نکات آرایشی برای خانم های عینکی

مد و زیباییآرایش و زیبایی

- 97/08/13
نکات آرایشی برای خانم های عینکیاگر عینک می زنید به نکاتی برای آرایش خود احتیاج دارید. آرایش کردن به خودی خود، برای بیشتر خانم ها کار دشواری است و اگر مورد عینک نیز به آن اضافه شود، برای خیلی ها یک کار نشدنی به نظر می آید. با این وجود عینک زدن به این معنا نیست که نمی توانید با آن آرایش کنید. کاری که نیاز دارید انجام دهید، پیدا کردن راهکارهای آرایشی است که به شما کمک کند تا بهترین و مناسب ترین آرایش را انجام دهید. از راهکارهای کانتورینگ گرفته تا رژلب های مناسب، ما راهکارها و نکات آرایش خانم های عینکی داریم که باعث می شود صورت شما از پشت قاب عینک بدرخشد.

کانتورینگ را یاد بگیرید


از آنجا که عینک بر روی چشم های شما سایه می اندازد، بهترین کار این است که بعضی از قسمت های پوست خود را روشن کنید یا به نوعی از کانتورینگ کمک بگیرید. در قسمت های اطراف بینی و همچنین زیر چشم ها از کرم پودر روشن تر استفاده کنید. این روش آسان، می تواند خیلی کارساز باشد اما اگر می خواهید تغییر اساسی ایجاد کنید می توانید از رژگونه برنزه بر روی گونه ها، پره های بینی و بالای پیشانی استفاده کنید.

ابروهای خود را با قاب عینک متناسب کنید


علاوه بر اینکه بهتر است همیشه ابروهای خود را تمیز و مرتب نگه دارید، باید توجه داشته باشید که فرم ابرو با اندازه و استایل عینک تان همخوانی داشته باشد. اگر عینک شما قاب بزرگ و ضخیمی دارد بهتر است ابروهای خود را نازک تر و انحنادار کنید. از طرف دیگر، در همراهی با قاب های ظریف، اگر ابروها پرپشت و ضخیم باشند، ظاهر شما بهتر به نظر می رسد.

آرایش چشم ها را بیشتر کنید


یکی از مهم ترین نکات آرایش خانم های عینکی این است که آرایش کمتری برای چشم های خود به کار ببرند. جهت اطلاع شما باید بگوییم آرایش غلیظ چشم و توی چشم، شما را خیلی خوب جلوه می دهد. می توانید خط چشم گربه ای بکشید و یک سایه ی خیره کننده به پلک خود بزنید. وقتی می خواهید سایه انتخاب کنید بهترین کار این است که رنگ قاب عینک خود را هم در نظر داشته باشید.

لب ها را کمتر جلوه دهید


همه ما این قانون کلی را می دانیم که یا باید چشم ها را هایلایت کرد یا لب ها را؛ هیچوقت نباید هر دو را با هم هایلایت کرد. اگر عینکی دارید که رنگش خیلی توی چشم می زند و می خواهید آن را با یک سایه به همان رنگ یا همان درجه از چشمگیر بودن، در داخل چشم ست کنید، باید لب ها را کمتر جلوه دهید. بنابراین سراغ رژلبی با رنگ خنثی بروید یا فقط از برق لب استفاده کنید.

حتما رژگونه بزنید


وقتی عینک می زنید و لب هایتان هم رنگ طبیعی دارند بهترین راه برای افزودن کمی رنگ به صورت، استفاده از کمی رژگونه است. بهتر است از رژگونه ی پودری استفاده کنید تا مثل رژگونه ی کرمی، روی قاب عینک شما مالیده نشود. سراغ رنگ صورتی بروید و آن را روی قسمت برجسته ی گونه ها بزنید تا سرخی آن ها طبیعی به نظر برسد.

در گوشه ی پلک پایین خود، کمی اکلیل بزنید


یکی از نکات آرایش خانم های عینکی این است که باعث می شود چشم ها خیلی بزرگ تر از چیزی که هستند به نظر برسند. اگر دوست دارید چشم های شما بیشتر به چشم بیایند بهترین راه این است که کمی اکلیل رنگی به گوشه پلک پایین خود بزنید. با این روش ساده، توجه دیگران را به چشم های خود جلب می کنید. مطمئنا خیلی ها از چشم های شما تعریف خواهند کرد!

سایه ی دودی بزنید


بیشتر خانم های عینکی فکر می کنند هیچوقت نمی توانند سایه دودی بزنند. برای اینکه خیالتان راحت شود باید عرض کنیم که این کار امکان پذیر است. فقط باید نکاتی را در مورد آن رعایت کنید تا به خوبی یک سایه ی دودی بزنید. تمام کاری که باید انجام دهید این است که خط چشم را دو لایه بکشید تا چشم های شما از پشت عینک دیده شود و بعد سایه را استفاده کنید. از اینکه اینگونه سایه دودی شما با عینک، فوق العاده به نظر می رسد، شگفت زده خواهید شد.

خط چشم خود را پخش کنید


از آنجا که عینک باعث شده چشم های شما درشت تر به نظر برسند، یکی از مهم ترین نکات آرایش خانم های عینکی این است که توجه دیگران را به سمت چشم ها جلب کنید. می توانید این کار را با پخش کردن سایه یا خط چشم، زیر پلک پایین یا بالا انجام دهید.

خط چشم را دور تا دور کل چشم بکشید


اگر فکر می کنید عینکی که شما استفاده می کنید باعث شده چشم های شما کوچک تر شوند، می توانید با کشیدن خط چشم در تمام اطراف چشم خود، آن ها را بزرگ تر جلوه دهید. خط چشم مشکی مدادی این کار را به خوبی انجام خواهد داد.

گونه های خود را هایلایت کنید


یک نکته دیگری که راجع به عینک دوست خواهید داشت این است که بخش های مختلف صورت مثل گونه ها را پررنگ تر جلوه می دهد. اگر دوست دارید گونه های شما بیشتر از این هم جلوه کند می توانید از کرم پودر روشن یا هایلایتر استفاده کرده و آن را روی گونه ها بزنید تا صورت شما مثل همیشه لاغر به نظر برسد!

از فرمژه استفاده کنید


اکثر خانم های عینکی فکر می کنند که اگر ریمل بزنند ممکن است به لنز عینک بمالد و نه تنها ظاهرشان را بلکه عینک را هم خراب کند. خوشبختانه می توانید به کمک یک روش با خیال راحت مژه ها را بلندتر و فرتر کنید. از فرمژه استفاده کنید و ببینید چطور می تواند چشم های شما را باز کرده و آن ها را از همیشه قشنگ تر کند.
advertising