پوشیدن آقایان به سبک مد خیابانی یا استریت استایل

مد و زیباییتیپ آقایان

- 97/11/03
پوشیدن آقایان به سبک مد خیابانی یا استریت استایلطبق معمول در حال گشت و گذار در برنامه های تلویزیونی یا وب سایت های مورد علاقه تان هستید که می بینید یکی از کمپانی های مشهور در زمینه مد، نمایش سری جدید از پوشاک فلان مدلش را انجام می دهد. از آن نمایش ها که با حالت های خاصی رد می شوند. پس از تلاش بسیار نگاهی به مدل لباس های سوژه های نمایش می اندازیم. نه اینطور نمی شود، این را که نمی شود اصلا پوشید، این یکی که با فرهنگ و جامعه ما مطابقت ندارد، این را هم که خودم رویم نمی شود بپوشم. گویا این برنامه و این شو را اصلا برای من نساخته اند. حتما در چنین شرایطی قرار گرفته اید. خوب قطعا این نمایش ها مختص پوشش های مخصوص مد لباس خیابانی نیستند، حداقل در فرهنگ و جامعه ما.

استایل خیابانی چیست؟


در تعریف استایل خیابانی آمده است که ” استایل یا سبک خیابانی یک نوع خاص از استایل و فشن است که از فرهنگ فشن بریتانیا سرچشمه گرفته است. استایل خیابانی یک سبک وسیع و گسترده است که با فشن رایج و معمول اشتراکات و تفاوت‌هایی دارد.” فشن خیابانی معمولا بر پایه فردگرایی شکل می‌گیرد و چندان به ترندهای رایج هر دوره وابسته نیست. افراد مختلف می‌توانند با به کار بردن متد‌های استایل خیابانی هویت منحصر به فرد شخصی خود را در کنار خرده فرهنگ‌ها و ترندها به نمایش بگذارند و همه این اتفاقات می‌تواند با ترکیب چند لباس مختلف به صورت یک اثر هنری شکل بگیرد. فشن خیابانی یک فشن زنده و پویا است که با سرعت زیادی تغییر می‌کند و می‌توان آن را جنبه اعتیادآور مد نامید که بدون درگیر شدن با پیچیدگی‌های دنیای مد نشان می‌دهد چطور سبک‌ها مدام در حال تغییر و دگرگونی هستند.
پوشیدن آقایان به سبک مد خیابانی یا استریت استایل

استایل خیابانی در دنیای امروز


تحولات استایل خیابانی در قرن بیستم کاملا مشخص و تعریف شده است اما در قرن بیست و یکم ما با پدیده جدیدی به نام اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مواجه شده‌ایم که چهره دنیای مد را به شدت تحت تاثیر قرار داده و مفاهیم جدیدی را به آن وارد کرده است. یکی از مهم‌ترین مفاهیم در دنیای مد امروز اینفلوئنسرها و فشن بلاگرها هستند، افرادی عادی که از دل اجتماع برخاسته‌اند و با به اشتراک گذاشتن سبک و سلیقه و تجربیات خود در مد و فشن طرفداران بسیاری برای خود دست و پا کرده‌اند. طرفداران برخی از این بلاگرها و اینفلوئنسرها حتی از چندین میلیون هم فراتر رفته و عملا به یک رسانه تبدیل شده‌اند که با به اشتراک گذاشتن تصاویر استایل خیابانی و … به تبلیغ سبک زندگی خود می‌پردازند. این بخش از مد در واقع نقطه اشتراک جدیدی بین فردیت گرایی و صنعت پوشاک به وجود آورده است که فرصتی تازه برای توسعه تبلیغات و تولد سبک‌های جدید و خلاقانه به وجود آورده است.

مد لباس مردانه، برای گردش و کوچه و خیابان


فکر نمی کنیم کسی دوست داشته باشد که همان لباس هایی را که سر کار یا در مهمانی ها و مجالس می پوشد، در خیابان و گشت و گذار هم بپوشد. افرادی هستند که اعتقاد دارند هر لباسی باید در جای خودش استفاده شود. قطعا پوشش خیابانی یا همان استریت استایل StreetStyle هم یک نوع خاص مانند پوشش های رسمی یا مجلسی هستند. از طرفی عده ای علاقه دارند که در هر شرایط و مکانی، پوشش به روز یا به اصطلاح مد روز را برای خود در نظر بگیرند. در ادامه چند نکته برای بهتر دیده شدن در گشت و گذار و خیابان را برای شما بیان می کنیم.

پیراهن آستین کوتاه طرح دار


چند سال پیش این مدل پیراهن ها بسیار مورد استفاده بودند. البته امروزه، هم مدل های زیباتری برای این سبک طراحی شده و هم از آن حالت (گونی وار) در آمده اند. پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید از این مدل استفاده کنید به ترکیبی که قصد پوشیدن با آن را دارید دقت کنید، این سبک از لباس ها می توانند هم جلوه فوق العاده ای داشته باشند و هم برعکس آن.سال ها پیش این مدل پیراهن ها توسط خانه مد لویی ویتون Louis Vuitton معرفی شد و استفاده از آن زیاد شد. طرح های گل گلی، منظره و اشکال مختلف دیگر که اتفاقا بسیار شیک به نظر می رسند. البته اگر به خوبی آن ها را ترکیب کنید. استفاده از این پیراهن ها را در روزهای گرم شدیدا توصیه می کنیم. اگر می خواهید گردشی خارج از شهر داشته باشید و می خواهید سریعا یک چیز نشاط آور و باحال بپوشید که زحمت زیادی هم برای مرتب کردن پی در پی آن نکشید، پیراهن آستین کوتاه طرح دار انتخاب خوبی است.

تیشرت های چاپی و متن دار


فکر نمی کنم نیازی به معرفی این دست از تیشرت ها باشد. تیشرت هایی که هر چه دل تنگتان بخواهد می توانید روی آن بنویسید یا چاپ کنید، شعارها، تصاویر عجیب و غریب، ضرب و المثل ها و اشعار ایرانی و دل نوشته های اندیشمندان و روشن فکران ایرانی یا فرنگی. این نوع از تیشرت ها توسط طراح روس تبار Gosha Rubchinskiy طراحی و توسعه داده شد.نمونه های جالبی را از این مدل تیشرت ها دیدید. امروزه استفاده از این تیشرت ها بسیار زیاد شده و اگر کمی در خیابان ها قدم بزنید آن ها بر تن مردم میبینید. بعضی از این تیشرت ها چاپ شده و آماده هستند، اما در کنار این ها استارت آپ های کوچکی هستند که شما می توانید سفارش دهید، تا هر طرحی که دوست دارید را برایتان بر روی رنگ تیشرت مورد علاقه تان چاپ کنند. کافی است طرح و رنگ را به آن ها بدهید و با کمترین هزینه تیشرتی با طرح مورد علاقه خود دریافت کنید. ایده فوق العاده ای است، افکارتان را روی لباستان بیاورید، البته نه همه افکارتان را. این تیشرت ها برای مناسبت های خاص، جشن ها، ست کردن های جذاب، ایده های هنری و حس شوخ طبعی عجیب مزه می دهند.

سفید، همیشه شیک، همیشه خوب


رنگ عجیبیست این رنگ سفید. با همه رنگ ها ست می شود، از دنیای مد لباس دور نمی شود. تنها ایراد آن را می توان زود چرک شدن آن دانست. برای روز های گرم و آفتابی توصیه می شود، خصوصا کسانی که پوستشان برنزه است می توانند ترکیب های فوق العاده ای با رنگ سفید برای پوشاک خود انتخاب کنند. رنگ سفید برای مد لباس خیابانی انتخابی کلاسیک، ساده و زیباست.

شلوارهای ساق کوتاه


مشخص است که هر نوعی از پوشش ممکن است مورد قبول عده ای باشد و عده ای نیز آن نوع پوشش را نپذیرند. البته که پوشش مردمان هر جامعه بهتر است از خط قرمز های فرهنگ آن کشور عبور نکند. شلوارهای ساق کوتاه که اتفاقا در جامعه ما هم مورد استفاده بسیاری قرار گرفته است یکی از این سبک های مد است که بسیار هم می تواند جذاب و شیک باشند. البته نکته مهمی که برای استفاده از این شلوار ها باید در نظر گرفته شود رعایت بهداشت در مورد این موضوع است. همچنین بهتر است برای اینکه این شلوارها شیک تر به نظر برسند از جوراب های مخصوص استفاده شود تا از کفش بیرون زده نشوند و جلوه این شلوار ها را بر هم بزنند.

عکاسی خیابانی


هر جا صحبت از استایل خیابانی می‌شود نام عکاسان این سبک نیز می‌درخشد. عکاسی سبک خیابانی یکی از شاخه‌های عکاسی مد است که به عنوان یک روش عکاسی غیرمنتظره و به اصطلاح یهویی، در کشورهای مختلف طرفداران زیادی دارد و همین عکاسی به سبک خیابانی است که به توسعه و جذابیت سبک استایل خیابانی انجامیده است. بیل کانینگهام یکی از شناخته شده‌ترین عکاسان سبک خیابانی بود که برای مجله نیویورک تایمز کار می‌کرد و در طول چندین دهه تلاش و فعالیت خود توانست میراث شگفت انگیزی از سبک خیابانی نیویورک به جا بگذارد. او در سال 2016در 82 سالگی درگذشت. بیل کانینگهام معتقد بود خیابان‌ها نسبت به نمایش‌های مد چیزهای بیشتری برای گفتن درباره لباس‌ها دارند و در واقع خیابان‌ها یک نمایش مد واقعی و رایگان هستند که هر روز در سطح شهر برگزار می‌شوند.
advertising