آموزش آرایش روزانه ساده و شیک صورت

مد و زیباییآرایش و زیبایی

- 97/08/10
آموزش آرایش روزانه ساده و شیک صورتهدف از آرایش روزانه صورت معمولا جلوه دادن بیشتر اعضای طبیعی صورت، پوشاندن لکه ها و عیوب پوست و ایجاد ظاهری تر و تازه و سرحال است. آرایش روزانه معمولا ملایم تر از آرایش شب است؛ چون نور طبیعی خورشید آرایش غلیظ را بیشتر نمایان می کند. اما آرایشی که در طول روز انجام می دهید باید در عین حال که چند لایه نیست، ماندگار هم باشد. برای انجام آرایش روزانه صورت ترفندهایی وجود دارد که می تواند این میکاپ ساده شما را بسیار جذاب کند.

صورت تان را بشویید


شستن صورت برای حفظ سلامتی پوست تان و به خاطر ماندگاری آرایش خود، هر روز صبح را با شستن صورت تان آغاز کنید. سعی کنید از یک کرم یا ژل شوینده ملایم مخصوص صورت استفاده کنید.
شوینده را به مدت ۳۰ ثانیه و با حرکات دورانی روی پوست ماساژ دهید و به خوبی با آب ولرم بشویید. با یک حوله نرم صورت را خشک کنید و بخشی از رطوبت، و نه کل آن را، پاک کنید.

پوست تان را مرطوب کنید


مرطوب کردن پوست برای اینکه سطحی که آرایش تان قرار است روی آن اعمال شود نرم و صاف باشد، صورت خود را مرطوب کنید. می توانید از تونر، سرم، کرم چشم یا تنها لوسیون مرطوب کننده استفاده کنید. هر یک از این محصولات را زمانی به صورت تان بزنید که پوست هنوز کمی نمناک است.برای جلوگیری از خشکی پوست، بعد از هر بار شستن صورت آن را مرطوب کنید.

ضد آفتاب بزنید


استفاده از کرم ضدآفتاب این کار مخصوصا در فصل تابستان اهمیت زیادی دارد، اما فقط مختص این فصل نیست و باید در تمام طول سال نیز از ضد آفتاب استفاده کنید. از ضد آفتابی با SPF حداقل ۱۵ استفاده کنید و آن را به صورت، گردن و گوش هایتان بمالید.زدن ضد آفتاب و به عمل آوردن محافظت صحیح از پوست در برابر آفتاب، از پوست شما در برابر سرطان، کک و مک، چین و چروک و پیری زودرس جلوگیری می کند.

یک لایه نازک پرایمر بزنید


انتخاب رنگ مناسب پرایمر برای زیرسازی آرایش روزانه صورت هم می تواند به آسانی و سادگی زدن کمی کرم پودر، کانسیلر، و رژگونه بوده و هم می تواند پیچیده تر و همراه با آرایش چشم ها، لب ها و ابروها باشد. زدن پرایمر ضرورتی ندارد؛ اما اگر قصد دارید کمی بیشتر از یک آرایش روزانه ساده زیرسازی کنید، استفاده از آن سبب ماندگاری مواد آرایشی تان می شود.هدف استفاده از پرایمر این است که مواد آرایشی به چیزی بچسبند، چین و چروک ها پر شده و چربی پوست کنترل شود.به منظور استفاده از پرایمر، مقدار اندکی از آن را روی انگشت اشاره بزنید و آن را به آرامی روی صورت بمالید.

کرم پودر بزنید


استفاده از کرم پودراز کرم پودر سبکی استفاده کنید که تا حد ممکن هم رنگ پوست تان باشد. برای زدن کرم پودر از یک اسفنج و یا از انگشت تان استفاده کنید و یک لایه نازک به تمام صورت تان بمالید. کرم پودر رنگ پوست تان را یکنواخت کرده، سطح صافی ایجاد می کند و تیرگی ها را می پوشاند و چون شبیه پرایمر عمل می کند، دیگر نیازی به کاربرد پرایمر ندارید. اگر پوست چربی دارید از کرم پودر مات یا بدون چربی استفاده کنید، اگر پوست تان خشک است از کرم پودرهای مرطوب کننده یا کرمی استفاده کنید و اگر پوست حساسی دارید از کرم پودرهای ضد حساسیت زا و بدون مواد معطر بهره ببرید.همچنین می توانید از ته مایه پوست تان برای انتخاب رنگ کرم پودر استفاده کنید. اگر ته مایه پوست سردی دارید، کرم پودر قرمز یا آبی را انتخاب کنید؛ اگر ته مایه پوست گرمی دارید از کرم پودر طلایی یا زرد رنگ استفاده کنید؛ و چنانچه ته مایه پوست تان خنثی است از کرم پودر عاجی یا شکلاتی استفاده کنید.

از کانسیلر استفاده کنید


استفاده از کانسیلر نیز برای زیرسازی مناسب بوده و از کرم پودر سبک تر می باشد و در عین حال قرمزی ها، مشکلات پوستی و لکه ها را بهتر می پوشاند. مقدار کمی کانسیلر زیر چشم ها و روی تمام لکه ها و جوش های صورت تان بزنید و بعد با انگشتان خود به آرامی آن را پخش کنید. می توانید از کانسیلر جهت کانتورینگ صورت نیز استفاده کنید و کمی روی تیغه بینی و بالای ابروها بزنید. با استفاده از انگشتان تان آن را روی پوست خود پخش کنید.
از همان معیاری که برای انتخاب کرم پودر استفاده کردید جهت انتخاب کانسیلر هم استفاده کنید و سعی کنید رنگ کانسیلرتان با رنگ کرم پودر تان یکی باشد. اگر قصد روشن کردن ناحیه زیر چشم ها را دارید می توانید از کانسیلری که تا دو درجه روشن تر از رنگ پوست تان است استفاده کنید.

با زدن پودر کارتان را خاتمه دهید


پودر آرایشی این مرحله هم یک گزینه انتخابی است؛ اما اگر می خواهید کرم پودر و کانسیلرتان در تمام روز ثابت بمانند، با کمک یک اسفنج یا براش آرایشی، یک لایه نازک پنکیک فشرده یا پودری به صورت بزنید، مخصوصا به قسمت هایی که بیشتر چرب می شوند.پنکیک پودری آرایش تان را لطیف تر می کنند، درحالی که پنکیک فشرده سنگین تر بوده و پوست تان را بیشتر پوشش می دهد؛ مخصوصا اگر پوست چربی داشته باشید.برای اینکه آرایش تان باز هم طبیعی تر شود، می توانید به جای استفاده از کرم پودر یک لایه نازک پنکیک به صورت تان بزنید.

کمی رژگونه بزنید


زدن رژگونه وقتی صورت تان را آرایش کردید، آماده اید با یک چهره عالی و کامل و پوستی صاف از خانه بیرون بزنید. اما اگر دوست دارید کمی رنگ هم به گونه ها و لب هایتان بدهید و چشم های خود را بیشتر جلوه دهید، می توانید این کار را با استفاده از چند لوازم آرایش ساده انجام دهید. با یک براش، کمی رژگونه روی استخوان های گونه بزنید و بعد آن را روی پوست تان پخش کنید.
اگر پوست روشن دارید از رنگ های صورتی، گلبهی یا بنفش روشن استفاده کنید.
اگر پوست متوسط دارید از رنگ های جگری، خردلی، یا آلبالویی استفاده کنید.
اگر پوست سبزه دارید از رنگ های صورتی، برنزه، یا گلبهی-نارنجی بهره ببرید.
در صورتی که پوست تان تیره است از رنگ های بنفش تیره، آجری یا نارنجی غلیظ استفاده کنید.

کمی رژ به لب ها بزنید


رژ لب زدن لزومی ندارد حتما برق لب و یا چپستیک را برای آرایش روز استفاده کنید (هرچند قطعا می توانید این کار را انجام دهید)؛ چنانچه می خواهید آرایش روزانه صورت تان کمی بیشتر رنگ داشته باشد از رژلب های کرمی استفاده کنید و خط لب نکشید. بعد از زدن رژ، آن را با انگشت تان روی لب ها پخش کنید. برای انتخاب رنگ رژلب مناسب برای آرایش روزانه صورت تان، دنبال رنگی باشید که هم رنگ لب هایتان باشد؛ اما کمی درخشان تر و غلیظ تر. اگر در این مورد شک دارید، همیشه می توانید از رنگ صورتی ملایم استفاده کنید.

کمی ریمل بزنید


ریمل زدن اگر می خواهید چشمان تان هم کمی جلوه داشته باشند، مقداری ریمل به مژه های بالا و پایین بزنید. از مژه های بالا شروع کنید، فرچه ریمل را در انتهای مژه ها قرار داده و آن را به جلو و عقب حرکت دهید و به سمت نوک مژه ها ببرید. درحالی که این لایه هنوز خیس است، همین کار را باز تکرار کنید و بعد مژه های پایینی را ریمل بزنید. از ریمل مشکی استفاده کنید تا توجه دیگران را به چشم هایتان جلب کنید؛ مگر اینکه پوست تان خیلی روشن باشد که در این صورت بهتر است از ریمل قهوه ای استفاده کنید.اگر قصد دارید از سایه و خط چشم هم استفاده کنید زدن ریمل را به بعد از انجام این دو کار موکول کنید.
advertising