باربیکیو مناسب فضای آزاد چه ویژگی هایی دارد

مد و زیباییدکوراسیون

- 97/09/14
باربیکیو مناسب فضای آزاد چه ویژگی هایی داردباربیکیو های امروزی دستگاه هایی هستند که می توانید آنها را از فروشگاه ها تهیه کنید. این دستگاه ها در انواع مختلف و ابعاد متنوع ساخته شده و به بازار عرضه می شوند. تنها کافی است نیاز خود و شرایط محل قرارگیری آنها را در نظر بگیرد و متناسب به آن، خرید را انجام دهید.
باربیکیو مناسب فضای آزاد چه ویژگی هایی دارد

مکان مناسب برای نصب باربیکیو


از باربیکیو در فضای باز نظیر حیاط و بالکن و تراس و روف گاردن و پشت بام و … استفاده می شود و باربیکیو علاوه بر اینکه کاربردی است باعث زیباتر به نظر رسیدن فضای باز می شود.اگر خانه شما آپارتمانی است می توانید در گوشه مناسبی از بالکن باربیکیو را بسازید همچنین می توانید بخشی از روف گاردن و حیاط منزل یا ویلای خود را به ساخت باربیکیو اختصاص دهید. باربیکیوها در انواع مدل های کاربردی و ساده طراحی می شوند که انتخاب هر یک از این مدل ها به میزان بودجه و اندازه فضایی که برای ساخت کباب پز در نظر گرفته اید بستگی دارد.
اگر شما تمایل دارید باربیکیو طراحی کاربردی داشته باشد بهتر است کابینت ها و سینک ظرفشویی را در زیر پیشخوان آن تعبیه کنید و از کابینت ها برای نگهداری وسایل و لوازم مخصوص استفاده نمایید.با تعبیه کمد های کابینت مانند در زیر پیشخوان فضایی برای نگهداری از لوازم و وسایل مخصوص برای این کار در نظر بگیرید.

انواع باربیکیو


انتخاب مصالح ساخت پیشخوان باربیکو از قاعده و قانون خاصی پیروی نمی کند و مانند بخش های مختلف ساختمان باید متناسب با علاقه و دیگر اجزای فضا انتخاب شود. باربیکیوهای چوبی و سنگی امروزه توجه اغلب افراد را به سمت خود جلب کرده اند اگر سنگ ها را با حالت و ظاهر طبیعی خود به کار بگیرید حس ارتباط با طبیعت را تقویت خواهید کرد. سطح روی پیشخوان را از جنس سنگ های مسطح انتخاب کنید تا روند کار شما دچار مشکل نشود و اگر شما تمایل دارید در فضای باز مورد نظر خود با طبیعت ارتباط برقرار کنید بهتر است برای ساخت کابینت های پیشخوان باربیکیو از چوب استفاده کنید همچنین سنگ ها با حالت و ظاهری طبیعی برای ساخت باربیکیو انتخابی مناسب و ایده آل هستند.در برخی از مدل های باربیکیو پیشخوان با فرم هندسی خاصی طراحی می شود و اغلب از سطح پیشخوان این مدل باربیکیوها به عنوان میز ناهارخوری استفاده می شود.توجه داشته باشید که اگر در فضای حیاط یا پشت بام تان آلاچیق وجود دارد بهتر است باربیکیو را در فاصله بین دو ستون آلاچیق قرار دهید.

خصوصیات باربیکیو مناسب در حیاط


اگر تمایل دارید که باربیکیویی ثابت در گوشه ای از حیاط داشته باشید باید به خاطر داشته باشید محل مناسب برای محل قرارگیری آن اولین چیزی است که باید در خصوص آن تصمیم گیری کنید. هنگامی که باربیکیو را در گوشه های از حیاط قرار می دهید بهتر است که به فکر سایبانی مناسب برای آن نیز باشید. با سایه اندازی به روی پیشخوان باربیکیو آسایش را برای خود فراهم خواهید کرد.

ارتفاع پایه باربیکیو باید به اندازه ای باشد که یک نفر در حالت ایستاده به راحتی بتواند با آن کار کند، پس نیاز است که پیشخوانی در زیر آن در نظر بگیرید. حتی اگر حیاط بسیار کوچکی دارید تنها کافی است که در میان فلاور باکس ها (جعبه های گل) در حاشیه حیاط یک پیشخوان با ارتفاع استاندارد قرار داده و باربیکیو را روی آن متصل کنید.

با میز و صندلی مناسب فضای صرف کباب در حیاط را مهیا کنید.با افزایش طول پیشخوان از سطح روی آن برای فضای کار، آماده سازی و به سیخ کشیدن گوشت ها استفاده کنید. با این روش به راحتی می توانید همه مراحل کار را در فضای باز انجام داده و زمان بیشتری را در کنار گیاهان و محوطه سازی ویلای زیبای خود بگذرانید.چون هدف ما برای صرف زمانمان در فضای باز برقراری ارتباط با طبیعت است شاید گزینه بهتر برای مصالح کابینت های پیشخوان، چوب باشد. چوب عنصری از طبیعت است که حس طراوت را در کنار فضای سبز تقویت خواهد کرد.

اگر قبل از ساخت و ساز، سایبان دائمی را در نظر نگرفته اید. سایبان های چتری پارچه ای بزرگ را برای این کار انتخاب کنید تا بتواند متناسب با ابعاد فضا سایه اندازی لازم را ایجاد کند. مزیت این گونه سایبان ها در این است که می توان با جابجا کردن آنها در طول روز جهت سایه اندازی را متناسب با نیاز تغییر داد.

اگر قصد دارید که باربیکیو را در آلاچیق قرار بدهید، پیشنهاد ما به شما این است که از فاصله میان دو ستون آلاچیق برای محل قراری آن استفاده کنید. با این کار تعریف فضای آلاچیق و جداسازی فضای باز و نیمه باز آن را انجام داده اید.

اگر باربیکیو را در فضای ایوان و دور از هوای آزاد قرار داده اید بهتر به فکر یک هود برای آن باشید. این کار باعث خواهد شد تا سقف ایوان کثیف نشود و بوی ناشی از روند کار به فضای داخلی خانه کمتر نفوذ کند. بهتر است هود را در باکسی زیبا و ظاهری هماهنگ با محیط پوشش دهید.
advertising