معرفی سبک بی آلایش اسکاندیناوی در دکوراسیون داخلی

مد و زیباییدکوراسیون

- 97/08/26
معرفی سبک بی آلایش اسکاندیناوی در دکوراسیون داخلیدر کنار سبک‌ هایی مختلف از چینش در دکوراسیون داخلی که تا به امروز بیشتر با آن‌ ها سروکار داشته‌ اید، شاید نام سبک اسکندیناوی کمی برای شما غریب باشد؛ اما باید بگوییم سبک اسکاندیناوی یکی از آن دسته سبک‌ ها در دکوراسیون داخلی بوده که اگر به‌ خوبی با آن آشنا شوید محال است که از آن دست بکشید.
معرفی سبک بی آلایش اسکاندیناوی در دکوراسیون داخلی
سبک دکوراسیون اسکاندیناوی به مینیمال بودن معروف است. در این سبک تمام اشیا را ساده و در عین حال با کارایی و عملکرد بالا انتخاب می کنند. در این سبک تمام فضا را اول خالی می کنند، هر شی که در فضا وجود داشته، برداشته می شود و دکوراسیون داخلی از ابتدا شروع می شود تا این که به فرم هایی خالص و ساده برسند. تشخیص مبلمان سبک اسکاندیناوی بسیار راحت است، به طور مثال هر وقت میزی دیدید که بدون هر گونه جزئیات اضافی است مطمئن باشید که متعلق به این سبک است.

در واقع این سبک نوعی سبک بی‌ آلایش بوده که از ساختاری ساده و بی‌ تکلف بهره می‌ برد. در گذشته زمانی که این سبک در اسکاندیناوی ظهور کرد، دولت برای کاهش فاصله‌ های طبقاتی دست به اقداماتی زده بود و تصمیم بر آن بود تا فقر در کشور کاهش داده شود، شاید یکی از دلایل بی‌ آلایشی و بی‌ تکلفی همین اقدام باشد که در سبک اسکاندیناوی روی‌ داده است.

در سبک اسکاندیناوی، چیدمان از محبوبیت جهانی برخوردار بوده و یکی از ویژگی‌ های بارز آن سادگی و وقاری است که با خود همراه دارد. وسایلی که به این سبک انتخاب می‌ شوند، همگی در کنار سبک‌ های دیگر به‌ راحتی نشسته و از عناصری هستند که با هر وسیله دیگری در هر سبکی به‌ راحتی هماهنگ خواهند شد.

یکی از مشخصه‌ های اصلی در این نوع از سبک رنگ سفید آن است که به‌ مانند برف و یخ در شمال اروپا بوده و به بزرگ‌ تر جلوه دادن فضا کمک می‌ کند. عموماً وسایلی که در این نوع سبک جای دارند از چوب طبیعی درختانی هم چون ساج، کاج و چنار بوده و عمده وسایل انتخابی آلومینیوم، شیشه، کروم و استیل می‌ باشند.
advertising