آشنایی با مزایا و معایب کابینت ممبران

مد و زیباییدکوراسیون

- 97/09/09
آشنایی با مزایا و معایب کابینت ممبرانکابینت های ممبران این روزها یکی از محبوب ترین کابینت ها در بین خریداران است. هر چند بسیاری هنوز با این کابینت ها و مزایای آن آشنایی ندارند اما شهرت و محبوبیت این نوع کابینت ها روز به روز در حال افزایش است. اگر برای خرید کابینت مناسب آشپزخانه خود هنوز در حال تحقیق هستید کابینت های ممبران انتخابی مناسبی برای آشپزخانه شما خواهند بود. در این مقاله می خواهیم شما را با این کابینتها، ویژگی ها، مزایا و معایب آن ها آشنا کنیم.الگوی تولید ممبران در دنیا بیشتر برای پاسخگویی به تولید کابینت سبک نئوکلاسیک (کلاسیک مدرن) تولید شده است و البته در ایران به دلیل تمایل به کابینت کلاسیک, ممبران در تولید این نوع هم سبک استفاده می شود.

کابینت ممبران چیست؟


کابینت های ممبران یکی از انواع کابینت موجود در بازار هستند که مشخصه بارز آن ها حکاکی روی در کابینت است. این کابینت ها در واقع یکی از انواع مدرن کابینت هستند که با الهام از کابینت های کلاسیک طراحی شده اند.تزئینات روی کابینت های کلاسیک به صورت دستی انجام می شود و به همین دلیل بسیار گران هستند، اما طراحی های روی کابینت ممبران به صورت ماشینی و به وسیله دستگاه CNC انجام می شود. کابینت های ممبران به عنوان کابینت های سه بعدی، پرس وکیوم، کابینت کلاسیک و کابینت انزو نیز شناخته می شوند.ممبران در اصل نام متریال و یا به اصطلاح چوبی است که درب ها و نمای ظاهری کابینت آشپزخانه از آن ساخته شده است. ممبران همان MDF است که با ماشین های CNC بر روی آن طرح های مختلفی تراشیده می شود و بعد یک روکش از نوع PVC ضد آب روی آن می نشیند و به اصلاح ممبران membrane می شود. به همین دلیل به آن کابینت ممبران یا کابینت وکیوم گفته می شود.

جنس کابینت ممبران


کابینت های ممبران از چوب ساخته می شوند و ممبران در واقع همان قسمت ظاهری این کابینت ها است. چوب ممبران از جنس MDF بوده که بعدا به وسیله دستگاه CNC تراشیده شده و روی آن حکاکی انجام می شود. پس از پایان تراش، روکشی ضد آب از جنس PVC به وسیله چسب و فشار دستگاه پرس وکیوم، بر روی این کابینت ها چسبانده می شود. محصول نهایی همان کابینت ممبران یا وکیوم است.چوب ممبران بیشتر برای ساخت انواع کابینت های کلاسیک و نئو کلاسیک به کار می رود. برای ساخت این نوع کابینت های کلاسیک از چوب صنعتی (MDF) به همراه روکش طرح چوب به جای چوب طبیعی استفاده می شود. تزئینات و حکاکی های روی کابینت های ممبران نسبت به کابینت های کلاسیک چوبی ساده تر است.کابینت های ممبران و در واقع متریال ممبران , برای ساخت کابینت های سبک کلاسیک و بیشتر نئوکلاسیک (کلاسیک مدرن) استفاده می شود, با این تفاوت که به جای استفاده از چوب طبیعی از چوب صنعتی و نوعی روکش طرح چوب استفاده میشود.
آشنایی با مزایا و معایب کابینت ممبران

مزایای کابینت ممبران


درب های کابینت ممبران میتوانند طرح های مختلفی چه از نظر نوع قاب های دور دربها و چه از نظر طرح و نقش و بافت خود روکش درب , داشته باشند, این خصیصه در مورد تاج بالای کابینت , ستون ,سر ستون و غیره که از جنس ممبران هست نیز امکان پذیر است. پس مهترین ویژگی کابینت ممبران این است که دست مشتری کاملا باز است و او می تواند رنگ و طرح و بافت نما و درب, ستون , سر ستون و تاج کابینت را انتخاب و سپس , دقیقا همان ها برای مشتری تولید شود.
1.زیبایی منحصر به فرد به دلیل دارا بودن روکش یکپارچه
2.تنوع بالای طرح و رنگ
3.مقاومت بالا در برابر نفوذ آب و رطوبت.
4.قابلیت تعمیر روکش های ملامینه و وینیل برای کابینت های ام دی اف معمولی
5.رفع مشکل آلوده سازی محیط زیست در کابینت های MDF (ناشی از ماده وینیل به کار رفته در این چوب های صنعتی) به دلیل دارا بودن روکش PVC بر روی کابینت ممبران
6.تزئینات منحصر به فرد، متنوع و بسیار زیبا روی درب کابینت ( حکاکی ها، بافت و نقش روکش و نوع قاب های دور دربها)
7.امکان ایجاد تزئینات و حکاکی های متنوع بر دیگر بخش های کابینت ممبران مثل تاج بالای کابینت، ستون، سر ستون و …
8.امکان انتخاب رنگ، طرح، بافت نمای درب، ستون، سر ستون و تاج کابینت به انتخاب مشتری

معایب کابینت ممبران


1.عدم پوشش دهی کامل لایه pvc بر روی طراحی ها بسیار ظریف (توصیه می شود برای پیشگیری از این مشکل از ایجاد حکاکی و طرح های خیلی ظریف برجسته و فرو رفته بر روی کابینت های ممبران خودداری شود).
2.کیفیت و ماندگاری این کابینت ها به شدت به مهارت کابینت ساز بستگی دارد. زیرا نوع چسب به کار رفته، کیفیت ورق pvc، مهارت در برش و مرحله وکیوم از حساسیت بالایی برخوردار است. پس بهتر است برای سفارش کابینت ممبران به سراغ شرکت های مطمئن و کابینت ساز های حرفه ای بروید.
3.پوشش pvc روی این کابینت ها به مرور زمان و بر اثر نور آفتاب تغییر رنگ می دهد و چسب نگهدارنده آن روی چوب ضعیف می شود. بنابراین کیفیت چسب به کار رفته در کابینت های ممبران بسیار مهم است. چسب بی کیفیت و ضعیف پس از مدتی موجب شل شدن و باد کردن روکش روی این کابینتها می شود. گرمای ناشی از گاز یا بخار آب نیز ممکن است در طولانی مدت به این کابینت ها آسیب وارد کند.
4.مقاومت پایین روکش در برابر اجسام نوک تیز

کابینت کلاسیک سفید رنگ ممبران


یکی از محبوب ترین انواع کابینت های ممبران، کابینت های کلاسیک سفید رنگ ممبران است. رنگ سفید پس زمینه بسیار خوبی برای خودنمایی حکاکی های روی کابینت است. کابینت سفید رنگ انتخاب بسیار مناسبی برای آشپزخانه های کوچک است زیرا فضا را بزرگتر نشان می دهد. کابینت های سفید رنگ به راحتی با دیگر وسایل آشپزخانه ست می شوند. کابینت ممبران سفید رنگ با حکاکی های طلایی فضایی سلطتی به آشپزخانه شما می دهد.

کابینت کلاسیک سیاه رنگ ممبران


یکی دیگر از کابینت های ممبران زیبا و پرطرفدار، کابینت کلاسیک سیاه رنگ ممبران است. کابینت سیاه رنگ نیز یک انتخاب ایده آل برای آشپزخانه شما است و به راحتی با انواع دکوراسیون ست می شود. حکاکی ها و تزئینات روی کابینت ممبران سنگینی رنگ سیاه را کم می کند و فضایی شیک به آشپزخانه شما می دهد.
advertising