چگونه آشپزخانه کوچک خود را بزرگ نشان دهیم

مد و زیباییدکوراسیون

- 97/09/14
چگونه آشپزخانه کوچک خود را بزرگ نشان دهیمشما هم مثل خیلی از ساکنین آپارتمان های کوچک امروزی از آشپزخانه کوچک منزل خود شکایت دارید و یا با کمبود جا مواجه شده اید، به ما بپیوندید زیرا می خواهیم باهم آشپزخانه را زیر ذره بین طراحی ببریم. در این مطلب بگوییم که می توانید آشپزخانه کوچکتان را با چند تغییر کوچک و جزیی به آسانی به یک آشپزخانه بزرگ و کاملا کارآمد تبدیل کنید.تنها کافی است کاری کنید که آشپزخانه کوچک شما بزرگ تر و دلبازتر به نظر آید. این ترفندها ارزان و کم هزینه هستند و در کم ترین زمان ممکن هم می توانید آن ها را به کار بگیرید!

رنگ مناسب آشپزخانه کوچک


استفاده از رنگ های ملایم و روشن به بزرگ تر به نظر آمدن آشپزخانه کمک می کند. برای نمونه همراه با کابینت های کرم رنگ، برای دیوارها از رنگ بژ استفاده کنید. یا اگر تمایل به استفاده از رنگ های خنثی ندارید می توانید از رنگ سبز ملایم یا آبی یا زرد روشن استفاده نمایید. میزان استفاده از این رنگ ها بنا به ابعاد و اندازه آشپزخانه شما می تواند متفاوت باشد. اگر آشپزخانه تان خیلی کوچک است، رنگ های سفید و خنثی را بیش تر به کار ببرید.سقف آشپزخانه را با رنگ های روشن رنگ آمیزی کنید و اگر می توانید اندکی نور غیر مستقیم به آن بتابانید. مهم نیست که ترکیب رنگی آشپزخانه شما چیست سقف را با وجود ترکیب های تیره و یا روشن سقف را سفید نگه دارید.
چگونه آشپزخانه کوچک خود را بزرگ نشان دهیم

رنگ مناسب کابینت آشپزخانه کوچک


کابینت ها اصلی ترین اجزای آشپزخانه ها هستند و حضورشان خیلی بیشتر از دیگر لوازم و تجهیزات آشپزخانه به چشم می آید، بنابراین رنگ و مدل آن ها هم از ارزش و اهمیت بیشتری برخوردار است. بهتر است برای آشپزخانه های کوچک کابینت هایی با رنگ سفید در نظر گرفته شود، رنگ های روشن به دلیل انعکاس نور فضا را بزرگ تر و دلباز تر نشان می هند.در آشپزخانه های کوچک هرچه شفافیت بیشتر باشد حس خفقان و تنگی فضا را از بین می برد، از این رو استفاده از شیشه برای درب کابینت های دیواری توصیه می شود، از کابینت با درهای آینه ای در آشپزخانه استفاده کنید. زیرا این کار آشپزخانه شما را بزرگ تر نشان می دهد. همچنین می توانید به جای این کار، برای تعدادی از کابینت ها از درهای شیشه ای استفاده کنید و درونشان ظرف های شیشه ای و کریستالی بگذارید تا درخشش آن ها فضای آشپزخانه را روشن تر نماید. البته ناگفته نماند که برای این کار مجبور نیستید تمام کابینت ها را به این شکل دربیاورید، می توانید این ترفند را فقط برای تعدادی از آن ها و یا حتی برای هود و سایر عناصر داخل آشپزخانه نیز به کار ببرید. اما باز هم همه این ها بسته به نظر و سلیقه شما است.

رنگ مناسب دیوار آشپزخانه کوچک


برای دیوار های آشپزخانه هم بهتراست همان رویه کابینت ها را پیش بگیرید، نگران این مساله هم نباشید که آشپزخانه تان یکنواخت و خسته کننده می شود، راه های زیادی وجود دارد که می توانید کابینت ها و دیوار ها را از هم متمایز کنید.مثلا اگر فکر می کنید که فضای آشپزخانه تان به خاطر رنگ های روشن یکنواخت و کسل کننده شده چاره اش این است که ظرف های رنگی برای آشپزخانه تان تهیه کنید و آن ها را روی کابینت ها بچینید.اگر فکر استفاده از کاغذ دیواری ها به سرتان زده است که بهتر است همین الان بیخیال آن ها شوید که اصلا عاقلانه نیست. برای دیوار های آشپزخانه دیوار پوش های با بافت های مختلف مثل کاشی های براق سفید رنگ تهیه کنید.

اپن آشپزخانه کوچک


برای کاربردی تر شدن فضای داخلی آشپزخانه های کوچک می توانید از کانتر و یا اپن هایی با عرض بیشتر استفاده کنید، این اپن ها هم می توانند به عنوان جزیره آشپزخانه کوچک تان مورد استفاده قرار بگیرد که روی آن هم سینک و هم اجاق گاز قرار می گیرد و هم یک میز غذای کوچک برای وعده های خانوادگی تان.اگر آشپزخانه تان کوچک است، همین الان به فکر برداشتن درب آن باشید تا هم نور بیشتری به فضای داخلی وارد شود و هم فضای داخلی آشپزخانه تان بزرگ تر شود.

فضا سازی در آشپزخانه کوچک


در آشپزخانه هایی که مساحت کمی دارند باید از هر فضایی که می توانید برای طراحی آشپزخانه استفاده کنید. برای این کار می توانید از ارتفاع آشپزخانه هم کمک بگیرید و در هر گوشه ای ، قفسه ای و یا کابینتی طراحی کنید. بعضی از کابینت ها را به شکل قفسه هایی بدون درب در نظر بگیرید تا تنوع بیشتری در فضای تان داشته باشید.یک یا دو کابینت را از کف تا سقف آشپزخانه در نظر بگیرید تا هم قفسه های بیش تری برایتان مهیا شود و هم سقف آشپزخانه بلند تر به نظر آید. این روش یکی از بهترین روش ها برای افزایش فضا در آشپزخانه های کوچک است.

وسایل مناسب آشپزخانه کوچک


برای آشپزخانه کوچک تان تجهیزاتی با حداقل ابعاد و اندازه تهیه کنید. این وسایل به شما اجازه می دهند تا فضای بیشتری برای تهیه کابینت ها و در نتیجه طبقه بندی و نظم دهی فضای آشپزخانه تان داشته باشید.وسایلی چون سرویس کفگیر ملاقه و جاروشارژی را از انواعی بخرید که می توان روی دیوار نصب کرد یا آویخت. فضای کشوها و روی کابینت ها را بیهوده هدر ندهید. نگران این نباشید که وجود این وسایل باعث شلوغی آشپزخانه شود، اگر با طراحی و به تعداد محدود این کار را انجام دهید از نتیجه آن غافلگیر خواهید شد.کمی بیش تر در خصوص وسایلی که در آشپزخانه دارید موشکافی کنید و ببینید از کدام یک استفاده بیش تر و از کدام یک استفاده کم تری می کنید. در بسیاری از آشپزخانه ها برخی از وسایل هستند (مانند قهوه ساز) که خانم خانه تنها به خاطر زیبایی آن ها را در دید نهاده است. این کار آشپزخانه را شلوغ و گرفته می کند تنها وسایل پرکاربرد را در دسترس گذاشته و وسایل دیگر را در کمدها و کابینت ها جای دهید. هرچه آشپزخانه شما خلوت تر باشد بزرگ تر به نظر می رسد. برای این کار بهتر است ضرورت های یک آشپزخانه کامل را بشناسید.

نورپردازی آشپزخانه کوچک


حتما بخش بالای کابینت ها را با لامپ های هالوژن نورپردازی کنید تا زمانی که آن ها را روشن می کنید فضا شیک و روی سطح کابینت های زیرین روشن شود. در این حالت علاوه بر کاربردی بودن نورپردازی ارتفاع سقف بلندتر نشان داده شده و آشپزخانه دلبازتر می شود.برای پنجره ها از پرده های نازک و کم چین استفاده کنید تا راه ورود نور خورشید به داخل گرفته نشود زیرا نور طبیعی تاثیر بسیار زیادی در بزرگ تر و روشن تر شدن فضای آشپزخانه شما دارد. به همین دلیل برای خرید پرده آشپزخانه باید به نکات زیادی توجه داشته باشید.
advertising