راهنمای انتخاب صحیح تور عروس

مد و زیباییاکسسوری

- 98/01/19
راهنمای انتخاب صحیح تور عروس

راهنمای انتخاب صحیح تور عروس


تور عروس بطور معمول به همراه لباس سفارش داده می شود و باید با لباس تناسب داشته باشد. در حال حاضر تورها با اندازه های مختلفی دوخته می شوند. قیمتشان برای خرید با توجه به اندازه تور تعیین می شود. تورهای بلندی که حاشیه دانتل دوزی دارند گرانتر از بقیه هستند. البته اگر حاشیه با گیپور دوخته شده باشد قیمتش ارزانتر تمام می شود. به تفاوت های دانتل و گیپور توجه کنید. دانتل ظرافت بیشتری دارد و پارچه مرغوب تری است. در برخی از مزون ها و آرایشگاه ها تور عروس با قیمت های ارزان تری اجاره داده می شوند.

تورهای خیلی کوتاه کاربرد کمی دارند و کمتر کسی آنها را سفارش می دهد. اگر می خواهید یک عروس فانتزی باشید و مدل موهای شما شلوغ و پرکار است انتخاب تورهای خیلی کوتاه شما را از سایر عروس ها متفاوت نشان می دهد. در صورتی که بالا تنه شما کوتاه است تورهایی که ارتفاع شان تا روی شانه می‌رسد، انتخاب ها مناسب تری هستند و کوتاهی بالاتنه را می‌پوشانند.

اگر لباس شما نسبتاً ساده است تورهای بلند حاشیه داری را انتخاب کنید که تا پایین لباس شما امتداد دارد ولی اگر لباستان نگین دار است از تور کوتاه استفاده نمایید. اگر کمی اضافه وزن دارید و می‌خواهید لاغر‌تر به نظر برسید به سراغ تور ساده و کم چین بروید. این تورها بدن شما را کشیده‌تر نشان می‌دهد.

وقتی می خواهید تورهای خیلی بلندی انتخاب کنید که دنباله شان روی زمین کشیده می‌شود بهتر است به فکر تور اضافه هم باشید. این تورها را فقط برای عکاسی در آتلیه یا مراسم عقد روی سرتان بگذارید و قبل از رسیدن به سالن اصلی مراسم، تور کوتاهتری روی سرتان قرار دهید. تورهای بلند دست و پا گیر هستند و معمولا زیر دست و پای مهمانان پاره می شوند. اگر تور را اجاره می کنید این نکته بیشتر اهمیت دارد، باید تور سالمی را به فروشنده تحویل دهید.

اگر بخشی از لباس شما با پارچه دانتل دوخته شده توری را انتخاب کنید که حاشیه هایی از جنس دانتل دارد. این حاشیه های دالبری شکل با لباس شما هماهنگی بیشتری دارند. رنگ تور هم باید با لباس عروس هماهنگ باشد. اگر لباس شما سفید یخچالی است تورهای نباتی را انتخاب نکنید.

قیمت تور عروس


معمولا ارزان ترین تورها آن هایی هستند که هیچ نوع کار دستی روی آن ها وجود ندارد و ساده هستند. این نوع تورها را خودتان در خانه می توانید تهیه کنید و هم چنین می توانید آن را به دست آرایشگرتان بسپارید تا آن را به صورت فانتزی روی شنیون تان مدل دهد.
گران ترین نوع تور آن هایی هستند که کاردست زیادی داشته باشند یا تورهای بلندی باشند یا روی آن ها را با گیپور کار کرده باشند، که البته شکیلتر نیز هستند. از آنجا که تورهای بلند در مراسم عروسی خیلی زود کثیف یا پاره می شوند بعضی از مزون ها ترجیح می دهند تور را به شما بفروشند.

تور عروس بر اساس مدل مو


قبل از انتخاب مدل تور عروس تان با آرایشگر خود مشورت کنید که چه مدل مویی قرار است در روز عروسی برای شما درست کند. چون اگر قرار است تور بلندی را انتخاب کنید باید موهای شما جمع شود تا آرایشگر بتواند تور را به موهایتان محکم کند. و اگر قرار است موهایتان باز باشد باید حتما تور عروس از بلندی موهایتان بلندتر باشد.

تور عروس بر اساس صورت


اگر صورت بیضی شکل یا لوزی (الماسی) داشته باشید، به دلیل اینکه صورت شما کاملاً متقارن و متناسب است، بنابراین انتخاب‌های شما نامحدود می‌باشند.
برای یک صورت کامل گرد، یک تور که در طرفین صورت پایین بیاید، مناسب می‌باشد.
برای یک فک چهارگوش (مربع شکل) رشته‌های پیچیدۀ مناسب می‌باشند. در این حالت، یک تور بلندتر نسبت به تور کوتاه گسترده، بهتر خواهد بود.
اگر شما صورتی کشیده دارید، به دنبال یک تور آبشاری که با یک تاج یا کلاه پهن و یا تاج گل جور است، باشید.
در یک صورت مستطیلی شکل از امتحان کردن تورهای حجیم‌تر نترسید، این حالت پف‌دار باعث می‌شود که صورت شما، بیشتر متقارن و متناسب به نظر برسد.

نکات مهم در انتخاب تور عروس


اگر در اندامتان عیبی دارید، می‌توانید با کمک تور مقداری از آن را بپوشانید و یادتان باشد که نباید اندازه تور را در همان نقطه ایراد اندامتان قطع کنید. مثلا اگر کمر پهنی دارید نباید تور را روی کمرتان قطع کنید. بلکه باید اندازه آن طوری باشد که روی کمرتان را پوشانده و روی باسن قطع شود.

تورهای بلند برای عروس های قد کوتاه مناسب هستند و برای خانم های قد بلند تورهای متوسط و پرچین بهتر هستند.
از تورهای شلوغ پرهیز کنید. این گونه تورها مانع جلوه کردن لباس و تاج و مدل موهای تان خواهند شد.

امروزه تورهایی به بازار آمده که معمولا همراه با یک کلاه کوچک هستند و اندازه آنها بسیار کوچک است. این تورها را جلو سر می‌گذارند تا بتواند بخش کمی از صورت عروس را بپوشاند .اگر قصد استفاده از این تورها را دارید باید بدانید که آن ها فقط با یک لباس و آرایش کاملا اروپایی و ساده جور در می‌آیند. هر چه تورهای بلند سلطنتی‌تر و رسمی‌تر هستند تورهای کوتاه ساده ترند و به سبک اروپایی نزدیک ترند و زیبایی خاص خودشان را دارند.
اگر در لباس تان طرح خاصی مثل گل رز استفاده شده می‌توانید آن طرح را در تورتان نیز تکرار کنید تا جلوه هر دوی آن ها چند برابر شود.

قبل از خریدن تور، حتما انواع آن را روی سرتان بگذارید و امتحان کنید. البته بهتر است این کار را به همراه تاج تان انجام دهید تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید. دقت کنید که تور عروس باید با لباس هماهنگی داشته باشد.
اگر در لباس تان گیپور استفاده شده باشد می توانید تورتان را نیز به همان سبک سفارش دهید. اگر در لباستان مروارید، قیطان دوزی، روبان دوزی و یا حتی شکوفه کار شده باشد می‌توانید تورتان را با آن هماهنگ کنید.
اگر چاق هستید حتما از تورهای کم چین و ظریف و بلند استفاده کنید.

تورهایی که اکلیل دارند فقط برای عروس هایی که در سنین پایین ازدواج می‌کنند مناسب هستند.
اگر مراسم عقد و نامزدی تان را از مراسم عروسی جدا کردید و سر سفره عقد با لباس رنگین نشستید می‌توانید از توری که با رنگ لباستان هماهنگ باشد استفاده کنید. حتی می‌توانید از این تور فقط سر سفره عقد استفاده کنید.
معمولا تورهای ظریف و کم آهار انتخاب بهتری هستند و هرگز از مد نمی افتند.
فراموش نکنید که با لباس عروس شیری و نباتی باید تورهای همرنگ با آن استفاده کرد و هرگز از تور سفید استفاده نکنید، زیرا هر قدر هم اختلاف رنگ آن ها کم باشد، باز هم توجه دیگران را جلب خواهد کرد.
advertising