راهنما انتخاب و خرید سینک ظرفشویی آشپزخانه مناسب

مد و زیباییدکوراسیون

- 97/09/03
راهنما انتخاب و خرید سینک ظرفشویی آشپزخانه مناسب

راهنمای خرید سینک ظرفشویی آشپزخانه


یکی از اعضای جدانشدنی از آشپزخانه‌ها سینک‌های ظرف‌شویی هستند، این جز جدانشدنی روزی بدون استفاده نخواهد ماند و از آن دسته وسایلی است که اگر در خانه حضورداشته باشید بارها و بارها از آن استفاده خواهید کرد، بنابراین جنس و ابعاد سینک‌های ظرفشویی در خرید بسیار مهم می‌باشند.سینک‌های ظرف‌شویی دارای چند دسته هستند، یکی از دسته سینک‌هایی که به‌طورمعمول از آن استفاده می‌شود ظرف‌شویی‌های استیل بدون آلیاژ است که ضدزنگ بوده و تغییر رنگی هم در آن‌ها ایجاد نمی‌شود. این نوع از ظرف‌شویی‌ها در دودسته ساده یا ضد خش و مات یا براق ساخته می‌شوند. بهترین نوع از ظرف‌شویی‌های استیل دارای ضخامت ورقه 16تا18 میلی‌متر بوده و بسیار مقاوم به فشار و خش خواهند بود.اولین نکته در انتخاب یک سینک ظرفشویی مناسب این است که باید هم از نظر ظاهری زیبا باشد و هم دارای دوام بالا بوده و به آسانی خراب نشود.

آشنایی با انواع مدل سینک ظرف شویی آشپزخانه


سینک یا لگن ظرفشویی از لحاظ جنس به چند دسته تقسیم میشود. استیل ، شیشه ، گرانیتی که در ادامه هر کدام را معرفی خواهیم نمود.
راهنما انتخاب و خرید سینک ظرفشویی آشپزخانه مناسب

سینک ظرفشویی گرانیتی


این نوع از ظرف‌شویی دارای تنوع رنگی خوبی هستند و از دسته تجهیزات جدید به شمار می‌آیند. در ساخت این‌چنین از ظرف‌شویی‌ها هم از مواد پلیمری استفاده می‌شود و هم از سنگ، اما اینکه سینکی که بانام گرانیتی خرید می‌کنید از نوع مواد پلیمری باشد یا سنگ گرانیت تنها بستگی به سازنده آن دارد.این مدل محصول ساخته شده از سنگ گرانیت ، رزین و مواد دیگر میباشد که میتواند در انواع مدل رنگ باشد ولی میتواند ایرادهایی هم داشته باشد مثل شکسته شدن ، ترک برداشتن ، عرق کردن زیر لگن ها و نشان دادن لکه آب در مدل های بی کیفیت ولی برای کسانی که میخواهند از سینکهای رنگی استفاده کنند به شرط خرید محصول با کیفیت توصیه میشود. آن دسته از ظرف‌شویی‌هایی که از سنگ گرانیت در ساخت آن‌ها استفاده‌شده دارای مقاومت بیشتری هستند و مشکلاتی که در ظرف‌شویی‌های استیل همچون رسوب مواد وجود دارد در این نوع از ظرف‌شویی‌ها قابل‌مشاهده نخواهد بود.

سینک ظرفشویی شیشه ای


یکی دیگر از انواع ظرف‌شویی، نوع شیشه‌ای است؛ این نوع از ظرف‌شویی‌ها از سکوریت نشکن ساخته‌شده‌اند و لگن آن‌ها از جنس استیل است. این نوع از ظرف‌شویی‌ها در کنار ظرف‌ شویی‌ های سرامیکی کم‌کاربردترین‌ ها بشمار می‌آیند.این مدل محصول چند سالی در بازار کشور رونق پیدا کرده بود ولی به علت مشکلات فراوان خرید و فروشش بسیار کاهش پیدا کرده. این سینک مشکلات بسیار زیادی دارد مثل . نشان دادن لکه آب و خط خش بسیار زیاد. احتمال شکستگی بسیار بالا ، احتمال آب افتادن زیر رنگ ، احتمال جدا شدن لگن از صفحه و غیر… توصیه جدی میکنیم این مدل سینک نخرید البته خود ما در فروشگاه چند مدل از این سینک را برای فروش داریم. به هر حال سلیقه ها متفاوت است.

سینک ظرفشویی استیل


سینکهای استیل معمول ترین مدل لگن ظرفشویی در آشپزخانه میباشد که دارای مدل روکار ، توکار ، زیر کار میباشد. که هر سه مدل را توضیح خواهیم داد.برای نصب ظرف‌شویی هم می‌توانید از روش توکار و هم روکار بهره ببرید، در نصب به‌صورت توکار شما از فاصله‌ای دور تنها گودی لگن را خواهید دید و لبه لگن ظرف‌شویی دقیقاً به لبه کابینت شما چسبیده و با یکدیگر هم‌سطح خواهد بود. اما در نصب به روش روکار لبه‌های ظرف‌شویی بالاتر از سطح کابینت قرار خواهد گرفت.

سینک ظرفشویی استیل توکار


این مدل محصول در نصب به این صورت بوده که صفحه کابینت برش داده میشود و سینک از بالا بر روی چوب یا سنگ نصب میگردد که در عکس پایین مشخص است که سینک وسط چوب قرار گرفته و صفحه هر چهار طرف سینک را گرفته. این مدل پر فروش ترین نوع سینک میباشد.

سینک ظرفشویی روکار


این مدل محصول دارای چهار چوب بوده و صفحه کابینت جلو و پشت این سینک قرار نمیگیرد و خود سینک در کنار دیوار نصب میشود. این مدل از لگن طرفداران خودش را دارد و کسانی که خیلی حساسیت نسبت به خراب شدن چوب پشت سینک دارند اغلب این مدل سینک انتخاب میکنند.

لگن ظرفشویی زیر کار


این محصول اصولا برای آشپزخانه های که از صفحه های کورین برای اپن آشپزخانه استفاده کرده اند نصب میگردد و نصب آن به اینگونه است که صفحه کورین برش داده شده و لگن از زیر نصب میگردد.

معیار تشخیص سینک ظرفشویی مناسب


در بازار محصولات متفاوت وجود دارد که تشخیص اینکه کدام خوب و کدام بد هستند کمی دشوار است. ولی با خواندن این مقاله کمی میتوانید بهتر خرید کنید.

عمق لگن ظرفشویی


لگن های ظرفشویی دارای عمق لگنهای متفاوت هستند . 14سانت ، 18سانت ، 20سانت و 22سانت که هرچه عمق لگن بیشتر باشد کیفیت سینک بالاتر خواهد بود.در زمان خرید ظرف‌شویی علاوه بر آنکه به ضخامت ورقه و جنس آن دقت می‌کنید، یادتان باشد هرچه ظرف‌شویی دارای تقسیم‌بندی‌های بیشتری باشد دست شما برای انجام کارهای مختلف بیشتر بازخواهد بود.

ضخامت ورق ظرفشویی


ضخامت های ورق موجود عبارتند از 0/6 ، 0/8 ، 1 ، 1/2 میلیمتر میباشد هرچه ضخامت بالاتر کیفیت محصول بالاتر

نوع ورق ظرفشویی


استیل ساده یا آجدار؟ برای خرید سینک سعی کنید تا حد ممکن استیل آجدار نخرید درسته که خط بر روی این مدل از محصولات نخواهد افتاد ولی تمیز کردن آنها بسیار سخت است.

نکات پیرامون خرید سینک های ظرفشویی آشپزخانه


1.سینک های دوقلو مناسب افرادی است که معمولاً ظرف ها را با دست می شویند. می توانید در یک طرف ظرف های کثیف را بریزید و در طرف دیگر آنها را شسته و آبکشی نمایید.
2.توجه داشته باشید که باید سینکی را انتخاب کنید که به راحتی با فضایی که در اختیار دارید هماهنگ شود. برخی از افراد تصور می کنند که باید بزرگترین سینک ممکن را برای آشپزخانه خود انتخاب کنند.
3.ابتدا ببینید چه اندازه ای از همه بیشتر برای شما کاربردی است و می توانید با استفاده از آن به راحتی کار کنید.
4.در ابتدا باید دقت کنید سینک منتخب تان از لحاظ اندازه و ابعاد برای کابینت و آشپزخانه شما مناسب است یا نه! بنابراین قبل از هرکاری باید اندازه و ابعاد سه بعدی فضایی را که برای سینک ظرفشویی اختصاص یافته بدانید.
5.انتخاب جنس سینک ظرفشویی بستگی به میزان شلوغی آشپزخانه و میزان استفاده شما دارد. ایمنی سینک های شیشه ای، چینی و سنگی بسیار کمتر از انواع فلزی سینک است و در صورت سقوط جسم سنگین امکان شکستن شان وجود دارد.
6.اگر آشپزخانه شلوغ و پر رفت وآمدی دارید دور سینک های چینی و شیشه ای را خط بکشید.
7.سعی کنید از سینکی استفاده نمایید که کاربردهای متنوعی داشته باشد و صرفا تک کاربردی نباشد مانند نمونه زیر که مشاهده مینمایید.
8.اگر بچه کوچکی دارید که دوروبر سینک می چرخد، بهتر است سینکی را انتخاب کنید که گوشه های منحنی داشته باشد. گوشه های تیز سینک های فلزی باعث بروز حادثه به خصوص برای خردسالان می شود.
advertising