ماسک های خانگی برای داشتن مو هایی سالم و زیبا

پزشکی و سلامتپوست و مو

- 97/08/12
ماسک های خانگی برای داشتن مو هایی سالم و زیبازمستان و هوای سرد می تواند تاثیر منفی روی موهای شما بگذارد. در تابستان نیز، آب شهری و بسیاری از فاکتورهای دیگر و همچنین خیلی از محصولات مخصوص مو می توانند روی مو تاثیرات نامطلوبی داشته باشند. پس وقتی موهایتان خشک و شکننده می شود و درخشش خود را از دست می دهد، باید چکار کرد؟ بهترین روش، تهیه یک ماسک خانگی برای رفع مشکل تان است. بسیاری از خانم ها به دلایل مختلفی علاقه دارند محصولات زیبایی شان را خودشان درست کنند و استفاده از ماسک های مو از جمله روش های درمانی محبوب خانم ها به شمار می رود. بنابراین در ادامه این مقاله، با چند ماسک موی خانگی و طبیعی مورد علاقه بسیاری از خانم ها که سالم ترین و زیباترین موهایی که در عمرتان داشته اید را به شما می دهند، آشنا خواهید شد.

فواید ماسک های مو خانگی


این ماسک های مو بسیار آسان هستند و اکثرشان از چیزهایی که در آشپزخانه دارید درست می شوند. از سس مایونز و تخم مرغ گرفته تا روغن نارگیل و حتی ماء الشعیر، می توانید از بسیاری از مواد فوق العاده برای درمان موهایتان استفاده کنید. این مواد بسیار ملایم هستند و برای از بین بردن خشکی موها در زمستان و وز موها در هوای شرجی تابستان، گزینه های عالی می باشند. چه موهای بلندتر و نرم تر بخواهید، و چه فقط به دنبال سلامت بیشتر موهایتان باشید، این روش های درمانی باعث می شوند گیسوان خود را بیشتر دوست داشته باشید.
نکته مورد توجه درباره این ماسک موها، این است که به آسانی بودن تهیه می شوند و اینکه موهایتان را ابریشمی و زیبا می کنند. اگر بخواهید تجمع مواد و محصولات مختلف را از روی موها پاک کرده، یا به رشد موهایتان کمک کنید و یا صرفا به دنبال ماسک تغذیه کننده ای باشید که جلوی خشک شدن موهایتان را در زمستان بگیرید، باید گفت این ماسک موهای خانگی عالی هستند.

ماسک موی خانگی ضد خارش پوست سر


لیمو و روغن زیتوندر طول پاییز و زمستان، خشکی پوست سر می تواند باعث خارش سر شود که کمی خجالت آور هم می باشد. یک درمان عالی برای حل این مشکل، استفاده از ماسک موی خانگی آب لیمو و روغن زیتون است. این ماسک بسیار آسان است و فورا خارش سرتان را متوقف می کند. برای تهیه آن، تنها لازم است کمی آب لیمو را با روغن زیتون و مقداری آب مخلوط کنید، آن را به موها زده و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و بعد موها را شامپو کنید. بلافاصله در پوست سرتان احساس بهتری خواهید کرد.

ماسک موی خانگی مخصوص موهای چرب


پوست لیموداشتن موهای چرب، مشکلی است که بسیاری از خانم ها و آقایان از آن رنج می برند. این ماسک موی خانگی مشکل موهای چرب را برطرف کرده و موهایتان را سالم و درخشان می کند. برای درست کردن این ماسک، به ترکیب مقداری پوست لیموی رنده شده و سرکه سیب نیاز دارید. این ترکیب تعادل pH موهایتان را برگردانده و تولید چربی اضافی موها را خنثی می کند. درنتیجه موهایی درخشان و بدون برق اضافه خواهید داشت.

ماسک موی خانگی برای نرمی و رشد مو


آووکادو و روغن زیتوناین ماسک کاملا طبیعی حاوی آووکادو است که می تواند به رشد موها و نرم شدن عمیق آنها کمک کند. علاوه برآن، آووکادو برای پوست تان نیز مفید می باشد. این ماسک مو، حاوی روغن کرچک نیز می باشد که تاثیر بسیار زیادی برای نرمی موها دارد. به علاوه، در صورت استفاده منظم از این ماسک، موهایتان به میزان قابل توجهی بلند خواهد شد. برای تهیه این ماسک مو، مقداری آووکادوی له شده را با روغن کرچک مخلوط کرده و روی موهایتان بگذارید. پس از ۱۵ دقیقه آن را بشویید.

ماسک موی خانگی مخصوص موهای آسیب دیده


موزموز و روغن زیتون، پایه های اصلی این ماسک هستند که برای ترمیم موهای آسیب دیده بسیار عالی می باشند. اگر از محصولات موی زیادی مثل رنگ مو استفاده می کنید یا به طور مرتب از دستگاه های حرارتی مثل سشوار، بابلیس یا اتوی مو استفاده می کنید، ممکن است شاهد خشکی یا وز موها در انتهای آن ها شوید. این ماسک فورا سلامتی را مجددا به موهای شما برگردانده و آن را ابریشمی و درخشان می کند. تنها کافی ست این دو ماده را با هم ترکیب کرده و برای ۱۵ دقیقه روی موهایتان قرار دهید.

ماسک موی خانگی درخشان کننده


ماءالشعیراین ماسک حاوی ماء الشعیر، تخم مرغ و روغن بادام است که می تواند به راحتی موهایتان را صاف و درخشان کند. ماء الشعیر برای موها بسیار مفید است و افزوده شدن تخم مرغ و روغن بادام به ماسک، زیبایی طبیعی را به موها بازگردانده و آن را به نرمی ابریشم می کنند. ماسک را به مدت یک ساعت روی موها بگذارید و سپس شست و شو دهید تا موهای زیبایتان نمایان شود.

ماسک موی خانگی نرم کننده


شیر و نارگیلاگر می خواهید موهای نرم و قابل کنترلی داشته باشید، شیر یک گزینه عالی برای شماست. این ماسک از شیر و در کنار آن تخم مرغ و روغن نارگیل تهیه می شود تا بتواند موهایتان را صاف و درخشان و البته نرم کند. وقتی این مواد را با هم ترکیب کردید، ماسک تهیه شده را به موهایتان بزنید. سپس باید موها را گرم کنید تا فولیکول ها باز شده و ماسک بتواند به ریشه موها نفوذ کند. این ماسک مو، ماسکی فوق العاده برای استفاده بعد از شست و شوی عمیق موهاست و تمامی مواد شیمیایی مضر را از موها جدا می کند. اگر قصد دارید ماسک موهای متفاوتی با روغن نارگیل تهیه کنید، اینجا کلیک کنید.

ماسک موی خانگی ضد ریزش


عسل و ماستماست حاوی برخی ویتامین ها و پروتئین هایی است که برای کمک به رشد موها عالی هستند. همه ما هر روزه با ریزش مو روبرو هستیم، بعضی بیشتر و بعضی کمتر. اگر احساس می کنید میزان ریزش موهایتان بیشتر از میزان رشد آن هاست، این ماسک موی تهیه شده با ماست برای کمک به جایگزینی موهای از دست رفته تان، گزینه ای عالی می باشد. ماست را با عسل و سرکه سیب مخلوط کنید. این ماسک کمک می کند موهای شما مرطوب شده، و آن ها را تغذیه می کند تا استحکام موهایتان افزایش پیدا کرده و شکستن شان کمتر شود.

ماسک موی خانگی برای رشد موها


نارگیل و روغن زیتوناگر می خواهید موهایتان در مدت زمان کوتاه، رشد قابل توجهی داشته باشد، این ماسک یک شبه گزینه عالی برایتان خواهد بود. در این ماسک مو از روغن زیتون، تخم مرغ و روغن نارگیل جهت تحریک فولیکول های مو و واداشتن آن ها به رشد، استفاده شده است. اگر از این ماسک چند مرتبه در هفته استفاده کنید، می توانید ظرف یک ماه یا بیشتر، تغییر قابل توجهی در بلندی موهای خود مشاهده کنید. درست کردن این ماسک بسیار آسان است و واقعا باعث می شود موهایتان بلند و زیبا شود. تنها کاری که باید انجام دهید، ترکیب این مواد و قرار دادن آنها روی موهایتان است.

ماسک موی خانگی برای موهای وز


آووکادوهیچکس موهای وز را دوست ندارد. عوامل بسیاری ممکن است باعث وز شدن موها شوند و این ماسک تمام آن ها را از بین می برد. این ماسک مو، حاوی آووکادو است؛ آووکادو حاوی روغن ها و پروتئین هایی است که برای نرم کردن موهای شما عالی هستند. آووکادو تنها ماده تشکیل دهنده این ماسک است؛ مگر اینکه بخواهید ماسک تان خواص دیگری هم داشته باشد و به آن تخم مرغ، خامه ترش یا مایونز هم اضافه کنید. در غیر اینصورت، تنها کافی است آووکادوی له شده را به موهایتان بزنید.

ماسک موی خانگی برای موهای فر


سس مایونزچه موهای طبیعی خودتان حالت فر داشته باشد و چه با دستگاه های حالت دهنده آن را فر زده باشید، این ماسک موی خانگی یکی از گزینه های ضروری است تا موهای فرتان زیبا و تابدار بماند. در این ماسک از مایونز و تخم مرغ و چند ماده رایج در آشپزخانه استفاده شده است. می توانید از این ماسک هر هفته استفاده کنید تا موهای فرتان را تحت کنترل درآورده و به موهای خود، درخشش زیبایی ببخشید.
advertising