انتخاب تاج عروس با توجه به فرم صورت

مد و زیباییاکسسوری

- 97/09/19
انتخاب تاج عروس با توجه به فرم صورتتاج انتخابی شما باید با لباس و مدل موها و همینطور فرم صورت‌ تان کاملا همخوانی داشته باشد.تاج عروس یکی از مهم‌ترین اکسسوری های عروس است. به همین علت در انتخاب مدل و نوع آن باید بسیار دقت کرد. هنگام انتخاب تاج نباید اولویتتان زیبایی آن باشد بلکه در زمان انتخاب آن باید به عواملی چون: اندازه سر، اندازه پیشانی، اندازه قد، فرم صورت، نوع لباس عروس، نوع پارچه لباس عروس، نوع جواهرات دقت کرد. بنابراین هنگام خرید تاج باید تمام عوامل را مدنظرتان قرار دهید و تاجی را انتخاب کنید که از هر لحاظ مناسب شما باشد.

تاج مناسب صورت های گرد


اگر صورت گرد و تپلی دارید بهتر است بروید سمت انتخاب تاج‌ های بلند و کشیده. این تاج ها باعث می‌ شود صورت شما کمی فرم بگیرد و کشیده تر به نظر بیاید. اگر صورتتان گرد است مدل موها باید به سمت یک‌ور چپ و یا راست‌کار شود و یک تاج معمولی استفاده کنید و از تاج پهن هرگز استفاده نکنید زیرا صورت شمارا گردتر نشان خواهد داد. تاجی را انتخاب کنید که صورت شمارا کشیده‌تر نشان دهد.
انتخاب تاج عروس با توجه به فرم صورت

تاج مناسب صورت های کشیده


اگر صورت کشیده‌ دارید و موهای تان هم بالای سرتان شینیون شده است می توانید از تاج هایی که روی پیشانی قرار می گیرند و به اسم هدبندی به فروش می رسند، استفاده کنید. اما اگر برای تان مهم است تاج حتما بالای سرتان باشد، بهترین انتخاب یک تاج با ارتفاع حداقل 5 سانتی متر است که بالای آن هلال باشد نه نوک تیز.

تاج مناسب صورت های مربع


از مدل شینیونی استفاده کنید که صورت و پیشانی شما بپوشاند و پهنی صورت شما کمتر نمایان باشد می‌توانید از شینیون مدل کج استفاده کنید. هرگز موها را بالای سرخود جمع نکنید. از تاجی استفاده کنید که بلند باشد حالت چهره شمارا کشیده و استخوانی نشان دهد.

تاج مناسب صورت های مثلثی


ویژگی صورت مثلث این است بیشتر مدل های شنیون روی صورت مینشیند.اما در هنگام انتخاب دقت داشته باشید که تاج بلند نباشد زیرا صورت را کشیده تر از حد معمول نشان می دهد

تاج مناسب صورت بیضی


صورت بیضی صورت نرمالی است و شما می‌توانید هر نوع شینیون و یا تاج را انتخاب کنید.

تاج متناسب با اندازه دور سر عروس


هنگام انتخاب تاج اندازه و دور سرخود را حتماً در نظر بگیرید. اگر سر شما بزرگ است و یا به‌اصطلاح سربزرگی باید تاج شما ظریف باشد. زیرا شینیونی که روی سر شما کار می‌شود و تاجی روی آن قرار می‌گیرد باعث نشود سر شما بزرگ‌تر از حد معمول دیده شود.اگر سر کوچک و ظریفی دارید از تاجی را انتخاب که بسیار کارشده باشد تا روی سر شما خودنمایی کند. و کمی سر شمارا بزرگ‌تر نشان دهد.

تاج متناسب با اندازه پیشانی عروس


بعضی از تاج‌ها روی پیشانی قرار می‌گیرند که نمای بسیار زیبایی به چهره عروس می‌دهد و باعث بیشتر درخشیدن می‌شود. اما نکته‌ای که باید هنگام انتخاب این نوع از تاج در نظر گرفت این است که پیشانی شما باید بلند باشد تا هنگام قرار گرفتن تاج بر روی پیشانی، پیشانی شما گم نشود و یا اینکه تاج بر روی چهره شما غالب نباشد. اگر پیشانی و یا چهره ظریفی دارید این مدل از تاج را پیشنهاد نمی‌کنیم.

انتخاب تاج متناسب با اندازه قد عروس


عروس خانم‌هایی که قدبلندی دارند باید تاج با مدل پهن استفاده کنند تا قد آن‌ها بیش‌ازحد معمول بلندتر نشود. زیرا علاوه بر تاج، شینیون هم‌روی موهای شما کار می‌شود و تاجی که روی موهای شینیون شده قرار می‌گیرد چند سانتی‌متر به‌اندازه قد افزوده می‌شود. اما اگر عروس خانمی قدکوتاهی دارد می‌تواند از تاج‌هایی که تاج کارشده بلندی دارند استفاده کنند. و به کمک تاج مناسب و شینیون به‌اندازه قد آن‌ها اضافه می‌شود.

ترکیب لباس با تاج


اگر لباس شما پر از مروارید، نگین و گل‌های دانتل و تزئینی است بهتر است سمت خرید تاج های شلوغ و پر زرق و برق نروید. اما برعکس اگر لباس شما خیلی ساده طراحی شده و خبری از شلوغ کاری های طراحی نیست، می توانید با خیال راحت دست بگذارید روی پر زرق و برق ترین تاجی که در فروشگاه موجود است.هنگام انتخاب تاج به نوع لباس عروس خود دقت داشته باشید. اگر لباس شما کارشده باشد و از سنگ‌های تزئینی کارشده باشد سعی کنید تاج را ساده و کم‌کارتر انتخاب کنید تا لباس عروس در کنار هم خیلی شلوغ نشوند. حتماً یک کدام را ساده‌تر انتخاب کنید.

هماهنگی جواهرات با تاج


انتخاب تاج به مدل جواهراتی که استفاده می‌ کنید هم ربط دراد. اگر شما سرویس جواهرات پر از نگین پوشیده اید و اتفاقا کمربند روی لباس تان هم نگین دار است و تور روی سرتان هم با دانتل و مروارید کار شده، بهتر است ساده ترین تاج را انتخاب کنید.

انتخاب تاج عروس بر حسب آرایش مو


هنگام تهیه تاج حتماً از آرایشگر خود مشورت بگیرید که چه نوع و سبک تاجی متناسب با چهره شما است. و همچنین مدل شینیونی که می‌خواهید انتخاب کنید حتماً تاج خود را در نظر داشته باشید و متناسب با تاج، شینیون را انتخاب کنید.
اگر موهای شما مش دارد، از تاج های شلوغ استفاده نکنید . زیرا در این صورت نه تاج نه موهای تان نمی توانند زیبایی شان را به نمایش بگذارند.
اگر موها چتری برجسته دارند و شینیون ساده از یک تاج پرکار و شیک و توری که چین دار است استفاده شود.
اگر دوست دارید یک لایه چتری رو صورت شما ریخته و قسمت بالای سر پس از چتری را پوش دهید تاج سر باید کوتاه و فشرده و پرکار باشد.
برای موهایی که شینیون پر کار و شلوغ زده شده از تاج و یا گلهای معمولی و کم کارتر استفاده نمایید.
advertising