نکاتی مفید برای خرید مودم WIFI

علمی و تکنولوژیعلمی

- 97/08/12
نکاتی مفید برای خرید مودم WIFIداشتن يک مودم با کيفيت و قدرتمند می تواند به کاربر کمک کند مشکل کمتری در برقراری اتصال به شبکه داشته باشد. با توجه به اين که امروزه بيشتر کاربران به جای رايانه های روميزی و PC از لپ تاپ و تبلت استفاده می کنند و اغلب در هر خانه ای بيش از يک سيستم رايانه ای برای اتصال به اينترنت وجود دارد، مودم های بی سيم يا همان WiFi از محبوبيت بالاتری برخوردار شده اند.
بيشتر مودم های WiFi دارای 4 پورت LAN هستند، يعنی می توان 4 سيستم PC يا لپ تاپ را به صورت مستقيم به آن ها وصل کرد. البته مودم های بی سيم تک پورت هم در بازار وجود دارد که نسبت به مدل های 4 پورت ارزان تر است. در ضمن برخی از مودم های بی سيم دارای 2 يا 3 آنتن هستند که عملکرد آن ها را بهتر می کند، اين نوع مودم ها اگرچه کمی گران تر هستند اما برای محيط های بزرگ مانند شرکت ها يا خانه های بزرگ مناسب ترند. همه مودم های بی سيم و روترها در محدوده فرکانسی 2٫4 گيگاهرتز کار می کنند. مودم های بی سيم به لحاظ برد و محدوده پوشش، سرعت انتقال اطلاعات و کيفيت ارسال سيگنال باهم فرق دارند.
مودم های بی سيم سری A و B: اين مودم ها قديمی ترين نوع مودم های بی سيم هستند که پوشش داخلی آن ها بسيار ضعيف تر از مودم های بی سيم سری N و G است و محدوده پوشش داخلی اين مودم ها حدود 15 متر و پوشش خارجی آن ها 23 متر است.
مودم سری G: حرف G در مودم های بی سيم مخفف کلمه Good است. مودم های بی سيم سری G در حال حاضر در بسياری از موارد قابل استفاده هستند و می توانند گزينه مناسبی برای استفاده خانگی باشند.
پوشش داخلی مودم های بی سيم اين سری حدود 46 متر و پوشش خارجی اين نوع مودم ها حدود 91 متر است که تقريبا 2 برابر محدوده ای است که مودم های سری A و B می توانند پوشش دهند. مودم های بی سيم سری G همچنين می توانند اطلاعات را با حداکثر سرعت ۱۲۸ مگابايت در ثانيه انتقال دهند و از نظر قيمت نسبت به سری A و B گران تر اما نسبت به سری N ارزان تر ند.
مودم های سری N: حرف N در مودم های بی سيم مخفف Newest Generation به معنی جديدترين نسل است. اين مودم ها بهترين گزينه برای استفاده کاربران خانگی و تجاری و شرکت ها و محيط های بزرگ تر هستند. پوشش داخلی مودم های بی سيم سری G حدود 76 متر و پوشش خارجی 82 متر است که در مقايسه با سری های ديگر بهتر و با کيفيت تر ند.
advertising