شود بیش از پیش در لباستان احساس راحتی کنید.
زمانی که قصد پوشیدن لباس های رسمی را دارید باید بدانید که کمربند و کفش خود را باید با هم ست نمایید. به گونه ای که جنس چرم آن دو یا رنگ شان شبیه هم باشد تا وضعیت ظاهری مناسبی داشته باشید.
دکمه میانی کت یا ژاکت همیشه باید بسته باشد، دکمه بالایی بسته به سلیقه خودتان دارد و دکمه پایینی را هرگز نباید بست.
بیشتر از 2 دکمه از یقه بلوزتان را باز نگذارید.
گوشواره، دستبند و گردنبند ست استفاده کنید. بیشتر از ۲ قطعه جواهرات، زیبایی چندانی به ظاهر شما نمی دهد.
سر کراوات باید روی کمربند بیفتد.
لباس یا باید کوتاه باشد یا یقه باز. هر دو با هم هیچ زیبایی ندارد.
اگر کت نمی پوشید نیازی به بستن کراوات ندارید.
اگر لباس را زیر شلوار می پوشید بستن کمربند الزامی است.
با شلوار جین لباس نیم تنه نپوشید.
کمربند باید هم رنگ کفش تان باشد.
تمام اتیکت های روی لباس را جدا کنید.
اگر لباس های طرح دار می پوشید طرح ها هم رنگ باشند.
جوراب باید به قدری بلند باشد که هنگام نشستن برهنگی پا مشخص نشود.
advertising