تاثیر گل های آپارتمانی در دکوراسیون داخلی منزل

مد و زیباییدکوراسیون

- 97/09/02
تاثیر گل های آپارتمانی در دکوراسیون داخلی منزل

چیدمان گل های آپارتمانی تزئینی در منزل


گل ها و گیاهان باعث ایجاد طراوت و تازگی در زندگی ما میشوند و نگهداری از آن ها در منزل میتواند طراوت و سرزندگی را وارد محیط خانه کند و کمی از استرس های روزمره بکاهد. گیاهان آپارتمانی را میتوانید به شکل های مختلف در گوشه و کنار منزل بچینید و با آن ها منزل خود را دیزاین کنید,گلدانهای زیبا احساس متفاوتی را در دکوراسیون منزل ایجاد می کنند.بیایید کمی صادقانه و روراست تر در رابطه با این موضوع صحبت کنیم. چیدمان گل در منزل و استفاده از گل و گلدان در دکوراسیون منزل علاوه بر اینکه آرامش و حس خوبی به فضا القا می کند بوی خوشی را نیز برای شما به ارمغان می آورند، پس نباید از آنها غافل شد.استفاده از گل و گلدانهای زیبا و مختلف در دکوراسیون منزل شما به این معناست که شما می توانید طرح های رنگی متفاوتی از آنها را در فضای خانه و دکوراسیون منزل و یا دکوراسیون اتاق خواب خود به همراه داشته باشید. تهیه و خریداری گل و گلدان گل و حتی گل آرایی در منزل اصلا کار سختی نیست.شما به راحتی می توانید دکوراسیون منزل خود را با بهترین احساس لطافت و آرامشی که ممکن است همراه کنید.
تاثیر گل های آپارتمانی در دکوراسیون داخلی منزل

نکات نگهداری از گل های آپارتمانی در دکوراسیون منزل


1.خانم ها خوب میدانند که گاهی اوقات گذاشتن گلدان و گیاهان در منزل میتواند موجب بی نظم و کثیف بنظر آمدن خانه بشود، بنابراین اگر تصمیم دارید از فضای سبز و طبیعت در خانه لذت ببرید باید درنظر داشته باشید که گیاهان نیاز به مراقبت و رسیدگی روزانه دارند. نکته ی اول اینکه همیشه گلدان ها در قسمت نورگیر خانه زیباتر بنظر می آیند، مثلا کنار پنجره ها. زیرا این صحنه ایست که ما بطور معمول در طبیعت میبینیم و برای چشم ما دلچسب تر است. علاوه بر آن نور خورشید سبزی و درخشندگی گیاهان را چندبرابر میکند. بنابراین حتی الامکان در قسمت های کم نور خانه از گلدان استفاده نکنید، حتی اگر گیاه شما احتیاج به نور زیادی ندارد.

2.به عنوان نکته ی بعدی سعی کنید گلدان ها را در تمام خانه پخش نکنید. یک یا دو قسمت از خانه را به فضای سبز اختصاص دهید و همه ی گلدان های خود را آنجا بگذارید. دیدن همه ی گیاهان در کنار هم صحنه ی زیباتری میسازد. فراموش نکنید شما نمیخواهید این حس را به بیننده القا کنید که وارد جنگل شده است .پخش و پلا بودن گیاهان موجب شلوغ و بی نظم بنظر رسیدن خانه میشود.

3.هرگز از گلدان های پلاستیکی مشکی برای نگهداری گیاهان استفاده نکنید. حتما گلدان ها را تعویض کنید. گلدان های سفالی رنگ نشده و گلدان های سفید لعابی جزو بهترین انتخاب های موجود برای گیاهان سبز هستند. ترکیب رنگی قهوه ای، سفید و سبز، ترکیبی کامل است و در عین سادگی نمایی بسیار شیک و زیبا ایجاد میکند. البته با توجه به هارمونی رنگ منزل خود میتوانید از گلدان هایی متناسب استفاده کنید. بهرحال توجه به زیبایی و تمیزی گلدان ها از نکات بسیار مهم در نگهداری گیاهان است.

4.حتما هرروز یا یک روز درمیان گلدان ها و برگ های گیاهان را گردگیری کنید. برگ گیاهان خیلی زود کدر و خاک گرفته میشود و بنابراین برای حفظ درخشندگی نیاز به سیدگی روزانه دارند. علاوه بر آن اسپری کردن آب روی برگ ها هم برای سلامتی گیاهان مفید است، هم زیبایی آنان را دو چندان میکند.

5.فضای اطراف گلدان ها را ساده و مینیمال بیارایید. سعی کنید حتی الامکان فضای اطراف گلدان ها روشن، پرنور، و خلوت باشد و از المان های تزئینی دیگر در نزدیکی آنها استفاده نکنید؛ به این شکل زیبایی گیاهان خیلی بیشتر به چشم می آید و فضا آراسته، مرتب و شیک خواهد بود. رنگ سفید انتخاب مناسبی است، زیرا سبزی گیاهان و رنگ چوب و یا گلدان های رنگی را تقویت میکند و تمرکز چشم بیننده را بر آنها زیاد میکند.

6.حتما در میان گلدان های خود از گیاهانی با برگ های بزرگ استفاده کنید. برگ های بزرگ بیشتر به چشم می آیند و از نظر بصری تصویر زیباتری میسازند. ضمن اینکه اکثر این نوع گیاهان به دلیل عمر بالای برگ ها و جذب زیاد نور خورشید، رنگ سبز تیره ای دارند که در ترکیب رنگ با سایر گیاهان بسیار زیبا میشوند.

استند و قفسه های گل و گلدان


شما می توانید با کمک خلاقیت و علایق خود گلدانهای زیبا و متفاوتی را با دکوراسیون منزل خود همراه کنید. وجود طرح های مختلفی از گلدان گل در فضای خانه به تناسب نور و حتی دکوراسیون منزل شما می تواند احساس خوب و آرامش را بیش از پیش برای شما ایجاد نماید. پیشنهاد جالبی برای شما داریم: به سراغ قوری و ظرف های قدیمی خود بروید و از آنها نیز به عنوان گلدان گل استفاده نمایید.برای اینکه یک عنصر دکوری در منزل با گیاهان داشته باشید میتوانید یک قفسه دکوری بسازید و گیاهان سبز گل های خود را روی آن باسلیقه بچینید. طبقه وسط این قفسه را خالی نگذارید و با یک سری وسایل تزیینی آن را دیزاین کنید.این قفسه اصلا جاگیر نیست و کسانی که خانه های کوچکی دارند و دوست دارند از گیاهان آپارتمانی در منزل شان نگهداری کنند میتوانند از این قفسه ایده بگیرند, میتوانید طبقه وسط را هم کاکتوس های کوچک بچینید.برای آن دسته از گیاهانی که به نور بیشتری نیاز دارند میتوانید میتوانید یک جا گلدانی نردبانی درست کنید و کنار پنجره قرار دهید سپس گیاهان با گلدان های کوچک را داخل آن بچینید, گیاهان بزرگتر را میتوانید روی زمین کنار آن ها قرار دهید.

گلدان های آویز در دکوراسیون


گلدان های آویزی که استفاده از آن ها از قدیم در منزل ما ایرانی ها مد بوده و هست, این گلدان ها یکی از ایده های دکوراتیو هستند که میتوانید با استفاده از آن ها دکوراسیون خود را تزیین کنید.گلدان های گیاهان را در ارتفاع های مختلف نسبت به هم قرار دهید. از پایه های چوبی برای قرار دادن گلدان های گیاهان استفاده کنید. ترکیب چوب با سبزی گیاهان ترکیبی بسیار طبیعی و دلچسب از کار درخواهد آمد. نیازی نیست هزینه ی سنگینی بکنید، میتوانید از جعبه های میوه برای اینکار استفاده کنید، با کمی اسپری براق کننده یا رنگ چوب، میتوانید دکوراسیون بسیار زیبایی بیافرینید.

ایده گل آرایی در منزل


برای داشتن گلدان هایی زیبا خود دست به کار شوید و از ایده های مختلف استفاده کنید. گلدان های سفالی خام، زیبایی طبیعی خاصی دارند، شما میتوانید با اسپری یا قلم مو، حاشیه ی بالای آنها را به رنگ های سفید، مسی یا هر رنگی که دوست دارید رنگ کنید. میتوانید از لیوان های بزرگ یا پارچ های قدیمی برای کاشتن گل و گیاه استفاده کنید. سبدهای حصیری نیز ایده ای خاص و بسیار زیبا برای کاشتن گیاه هستند. حتی میتوانید با پیچیدن یک پارچه ی نخی سفید و یک گره ی بزرگ و قشنگ، گلدانی زیبا بسازید. گل آرایی و چیدمان گل در منزل ایده خوبی است در حقیقت اگر بتوانید به تناسب دکوراسیون منزل و شرایط حاکم بر آن به سراغ انتخاب گل و گلدانهای زیبا بروید موفق خواهید شد؛ برای مثال گل رز برای دکوراسیون داخلی با سبک کلاسیک بسیار همخوانی داشته و زیبایی دوچندانی به آن می بخشد. این درحالی است که گل هایی مثل ارکیده برای دکوراسیون مدرن انتخاب بهتری هستند.یکی از بهترین ایده ها برای گیاهان آپارتمانی این است که از جعبه های چوبی میوه استفاده کنید و با قرار دادن آن ها کنار هم یک جای زیبا برای گیاهان درست کنید, مانند تصویر بالا جعبه های چوبی را کنار هم بچینید و گیاهان آپارتمانی کوچک و بزرگ را داخل آن ها قرار دهید.

استفاده از گل روی میز کار


علاوه بر فضاهایی مثل دکوراسیون آشپزخانه و دکوراسیون نشیمن، قرار دادن گل و گلدانهای زیبا در دکوراسیون اتاق کار نیز ایده بسیار خوبی خواهد بود. همچنین می توانید به قرار دادن گلدان گل با گل هایی پراکنده در دکوراسیون حمام نیز فکر کنید.این کار به شما کمک می کند که در این فضاها احساس بسیار خوبی را به همراه داشته باشید

موفقیت در تمام این موضوعات به نوع چیدمان گل در منزل بستگی دارد؛ برای مثال استفاده از شاخه های تکی از گل های متختلف در یک گلدان در شرایطی می تواند بهترین گزینه باشد. این در حالی است که بر اساس سبک دکوراسیون منزل شما ممکن است گاهی گلدانهای زیبا با انبوهی از گل ها انتخاب درست تری به حساب آیند. پیشنهاد ما این است که برای دکوراسیون داخلی منزل خود از گل نیلوفر و گیاه نعنا غافل نشوید.
advertising