اصطلاح برگاموت در عطر و ادکلن به چه معناست

مد و زیباییاکسسوری

- 97/10/26
اصطلاح برگاموت در عطر و ادکلن به چه معناستحتما برای شما هم پیش آمده که در یک سایت زیبایی مقاله‌ای مرتبط با عطر و ادکلن بخوانید، ولی اصطلاحات آن را متوجه نشوید و ناچار شوید سایت را ببندید! شاید هم به یک مغازه عطر فروشی مراجعه کرده باشید و از توضیحات فروشنده آن حتی یک کلمه هم متوجه نشده باشید و فقط سر تکان داده باشید! اگر این مشکلات برایتان پیش آمده اصلا لازم نیست ناراحت و ناامید شوید، شما تنها کسی نیستید که این اتفاق برایش پیش آمده! اصطلاحات مرتبط با عطر و ادکلن معمولا سخت هستند. به همین دلیل، تصمیم گرفتیم در مقاله امروز یکی از این اصطلاحات مدرن و عجیب و غریب، و مرتبط با دنیای گسترده عطر را،بیان کنیم که رایحه برگاموت می باشد.

مشخصات رایحه برگاموت


برگاموت یک میوه کوچک و تقریبا به شکل مرکبات با درخت کوچک بوده که به عنوان ترنج شناخته می شود. این میوه بین لیمو و پرتغال یا گریپ فروت است. تولید ترنج به طور عمده به لوانیون، منطقه ساحلی استان ریجیو در جنوب ایتالیا محدود می شود، جایی که شرایط خاک و آب و هوایی بسیار مناسب برای کشت آن وجود دارد. همچنین در ساحل عاج، آرژانتین و برزیل هم کشت شده ، اما در هیچ بخش دیگری از جهان، برگاموت با همان عملکرد و کیفیت ذاتی رشد نمی کند. برگاموت برگرفته از نام برگامو شهری در ایتالیا است که در ابتدا روغن آن فروخته شد و سپس تبدیل به نمادی از کل آن منطقه و شهر شده است. این میوه خوراکی نیست و برای تولید اسانس ضروری می باشد. اسانس ارگانیک از پوست میوه به دست می آید و از نظر عطر و طعم شیرین آن به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. روغن برگاموت نیز برای طعم استفاده می شود، به طور مثال در چای ارل گری و در آب نبات و در واقع اکثر مردم آن را با چای ارل گری می شناسند. اما همچنین در میان عطرها بسیار محبوب است و برای بسیاری از رایحه ها در هر سبک بو از آن استفاده می کنند: تازه، شرقی، ناب و خالص
اصطلاح برگاموت در عطر و ادکلن به چه معناست

برگاموت رایحه ی برتر


شاید استدلال کنند که ترنج تقریبا در همه جا است و ما می توانیم آن را در بسیاری از رایحه ها با هر سبک داشته باشیم. ترنج یک ماده ضروری برای عطرهایی با رایحه ی پرتغال ، لیمو، روغن برگ نانج، ماندارین، نرلی، اسطوخودوس، آویشن، رزماری است ... بوی تازه ی آن نیز در رایحه ها به طور کلی بسیار به مشام می رسد.اما از ترنج برای عطرهای قوی تر با هر سبک استفاده می کنند .برگاموت " رایحه ی برتر" است، بنابراین ما می توانیم آن را در عطر گل ها، چوب و حتی رایحه های شرقی پیدا کنیم. علاوه بر این، ترنج یکی از رایحه های مطرح در میان رایحه های گل رز، یاسمن، گلسنگ، نعناع هندی و گل لادن است و سازندگان عطرها دوست دارند از ترنج در ترکیب با رایحه های بالا به همراه آمبریا یا وانیل استفاده کنند تا ترکیبات سنگین تر نمایند.

مشخصات بویایی رایحه برگاموت


تلخ، ملایم، همراه با عطر مرکبات، ترکیبی از میوه ها و عناصر معطر، یادآور ادکلن و از آن برای طعم چای ارل گری استفاده می شود.به علاوه برگاموت به عنوان "بهترین گل مرکبات" به علت عطر و بوی بسیار عالی و زیادتر از سایر مرکبات مشهور است. عطری ناب و تازه، تلخ، همراه با عطر گل ملایم و یاد آورنده اسطوخودوس دارد.

برگاموت نماد عطرهای برجسته


برگاموت در بسیاری از رایحه های مرکبات، مانند L`Eau d`Hadrien توسط Annick Goutal، 1981 برجسته است. همچنین یکی از رایحه های اصلی در "Aqua Allegoria Collection" از Guerlain است می باشد که Bergamote Calabria نام دارد.برگاموت به خوبی با مواد معطر تازه مطابقت دارد، همانطور که در «اوج ساواج » توسط دیور(1966) نشان داده شده است.اخیرا، ترنج یکی از رایحه های اصلی خنک کننده، Eau Parfumée au Verte (1992 ) بولگاری است، عطری که در آن برگاموت برای رایحه ی چای سبز هم استفاده گردید. در عطر زنانه، ژان کلود النا نیچه، همچنین ترنج استفاده شد. شرکت های مختلف در سال 2003 ، ترنج را به همراه مشک سفید به کار بردند. در عطر لیلیوم، ترنج نیز رایحه ای است که ما می توانیم ترکیب نماییم و در این نوع رایحه ها، مانند Mitsouko توسط Guerlain از سال 1919 ، همچنان تازه و خوشبو باقی می ماند. به طور مشابه، ترنج تازه باعث تکامل رایحه های شرقی شده و کنتراست با بوهای شیرین ایجاد می کند. مثال اصلی و مشهور Shalimar Guerlain است که 30% ترنج در فرمول خود دارد. خواص اسانس برگاموت آرامش بخش بودن و ضد عفونی کننده است. علاوه بر این، برای شادابی مفید می باشد. برگاموت همچنین یک عنصر مفید برای پوست های چرب است و آخرین فایده، اما نه کم اهمیت، آن نیز به عنوان یک درمان طبیعی ضد اسپاسم استفاده می شود.

ساختار شیمیایی رایحه برگاموت


ساختار برگاموت، شامل دو مولکول لینالیل استات و لینالول است که بوی تازه ای را به اسطوخودوس می دهد . در واقع، لینالول مولکولی است که به طور طبیعی در ترنج و همچنین در اسطوخودوس، نرلی و دانه گشنیز وجود دارد. این عطر تازه، تلخ و شیرین با رایحه ی گل است.

روش استخراج اسانس برگاموت


مانند همه مرکبات، ما از " فشار پوست" استفاده می کنیم تا روغن اسانس ترنج را بدست آوریم. در واقع، برای رسیدن به بوی مرکبات، یک تکنیک خاص استفاده می شود که با اعمال فشار شدید بر روی پوست برای به دست آوردن اسانس می باشد. پوست میوه را جدا می کنند و سوراخ های متعددی در آن به وجود می آورند و به صورت مکانیکی تحت فشار قرار می دهند تا اسانس بدست آید.

و در آخر :
برگاموت یا ترنج یک روغن ویژه است که از پوست میوه‌ای به نام سیتروس استخراج می‌شود. سیتروس یک میوه غیر قابل خوردن و بسیار شبیه به یک پرتقال کوچک است. وجود برگاموت در عطر و ادکلن به آن یک حس تازگی و طراوت می‌بخشد.
advertising