مزایا و معایب کفپوش سنگ برای منزل

مد و زیباییدکوراسیون

- 97/08/30
مزایا و معایب کفپوش سنگ برای منزل

خصوصیات و ویژگی های کفپوش سنگ


سنگ کف پوش طبیعی حاوی سود های نسبی زیادی در مقایسه با بقیه کف پوش های جایگزین است. مانند هزینه نگهداری حداقل؛ طول عمر طولانی، قابلیت بازیافت و به کار بردن دوباره و مهم تر از همه، اگر از بتونه کاری با ترکیبات ارگانیک فرار پایین به کار ببریم، سنگ کف پوش طبیعی موجب افت کیفیت هوای داخل ساختمان نیز نمی شود. این خصوصیات موجب می شوند تا سنگ طبیعی به یک مورد عقلانی برای پوشش مکان های پرتردد تبدیل شود. اين كفپوش يكي از محبوب ترين كفپوش ها به شمار مي آيد. كفپوش سنگ لوكس ترين نوع كفپوش است. اگر از نظر قيمتي به انواع كفپوش نگاه كنيم، مسلما گران قيمت ترين كفپوش، كفپوش سنگ خواهد بود. معمولا از آن در خانه هاي لوكس استفاده مي شود و نفرات كمي وجود دارند كه مي توانند كف خانه خود را كفپوش سنگ كنند.با توجه قيمت خانه هاي مجلل و پنت هاوس ها استفاده از اين نوع كفپوش طبيعي است. هر چقدر يكپارچگي سنگ بيشتر باشد قيمت آن افزايش مي يابد. همچنين سختي خود سنگ و رگه ها و نقوش آن عامل ديگري در تعيين قيمت آن مي باشد.
مزایا و معایب کفپوش سنگ برای منزل

انواع سنگ ساختماني برای کفپوش سنگ


سنگ هاي ساختماني انواع مختلفي دارند كه برخي از آنها در نما و برخي ديگر در كف زمين و برخي نيز در هر دو كاربرد دارند. براي آشنايي بيشتر شما به معرفي انواع سنگ هاي ساختماني مي پردازيم.

سنگ گرانيت برای کفپوش


از آن براي فضاي داخلي و خارجي ساختمان استفاده مي شود. يكي از محبوب ترين سنگ ها مي باشد. اغلب استفاده از در پياده رو ها، نمای ساختمان، پیشخوان آشپزخانه و كف ساختمان مي باشد. سنگ گرانيت داراي دانه هاي متوسط تا درشت مي باشد. سخت ترين سنگي است كه در كفپوش ها از استفاده مي شود. درخشش سنگ گرانيت فوق العاده است. از اين سنگ به طور وسيعي براي كف ساختمان استفاده مي شود. در هنگام نصب به دليل امكان لقي بايد دقت بيشتري در زيرسازي و ريختن ملات صورت گيرد.

سنگ تراورتن برای کف پوش


نوعي سنگ آهك متخلخل مي باشد. از نوع سنگ هاي تزئيني است. از اين سنگ براي استفاده در كفپوش سنگ استفاده مي شود. سنگ تراورتن درخشش ندارد، اما در صورتي كه به صورت طبيعي در كفپوش به كار رود يك فضاي گرما در خانه ايجاد مي كند. رنگ ها و نقوش آن متنوع تر از سنگ هاي ديگر است. يكي از بزرگترين معايب آن امكان خش افتادن روي آن است.

سنگ آهک برای کفپوش


از اين سنگ براي كف ساختمان استفاده مي شود. با گذشت زمان سخت تر مي شود. انعطاف پذيري بالايي دارد. رنگ هاي متنوعي از آن موجود است. يكي از معايبي كه دارد جذب آب است، بنابراين بايد در نگهداري از آن به اين نكته توجه شود.

سنگ مرمر برای کفپوش


يكي از سنگ هايي است كه در كفپوش سنگ از آن استفاده مي شود. اين سنگ از سنگ تراورتن سخت تر و انعطاف پذيري بيشتري دارد، اما تعمير و نگهداري آن از تراورتن مشكل تر است. مانند سنگ تراورتن احتمال خش افتادن روي آن وجود دارد. زيبايي آن منحصر به فرد است و توجه هر فردي را به خود جلب مي كند.

سنگ لوح برای کفپوش


از آن براي كفپوش سنگ برای ساختمان ها استفاده مي شود. هر چه متراكم تر باشد كيفيت آن بهتر است. يكي از سنگ هاي تيره است و تيرگي آن سبب جذاب تر شدن آن شده است. توجه داشته باشيد در هنگام نصب كفپوش با سنگ لوح حتما افراد متخصص و ماهر را به كار بگيريد.

مزاياي استفاده از كفپوش سنگي


در طی قرون زیادی سنگ طبیعی به عنوان عنصر بهتر برای ساخت کف پوش در همه دنیا مورد کاربرد بوده است. اضافه بر زیبایی بی نهایت آن، احتیاج کم به نگهداری و ماندگاری زیاد آن موجب شده به عنوان یک مورد پایدار برای پوشش کف عنوان شود. در این متن می خواهیم به تفسیر سود های به کار بردن سنگ طبیعی به عنوان کف پوش در مکان های پر رفت و آمد بپردازیم.اگرچه کف پوش سنگی تا پایان عمر ساختمان ماندگاری دارد، ولی عمر آن با پایان ساختمان تمام نمی شود. ماندگاری بالای سنگ طبیعی، آن را به یک ماده ایده آل برای مرمت و کاربرد دوباره در استفاده های مختلف تبدیل کرده است. این قابلیت، نه تنها موجب صرفه جویی در هزینه های نصب می شود، بلکه هزینه های زیست محیطی را هم کم می کند. زمانی که به سنگ عمر دوباره می دهیم، از مصرف انرژی، آب و مواد مورد احتیاج برای استخراج و فرآوری جلوگیری می شود.

1.سنگ ها داراي ماندگاري بالايي هستند. اگر توجه داشته باشيد در اغلب امكان باقي مانده از گذشته، در آنها سنگ به كار برده شده است. اين نشان مي دهد اين كفپوش ماندگاري دائمي در خانه شما خواهد داشت. اگر قصد شما استفاده از كفپوش سنگی است كه ساليان سال و حتي تا پايان عمر براي شما ماندگار باشد، سنگ تنها گزينه است.
2.نياز به تعمير و نگهداري كمي دارد. ماهيت كفپوش سنگ به گونه اي است كه نياز به بازسازي و نگهداري ويژه از آن ندارد. كفپوش چوبي نياز به پرداخت در دوره هاي زماني دارد اما كفپوش سنگ نياز كمتري به پرداخت در طول زمان دارد.
3.ماهيت كفپوش سنگ سرد است. اين ويژگي در ميان تمام كفپوش ها منحصر به فرد است. اگر شما نياز داريد تا فضاي خانه خود را خنك كنيد استفاده از اين كفپوش بهترين گزينه است. اين كفپوش به ويژه براي مناطق گرمسيري بسيار مناسب است.
4.به خوبي گرما را انتقال مي دهد. در صورتي كه در مناطق سردسيري زندگي مي كنيد و تمايل به استفاده از كفپوش سنگ داريد، بايد حتما و قبل از نصب آنها براي گرمايش كف تمهيدات لازم را بيانديشيد. در اين صورت كفپوش سنگ به خوبي گرما را از كف انتقال داده و فضاي داخلي ساختمان كمك مي كند. اين كفپوش عايق گرما نيست و براي گرمايش از كف مناسب است.
4.سنگ خاصيت دفاعي در برابر گرد و غبار دارد. اگر شما به گرد و غبار در خانه حساسيت آلرژيك داريد حتما از كفپوش سنگ استفاده كنيد. كفپوش سنگ منفذي براي ماندن گرد و غبار در آن ندارد.
5.به راحتي تميز مي شود. يكي از مهمترين ويژگي هاي كفپوش سنگ آساني تميز نگهداشتن آن است، كافي است شما با ساده ترين وسايل نظافت خانه آنها را تميز كنيد. سرعت اجراي نظافت هم بسيار بالاست.
6.اين كفپوش بسيار زيباست. اين كفپوش زيبايي زيادي دارد و به تنهايي مي تواند هر خانه اي را لوكس جلوه دهد.

معايب استفاده از كفپوش سنگ


1.كفپوش سنگ بسيار سخت و در صورت برخورد اشيا و يا كودكان با آن امكان آسيب ديدگي وجود دارد.
2.كفپوش سنگ ليز است و امكان سر خوردن روي وجود دارد.
3.هنگام كشيدن وسايل روي آن سر و صداي زيادي براي طبقه پايين توليد مي كند.
4.قيمت آن بسيار گران است.
5.اين كفپوش بسيار سنگين است و نياز به مهارت در نصب دارد.

تاثیر کف پوش سنگ کیفیت هوای داخل ساختمان


برخی از کف پوش ها، به علت به وجود آوردن گرد و غبار، مواد آلرژی زا و ترکیبات ارگانیک فرار برای کاربرد در محیط های بسته خوب نیستند و موجب به وجود آمدن آلودگی هوای داخل ساختمان می شوند. گرد و غبار و مواد آلرژی زا می توانند باعث مشکلات تنفسی، پوستی و چشمی شوند. تأثیر تنفس ترکیبات ارگانیک فرار از سردرد تا تحریک تنفسی متفاوت است و بعضی هم سرطان زا کشف شده اند.
advertising