فرش وینتچ یا فرش کهنه نما چیست

مد و زیباییدکوراسیون

- 97/09/20
فرش وینتچ یا فرش کهنه نما چیست

معرفی فرش وینتیج یا کهنه نما


به طور کلی اصطلاح وینتیج به وسایل و عناصری گفته می شود که به نوعی عتیقه محسوب شده و از قدمت بسیار بالایی برخوردار باشند. از همین روی به فرش هایی که ظاهری کهنه داشته و شبیه به فرش های بسیار قدیمی باشند فرش وینتیج یا کهنه نما گفته می شود. در تخصص فرش، هرچقدر که یک فرش قدمت بیش تری داشته و به اصطلاح پاخور زیادی داشته باشد از ارزش و قیمت بسیار بالایی برخوردار است اما از آن جایی که فرشی با چنین ویژگی ها قیمت بسیار بالایی خواهد داشت، امروزه فرش های نو را به فرش های قدیمی تبدیل می کنند. در واقع فرش وینتیج همان فرش دستبافتی است که رنگ تازه و اصلی و همینطور تاروپودهای خود را از دست داده و ظاهری قدیمی و سنگ شور پیدا کرده است. بدین ترتیب یک فرش مدرن می تواند به یک فرش کهنه تبدیل شود. از این فرش برای منازلی با دکوراسیون مدرن و کلاسیک استفاده می شود ، به طوری که جذابیت و زیبایی محیط را دو چندان می کند .
فرش وینتچ یا فرش کهنه نما چیست

نحوه ساخت فرش وینتیج


در واقع نحوه ساخت و تولید فرش وینتیج به اینگونه است که از طریق کوتاه کردن و یا برچیدن کامل پرزهای موجود بر روی فرش های معمولی و سنتی ایرانی حاصل می شود . از جمله ویژگی های بی نظیر فرش وینتیج می توان به دوام بسیار بالا و خاص بودن نحوه طراحی آن اشاره نمود ، به طوریکه نگاه هر بیننده ای را به خود جلب می کند و باعث افزایش صمیمیت و گرمی محیط می شود .از طرح های مختلف فرش وینتیج می توان با توجه به سلیقه و همچنین در هماهنگی با محیط موردنظر در قسمت های مختلف خانه مانند اتاق پذیرایی ، اتاق های خواب و آشپزخانه استفاده نمود .

مزایا و نگهداری فرش وینتیج


به منظور افزایش طول عمر فرش های وینتیج بهتر است برای شستشو و تمیز کردن آن ها را به قالیشویی های ماهر و مطمئن بسپارید .به جرئت می توان گفت که فرش وینتیج انتخاب مناسبی است برای کسانی که در عین اینکه به دنبال مدرنیته و دکوراسیون کلاسیک در منزل خود هستند ، به طرح های سنتی و قدیمی نیز علاقه نشان داده و برای آن ها ارزش قائل هستند . همچنین نکته قابل توجه در مورد فرش های وینتیج این است که از تنوع بالاتری در سایز نسبت به سایر فرش ها برخوردار هستند و شما قادر خواهید بود متناسب با اندازه هر قسمت از منزل خود آن ها را خریداری کنید . فرش های وینتیج از جمله فرش هایی هستند که با نخ پلی استر (ابریشم مصنوعی) تولید می شوند . از جمله دیگر مزایای فرش وینتیج می توان به وزن سبک آن اشاره نمود ، به طوریکه به راحتی قابل جابجایی هستند .

کاربرد فرش کهنه نما در دکوراسیون


مسلما در هر فضایی این فرش ها هستند که شیک و خاص را به وجود می آورند. به خصوص برای ما ایرانی ها فرش یکی از عناصر بسیار مهم و ضروری خانه مسوب می شود. اما ویژگی مهمی که فرش های وینتیج را پرطرفدار کرده در این است که با هر سبک دکوراسیون هماهنگی پیدا کرده و به خوبی در کنار وسایل و مبلمان های مدرن می نشینند. بنابراین خانه چه به سبک مینیمال چیدمان شده باشد و چه به سبک سنتی، به راحتی با یک فرش وینتیج کامل شده و اصالت خاصی پیدا خواهد کرد.
advertising