نحوه پوشش آقایان در محیط کار

مد و زیباییتیپ آقایان

- 97/08/11
نحوه پوشش آقایان در محیط کارداشتن ظاهری خوب در محل کار اهمیت زیادی دارد و باعث می شود دیگران شما را جدی تر تلقی کنند. ربطی هم به سن و سال ندارد. چه پیر باشید و چه جوان، رعایت این موضوع به نفعتان است. خوب لباس پوشیدن باعث می شود که در اولین برخورد روی افراد تاثیری مثبت بگذارید.
بهتر است که در مواقع رو به رو شدن با ارباب رجوع یا افراد جدید در شرکت این مسئله را جدی بگیرید. ظاهر خوب پیام دیگری نیز در خود دارد.
خوب لباس پوشیدن در محل کار به دیگران این تفکر را می دهد که شما همانطور که در لباس پوشیدنتان دقیق و وسواسی هستید، در کارتان نیز منظم و دقیق هستید. هر محل کاری بر حسب محیط خود مدل لباس پوشیدن خاص خود را می طلبد. حتی در یک شرکت هم، افراد در پست های مختلف باید لباس های مناسب پست خود را تن کنند.
مسلماً مدیرعامل باید خیلی بهتر از کارمند ساده لباس بپوشد و ظاهر مرتب تری داشته باشد. اما مدتی است که لباس پوشیدن در محل کار بیشتر برحسب راحتی لباس انتخاب می شود. از وقتی که مدیران شرکت ها دریافتند که کارمندان در لباس های راحت بهتر از لباس های رسمی می توانند کار کنند و بازده کار بالاتر می رود، این مسئله باب شد.
ابتدا لباس کار راحت و غیر رسمی، یک پیراهن همراه با شلوار با یک کت اسپرت بود. بعد ها این لباس به یک بلوز اسپرت و شلوار جین یا شلوار اسپرت تغییر کرد. تا اینکه به آنچه امروزه در بسیاری از شرکت ها می بینیم تبدیل شد: تی-شرت و شلوار جین. این روزها دیگر لباس راحتی پوشیدن در محل کار هر ۵ روز کاری هفته به شکل عادت درآمده است.
اما چنین لباس پوشیدنی مشکلاتی را هم به دنبال خواهد داشت. کارکنان ممکن است جدیت کمتری در کار خود نشان دهند و روابط کاری ممکن است بر هم بخورد.

لباس های راحتی


این نوع فرم لباس معمولاً یک پیراهن بدون کراوات با جین یا انواع شلوارهای راحت می باشد. در چنین محیط هایی معمولاً پوشیدن تی-شرت و شلوار جین صحیح نمی باشد، هر چند که در بسیاری از محیط های جوان تر و صمیمانه تر پوشیده می شود.

لباس های نیمه رسمی


پیراهن خوش دوخت با کراوات همراه با شلواری خوش جنس با یا بدون کت اسپرت لباس نیمه رسمی برای محیط کار محسوب می شود.
نحوه پوشش آقایان در محیط کار

لباس های رسمی


کت و شلوار به همراه پیراهن و کراوات هماهنگ با آن تیپ رسمی محل کار تلقی می شود. ترجیحاً با پارچه ی راه راه باریک استفاده شود. استفاده از جلیقه هم زیر کت بسیار خوب است.

دانستن این نکات مفید است


- به یاد داشته باشید اگر چه می توانید با هزینه کردن اندکی پول خوش تیپ و جذاب باشید اما این را هم بدانید برای پول درآوردن بهتر است پول هم خرج کنید و در مورد محل کارتان بهترین لباس را انتخاب و خریداری کنید!
- تعداد زیادی پیراهن های شیک و خوش دوخت داشته باشید. این به شما کمک میکند که در نبود کت و شلوار بتوانید همواره خوش تیپ و جذاب باشید و همینطور هنگام استفاده از کت و شلوار، جلوه ی خوبی پیدا کنید. ولی موقع ست کردن پیراهن با کت و شلوارتان خیلی دقت کنید.
- از زیورآلات زیاد استفاده نکنید. یک ساعت و حلقه کفایت می کند!
- موهایتان را همیشه تمیز نگاه دارید. ناخن هایتان را هم همیشه تمیز و کوتاه کنید. از عطر و ادکلن نیز حتما استفاده کنید.
- کفش هایتان را تمیز نگاه دارید. همیشه گفته اند که کفش نشاندهنده ی شخصیت افراد است.
- در زدن گره ی کراواتتان دقت کنید.
- در انتخاب لوازم فرعی مثل کیف و خودکار و کیف پولتان دقت کنید که حتماً با کیفیت بالا و زیبا باشند.
سعی کنید همیشه یک درجه بالاتر از همکارانتان لباس بپوشید. اینطور در محیط کار بیشتر جلوه خواهید کرد
چگونه با لباس پوشیدنتان بیشتر به چشم بیایید ؟
پوشیدن لباس های راحتی هنگام کار بیشتر به این منظور بوده است که کارمندان در هنگام انجام کارها احساس راحتی کنند. اما این مسئله تا حدودی ایجاد مشکل کرده است. دیگر وقتش رسیده است که پوشیدن شلوار جین را کنار گذاشته و کمی موقرتر و رسمی تر در محل کار لباس بپوشید تا همیشه بین همکارانتان به چشم بیایید!
advertising