مبل پارچه ای بهتر است یا مبل چرم

مد و زیباییدکوراسیون

- 97/09/20
مبل پارچه ای بهتر است یا مبل چرمانتخاب و خرید مبل کار دشواری است؛ مبل کالای گران قیمتی است و اگر انتخاب مناسبی داشته باشید تا چند سال لازم نیست این هزینه را تکرار نمایید. اما با وجود مدل ها و طرح های مختلف موجود در بازار انتخاب مبل مناسب کار آسانی نیست. پیش از هر چیز بهتر است جنس مبل را انتخاب کنید. مبل چرم و یا مبل پارچه ای کدام برای منزل شما مناسب تر است؟چرم و پارچه هر یک مزایا و معایب خود را دارند و اگر از برخی نقاط ضعف چشم پوشی کنیم، مبل چرمی و مبل پارچه ای هر یک میتوانند شانس انتخاب داشته باشند.پس باید به ان موضوع دقت کنید که هدف شما از خرید مبل چیست؟

مقایسه مبل چرمی با پارچه ای


فاکتورهای مختلفی برای تعیین میزان راحتی مبل باید در نظر گرفته شود. طرح و مدل مبل، جنس پارچه ها و پشتی ها و فریم اصلی مبل در راحتی آن تاثیر گذار هستند. اما به طور کلی میتوان گفت مبل های پارچه ای نسبت به مبل چرمی راحت تر هستند. مهم ترین علت آن است که مبل های پارچه ای گرم و نرم تر هستند. پارچه به چند دلیل در راحتی از چرم بهتر است. دلیل اصلی این است که پارچه در مجموع از چرم راحت تر است. مثلا در صندلی خودرو، چرم زودتر گرما را به خود جذب می کند. در مبلمان هم همینطور است. مدتی که روی کاناپه چرمی بنشینید، گرمتان می شود. اما در کل کاناپه های چرمی محکم تر هستند.مبل چرم ظاهر زیبایی به فضای خانه میبخشد که مبل پارچه ای نمیتواند به راحتی از پس آن برآید. مبل چرم چسترفیلد پر فروش ترین و محبوب ترین مدل مبل در تمام دنیا است، طرحی که وقتی با پارچه ساخته میشود زیبایی چندانی ندارد. اگر برای دکوراسیون منزل به دنبال یک سبک مدرن و امروزی هستید مبل چرم انتخاب مناسب تری است.
مبل پارچه ای بهتر است یا مبل چرم

تعمیر و نگهداری مبل چرمی و پارچه ای


بسته به کیفیت پارچه، هر پارچه ای دوام و میزان استهلاک خاص خود را دارد و البته در این مورد هم هرچقدر پول بدهید همان قدر آش می خورید. پارچه های باکیفیت تر البته با دوام تر هم هستند. خیلی از پارچه ها لایه محافظ ضد لک دارد که براحتی لک نمی شود و اگر هم شد، براحتی با محصولات لکه بر قابل پاک شدن است.طوری ساخته شده اند که اگر مایعی روی آن ریخت با دستمال مخصوص یا دستگاه بخار شور به راحتی تمیز شوند. اما پارچه های ارزان قیمت و رایج مبل ها چنین ویژگی های را ندارند و به سادگی لک میشوند؛ لکه هایی که پاک کردنشان چندان ساده نیست. این محصولات لکه بری ارزان و در دسترس هستند. اما گاهی یک بخار شو یا اسفنج و صابون هم مشکل را حل می کند. اما حواستان باشد! اگر پارچه باکیفیت نباشد، لکه بری ممکن است بدتر باعث فیکس شدن لکه ها شود.از طرف دیگر چرم بیشتر از پارچه به پارگی و خط افتادن و رطوبت حساس است. و این باعث می شود نسبت به آسیب هایی که حیوانات خانگی به مبلمان می زنند، آسیب پذیر تر باشد. اما این را هم بگوییم که چرم خیلی راحت با یک گرد گیری سبک و جارو برقی تمیز می شود. ضمنا می توانید از محصولات نرم کننده و پولیش چرم برای جلو گیری از خشکی و ترک خوردگی سطح چرم استفاده کنید.در این مورد، انتخاب ما کاناپه چرمی است. اگر سگ یا گربه دارید، می توانید انتخاب کنید که موی سگ و گربه که لابلای پارچه پاره شده مبل گیر کرده را تحمل کنید یا خراش های سطحی نامحسوس روی کاناپه چرمی.چرم مقاوم تر و نگهداری آن راحت تر است.

ثبات رنگ مبل پارچه ای و مبل چرم


پارچه رنگ ها و طرح های بیشماری دارد که به راحتی با هر دکوری ست می شود. اما طرف بد قضیه این است که هر پارچه ای خیلی زود رنگ و رو رفته می شود. استفاده زیاد، شستشو و نظافت ، یا فقط گذشت زمان رنگ و درخشش اولیه پارچه را از بین می برد.اما رنگ چرم خیلی مقاوم تر است و براحتی رنگش را از دست نمی دهد. فقط باید با براق بودن سطح چرم که ویژگی طبیعی آن است بسازید.پس در این مورد هم انتخاب ما کاناپه چرمی است.

مقایسه ظاهر کاناپه پارچه ای و چرمی


کاناپه چرمی با ظاهر براق و کلاسیک خود جلا و جلوه خاصی به فضای خانه می دهد که هیچ پارچه ای نمی تواند جای آن را بگیرد. و در مقابل کاناپه های پارچه ای هم هزارن طرح و رنگ دارند و ظاهری شاد و امروزی به فضای داخلی شما می دهند. در این مورد خاص، انتخاب را بعهده خودتان می گذاریم. دقیقا دنبال چه جور دکوری هستید؟ اگر کاناپه ای تمیز و مات می خواهید، پارچه های با رنگ های خالص مناسب شماست. برای یک دکوراسیون همیشگی بدون توجه به مد روز، کمی براق و البته کمی هم مردانه، کاناپه چرمی انتخاب بهتری خواهد بود. قبل از تصمیم گیری و انتخاب نهایی، نمونه دکور های مختلفی که با مبلمان چرمی و پارچه ای طراحی شده را خوب بررسی کنید.چرم چند رنگ محدود دارد و مبل چرم نیز در همین چند رنگ عرضه میشود. مبل پارچه ای اما از نظر طرح و رنگ محدودیتی ندارد و انتخاب پارچه ای که با دکوراسیون منزل هماهنگ باشد و به سلیقه شما هم نزدیک تر باشد راحت تر خواهد بود.

ایمنی و سلامتی کاناپه پارچه ای و چرم


در این مورد هم انتخاب اول ما چرم است، چون آلرژی زا بودن آن خیلی کمتر از پارچه است، گرد و غبار و مو بخود نمی گیرد و کنه های میکروسکوپی که عامل حساسیت و آسم هستند روی آن رشد نمی کند. اگر آلرژی دارید باید برای نظافت منظم کاناپه پارچه ای خود از افراد حرفه ای کمک بگیرید. پس با خرید کاناپه چرمی، در. وقت و هزینه و انرژی خود صرفه جویی می کنید.چون مبل چرم ویروس ها و آلودگی های ناشی از گرد و غبار، حشرات، حیوانات خانگی و سایر عوامل حساسیت زا را کمتر انتقال میدهد.

قیمت کاناپه پارچه ای و چرم


اگر کاناپه با کیفیت می خواهید، قیمت هر دو گزینه تقریبا به یک اندازه برایتان تمام می شود.معمولا برای خرید مبل پارچه ای پول کمتری باید بپردازید. قیمت مبل به کیفیت ساخت آن بستگی دارد و البته پارچه با کیفیت و فریم مناسب همیشه گران هستند؛ اما مبل چرم با همان کیفیت معمولا گران قیمت تر است. پس قبل از خرید، قیمت ها، دوام و نگهداری، نظافت و راحتی کاناپه ها را خوب با هم مقایسه کنید و موقع خرید با در نظر گرفتن همه این موارد، با خیال راحت و با اطمینان خاطر انتخاب کنید. سلیقه و ترجیحات شخصی خودتان را هم کاملا در نظر بگیرید.
advertising