پرده زبرا یا پرده دبل رول چیست

مد و زیباییدکوراسیون

- 97/09/13
پرده زبرا یا پرده دبل رول چیست

پرده زبرا یا دبل رول چیست ؟


پرده زبرا یکی از انواع پرده های کرکره ای است که طرفداران زیادی را در سراسر دنیا به خود اختصاص داده است. این نوع پرده در کشور ما نیز با استقبال خوبی مواجه شده و جایگاه خود را در میان مدل های دیگر پرده باز نموده است. در واقع پرده زبرا ترکیب کاملی از زیبایی و نوآوری است و همین مسئله باعث محبوبیت این پرده شده است.پرده زبرا یا پرده دبل رول درواقع ترکیبی از پرده شید رول و پرده کرکره بوده که از دو لایه موازی ، مکانیزم پرده زبرا پارچه تشکیل شده است و میتوان با تغییر زاویه بین دولایه و نوارهای میانی ، نور عبوری از پرده را تغییر داد .امروزه پرده های زبرا تنوع رنگ و طرح بالایی دارند و در طراحی دکوراسیون داخلی نقش برجسته ای را ایفا میکنند.کارایی و نمای فوق العاده منحصر به فرد این پرده با وجود این که به تازگی وارد بازار تزئینات داخلی ایران شده است اما طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده و سریعا جایگاه خود را در میان مدل های دیگر پرده باز نموده و بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

ساختار پرده زبرا


ساختار پرده زبرا از تور و پارچه می باشد که به صورت راه راه افقی بافته شده است (یک نوار افقی توری و یک نوار افقی پارچه ای). این پرده درواقع ترکیبی از پرده شید رول و پرده کرکره بوده و از دو لایه پرده موازی تشکیل شده است. جهت تنظیم نور فضای داخلی می توان با استفاده از غلتک های این نوع پرده ها، نوارها را بصورت دلخواه در کنار هم قرار داد.پرده زبرا پوشش شگفت انگیزی برای پنجره ها محسوب شده و کارایی بسیار خوبی برای محیط های اداری و یا مسکونی دارند. در صورت نیاز می توان پرده را کاملا در قسمت بالا و یا هر اندازه دیگری جمع نمود. این نوع پرده با توجه کارایی بی نظیرش، درطراحی دکوراسیون داخلی ساختمان نقش برجسته ای را ایفا کرده است.

مکانیزم دستی پرده زبرا


در این روش با استفاده از زنجیر تعبیه شده در کنار پرده می توان نور محیط را تنظیم نمود.
پرده زبرا یا پرده دبل رول چیست

مکانیزم موتوری پرده زبرا


می توان با تجهیز پرده به یک موتور الکتریکی ظریف و کوچک از سیستم موتوری و ریموت کنترل استفاده کرد که بوسیله آن می توان از فاصله دور عمل بالا و پایین و سایه روشن کردن را بصورت اتوماتیک انجام داد. در این حالت با استفاده از ریموت میتوان به آسانی از انواع حالتهای پرده زبرا استفاده نمود و نور محیط را تنظیم کرد.

تفاوت پرده شید و زبرا


یکی از مهمترین تفاوت های پرده شید و زبرا این است که پرده شید برخلاف پرده های زبرا قابلیت سایه روشن شدن ندارند و برای عبور دادن نور فقط باز و بسته (با بالا و پایین رفتن) می شوند. پرده های زبرا این امکان را می دهد که بدون بالا و پایین کردن پرده، دید به بیرون کاملا از بین برود.

مزایای پرده های زبرا


با پرده های زبرا میزان نور قابل کنترل است.
تنظیم نور بدون جمع شدن پرده و با استفاده از قابلیت رولی این پرده ها صورت می پذیرد.
با توجه به راه راه بودن لایه ها، میتوان طرح ها و ترکیب های متنوعی (با میزان نور متفاوت) را ایجاد کرد.
نسبت به سایر مدل های پرده های کرکره ای، به صرفه تر است چراکه در آن واحد دو عملکرد سایر پرده های افقی و رولی را دارا است.
دوام و عمر پرده های زبرا بالا است.
نصب پرده های زبرا آسان و سریع است.
وزن این پرده ها نسبتا سبک است.
این پرده ها را می توان بصورت برقی و با ریموت کنترل نیز نصب کرد.
پرده های زبرا دارای طرح و رنگ های متنوعی هستند.
نظافت و تمیز کردن پرده های زبرا آسان است.
پرده های زبرا با توجه به ظاهر مدرن و نیز مناسب بودن برای هر محیطی و هر اتاقی، بسیار محبوب واقع شده اند.

مدل های زیبا و متنوعی از پرده زبرا در بازار موجود است؛ با توجه به اینکه انتخاب پرده با مدل و طرح و رنگ مناسب، نقش مهمی در طراحی دکوراسیون داخلی دارد، بهتر است با توجه به نوع دکوارسیون منزل خود طرح مناسبی از پرده زبرا را برای خرید انتخاب کنید.
advertising