چگونه پسورد وای فای مودم را پنهان کنیم

علمی و تکنولوژینرم افزار

- 97/08/06
چگونه پسورد وای فای مودم را پنهان کنیمبرای افزایش امنیت WI-FI می توان کاری کرد که فقط خودتان از وجود WI-FI تان باخبر باشید و بقیه افراد نتوانند WI-FI شما را پیدا و به آن دسترسی پیدا کنند. در این حالت SSID وای فای شما پنهان می شود و متصل شدن به آن کمی دشوار تر ، با پنهان کردن WI-FI افراد برای متصل شدن به WI-FI شما ، باید SSID را هم بدانند. این کار شاید کمی مشکل باشد برای همین آموزش این کار را برای شما فراهم کرده ایم.

پنهان کردن وای فای


در ابتدا باید به تنظیمات مودم خود بروید. برای این کار ابتدا باید در نوار آدرس مرورگر آیپی 192.168.1.1 را بنویسید و جست و جو کنید.
شاید این آیپی ( 192.168.1.1 ) برای بعضی ها متفاوت باشد. برای به دست آوردن IP مودم می توانید از طریق خط فرمان ویندوز (cmd) اقدام نمایید.
پس از جستجو با همچین صفحه ای روبه رو می شوید. این صفحه وابسته به نوع مودم می تواند متفاوت باشد.
اگر پس از جستجو نتوانستید به تنظیمات مودم خود دسترسی پیدا کنید ، باید دستگاه خود را کابل شبکه ( LAN ) به مودم متصل کنید. در بعضی موارد پیش می آید که در صورت اتصال به صورت بیسیم به مودم امکان رفتن به تنظیمات مودم موجود نباشد.
چگونه پسورد وای فای مودم را پنهان کنیم
در این صفحه باید رمز و نام کاربری خود را که پشت مودم نوشته شده است را وارد کنید. ممکن است اصلا صفحه ای برای وارد کردن رمز باز نشود و فقط یک پنجره کوچک با دو فیلد Username و Password باز شود. این پنجره هم وابسته به نوع مرورگر متفاوت است.

رمز عبور و نام کاربری شما به طور پیش فرض admin است.
پس از وارد کردن رمز عبور و نام کاربری خود و در صورت صحیح بودن به تنظیمات مودم منتقل می شوید. در تصویر زیر تنظیمات مودم با رابط کاربری نارجی رنگ نمایش داده شده است. توجه کنید که رابط آبی رنگ هم وجود دارد. حال به کشو یا تب interface setup بروید و سپس به قسمت wireless بروید. این قسمت برای مدیریت اتصال بیسیم و WI-FI مودم شما است.

برای پنهان کردن WI-FI خود در قسمت Multiple SSIDs Settings گزینه ی Broadcats SSID را No کنید. با این کار SSID شما اصطلاحاً پخش نمی شود. به قول خودمان پنهان می شود.

به پایین صفحه بیایید و گزینه ی SAVE را انتخاب کنید تا ذخیره شود.
حال اگر تازه می خواهید با تلفن همراه خود به WI-FI خود وصل شوید نمی توانید چون پنهان است. برای وصل شدن باید یک شبکه ی WI-FI در تلفن همراه خود بسازید و مشخصات WI-FI خود را وارد کنید ( رمز و نام و نوع امنیت ) اما اگر قبلا وصل بودید نیازی نیست. در لپ تاپ ها هم اکثرا WI-FI های پنهان را شناسایی می کنند ، اما باز هم برای متصل شدن نیاز به SSID دارند.
advertising