روش تهیه سس مایونز خانگی

آشپزی و خوراکیچاشنی

- 97/08/08
روش تهیه سس مایونز خانگیسس مایونز یکی از پر مصرف ترین سس های موجود در دنیاست. این سس خوشمزه را می توانید با انواع سالاد ها و غذاهای فست فودی مانند
ساندویچ ها سرو کنید. در این آموزش کامل ترین روش طرز تهیه سس سفید یا همان سس مایونز را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای تست مقداری سس مایونز تهیه نمایید.


مواد لازم برای سس مایونز


زرده تخم مرغ 2 عدد
روغن مایع 2 لیوان
پودر خردل 1 قاشق چایخوری
سرکه 2 قاشق غذاخوری
آبلیمو 4 قاشق چایخوری
نمک 1 قاشق چایخوری
فلفل مقداری


طرز تهیه سس مایونز:


1.زرده های تخم مرغ ، پودر خردل ، شکر و نمک را داخل کاسه ای بریزید و بزنید تا کاملا یکدست شود ، سرکه و آبلیموی تازه را مخلوط کنید و نصف آن را به مخلوط زرده اضافه نمایید.
2.روغن را قطره قطره اضافه کنید و با همزن یا مخلوط کن بزنید.حتما قطره قطره و پشت سر هم روغن را اضافه کنید ، اگر با لیوان راحت نیستید روغن را داخل ظرف مخصوص روغن یا ظرف سس که میزان روغن در کنترل باشد بریزید ، تا تمام شدن نصف روغن به هیچ وجه توقف نکنید و سریع هم بزنید.
3.پس از اینکه نصف روغن را اضافه کردید و سس خودش را گرفت باقی مانده مخلوط سرکه و ابلیمو را اضافه کنید و در ادامه باقی مانده روغن را کم کم اضافه و مخلوط کنید ( پس از اینکه سس آماده شد و خودش را گرفت دیگر هم نزنید چون سس شل و خراب خواهد شد ).
4.فلفل را پس از اتمام کار به سس اضافه و با قاشق کمی مخلوط کنید ، سس مایونز را 2 ساعت در دمای اتاق بگذارید بماند سپس داخل شیشه بریزید و در یخچال قرار دهید ، بهتر است تا 1 هفته سس را مصرف کنید.


نکات مهم در مورد سس مایونز خانگی:


1- سفیده تخم‌مرغ در تهیه سس مایونز نباید به کار برده شود چون اغلب باعث بریدن سس می‌شود و حاصل کار چیزی نخواهد بود که انتظارش را دارید.
2- این مقدار مواد حدود 1 و 1/4 پیمانه سس مایونز می‌دهد.
advertising