نکات و ترفند های هایلایت کردن موها

مد و زیباییآرایش و زیبایی

- 97/08/22
نکات و ترفند های هایلایت کردن موهادوست دارید کمی موهای خود را روشن تر نمایید؟ هایلایت کردن مو می تواند ظاهر جدیدی به شما ببخشد و باعث شود موهای شما زیر نور خورشید بدرخشد. اما اگر نتوانید هایلایت مناسبی برای موهای خود انتخاب کنید ظاهر خوبی نخواهید داشت.در این مقاله قصد داریم بایدها و نبایدهای هایلایت کردن را با هم مرور کنیم. پس همراه ما باشید.

چهره خود را در نظر بگیرید


در هایلایت کردن محل قرار گیری آن بسیار مهم است و نکته کلیدی محسوب می شود. همیشه هایلایت روشن تر را در اطراف فریم چهره خود قرار دهید. هایلایت باید در ریشه تیره تر و نوک مو روشن تر باشد. این موضوع باعث می شود موهای شما زیر نور خورشید به خوبی بدرخشد.

بعد و عمق را فراموش نکنید


زمانی که موهای خود را هایلایت می کنید باید عمق و بعد را در نظر داشته باشید. هایلایت می تواند اندازه و روشنی متفاوتی داشته باشد و باید بتواند خود را با پایه رنگی مو هماهنگ سازد. اطمینان حاصل کنید که هایلایت با تن رنگی طبیعی مو هماهنگ است.اگر پایه گرم تری دارید باید هایلایت گرمی داشته باشید. اگر پایه رنگی سردی دارید باید هایلایت شما نیز با آن منطبق باشد.

رنگ های مختلف زیادی اضافه نکنید


اگرچه بعد می تواند جذاب باشد اما استفاده زیاد از انواع رنگ ها می تواند ظاهر غیر طبیعی به شما ببخشد. هرگز بیشتر از سه سایه رنگی در موهای خود استفاده نکنید. یک رنگ پایه، هایلایت و کمی روشن کافی خواهد بود. در غیر اینصورت موهای خوبی نخواهید داشت.

هایلایت خود را با فصلی که در آن هستید سازگار و هماهنگ کنید


هایلایت باید در تابستان روشن تر و رنگ پریده تر باشد. زیرا شما زمان زیادی را در خارج از خانه به سر می برید. در فصل زمستان نیز هایلایت باید عمیق تر و طلایی تر باشد.

از رنگ بسیار روشن استفاده نکنید


هرگز از رنگ بسیار روشن که با تن رنگی شما سازگار نیست استفاده نکنید. اینکار باعث می شود چهره خوبی نداشته باشید. همیشه رنگ پوست و موی خود را مدنظر داشته باشید. همچنین نباید کنتراست زیادی بین رنگ پایه و هایلایت وجود داشته باشد. هایلایت نباید بیش از سه سطح روشن تر از رنگ پایه باشد.

از هایلایت خود مراقبت کنید


رنگ هایلایت شما نیاز به مراقبت دارد. سعی کنید از توصیه ارایشگر برای محافظت از آن پیروی نمایید. از مرطوب کننده مناسب استفاده کنید که سولفات پایینی دارد. از نرم کننده مناسب برای شستن موهای خود استفاده کنید. از شامپویی بهره ببرید که برای موهای رنگ شده تولید شده است. هفته ای یکبار از نرم کننده استفاده نمایید.

می توانید از روغن نارگیل برای موهای خود بهره ببرید. برای اینکار کافیست یک قاشق چایخوری روغن نارگیل را به مدت چند ثانیه در مایکروویو قرار دهید و آن را بر روی موهای خود اعمال نمایید. اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند و سپس بشویید. زمانی که بیرون از منزل و در فضای باز هستید بهتر است از محصولات محافظت کننده در برابر اشعه ماورا بنفش استفاده کنید. نور خورشید می تواند رنگ مو را خراب کند. قبل از اینکه به استخر بروید موهای خود را با روغن محافظتی بپوشانید.
advertising