روش تهیه ادویه گرام ماسالای هندی

آشپزی و خوراکیچاشنی

- 97/09/06
روش تهیه ادویه گرام ماسالای هندیادویه گرام ماسالا از ادویه های هندی است . ماسالا به معنای مخلوط ادویه است . گرام نیز به معنی گرم است . پس ادویه گرام ماسالا یعنی ادویه های مخلوط گرم . در هند و برخی دیگر از کشورهای آسیایی برای هر مدل از غذاها گرام ماسالا یا ماسالای مخصوص دارند.پس می توان نتیجه گرفت ادویه گرام ماسالا یک دستور ثابت و دقیق ندارد. بستگی به کشوری که دستور ادویه از آن می آید و ( در هند بستگی به ناحیه و منطقه ای که دستور گرام ماسالا را استفاده می کنند) میزان ادویه ها و نوع و مدلهای آنها با هم متفاوت است . پس برعکس آنچه بیشتر افراد فکر می کنند گرام ماسالا یک ادویه به خصوص و خاص نیست مثل زردچوبه ، زیره گرام ماسالا انواع و اقسام متنوع دارد و ممکن است هر آشپز گرام ماسالای مطابق میل خودش را تهیه کند.

مواد اصلی برای ادویه گرام ماسالا:


جوز هندی 2 عدد
اَنیسون یا بادیان 3 عدد
فلفل سیاه 2 قاشق چایخوری
زیره سبز 4 قاشق چایخوری
زردچوبه 3 قاشق چایخوری
هل 3 قاشق چایخوری
فلفل قرمز یا پاپریکا 2 قاشق چایخوری
رازیانه 2 قاشق چایخوری
برگ بو 5 عدد
میخک 1 قاشق چایخوری
دارچین 3 قاشق چایخوری
زیره سیاه 2 قاشق چایخوری
گل سرخ 1 قاشق چایخوری
زنجبیل 1 قاشق چایخوری
تخم گشنیز 3 قاشق چایخوری

روش تهیه ادویه گرام ماسالا:


1.برای آماده سازی گرام ماسالا باید تمام ادویه ها را درون میکسر بریزید تا پودری یک دست شود سپس با هم مخلوط کنید
2. و درون شیشه ای ریخته و در آن را محکم ببندید و در جای خشک و تاریک نگهداری نمایید.

نکات اصلی جهت تهیه ادویه گرام ماسالا:


1.ترکیب ادویه بستگی به تمایل اشخاص و استفاده از مقدار و نوع ادویه دارد، بعنوان مثال اگر از فلفل قرمز و پاپریکا در این ادویه بیشتر استفاده شود رنگ ادویه به قرمزی می زند و اگر از زردچوبه بیشتری استفاده شود رنگ ادویه به زردی می زند
2.در هند هر غذا دارای ماسالای مخصوص به خود است ؛ گرام ماسالا یکی از معروف ترین ادویه هاست و در اغلب غذاها مصرف می شود و می توانید آنرا در بعضی فروشگاه ها به صورت آماده پیدا کنید.
advertising