روش تهیه سوپ مرغ و سبزیجات

آشپزی و خوراکیسوپ و آش

- 97/08/15
روش تهیه سوپ مرغ و سبزیجات

مواد لازم برای طرز تهیه سوپ مرغ و سبزیجات :


هویج:6 عدد
کرفس:6 شاخه
پیاز:2 عدد
برگ بو:2 عدد
مرغ: به میزان لازم
نمک: به میزان لازم
فلفل سیاه: به میزان لازم
روغن زیتون: به میزان لازم
کره: کمی
سیر:2 حبه
موسیر:4 عدد
جعفری:5 شاخه
اسفناج:200 گرم
لیمو:1 عدد

نحوه پخت سوپ مرغ و سبزیجات :


1.برای تهیه آب مرغ، 2 عدد از هویج و 2 عدد از کرفس ها را بشویید و خرد کنید.

2.آن ها را به همراه پیاز، برگ بو ها، دانه های فلفل، یک نوک انگشت نمک و تکه های مرغ در قابلمه ای بریزید. قابلمه را پر از آب کنید تا روی همه مواد را بپوشاند. آن را بجوشانید.

3.حرارت را کم کنید و بگذارید مواد برای 1 ساعت قل بزند. در میان پخت چندین بار، مواد سفید جمع شده روی سطح آب را بردارید و دور بریزید.

4.بیست دقیقه قبل از اینکه آب مرغ آماده شود، مواد سوپ را آماده کرده. هویج های باقیمانده رابشویید و پوست بگیرید، کرفس ها را هم بشویید. هر دوی مواد را به ابعاد نیم سانتی متری خرد کنید.

5.در قابلمه ای روی حرارت متوسط، در مقداری روغن زیتون، کره را آب کنید. سیر، موسیر و ساقه های خرد شده ی جعفری را برای 5تا 10 دقیقه تفت دهید، تا نرم شوند ولی تغییر رنگ ندهند. کرفس و هویج را به آن ها اضافه کرده و برای 5دقیقه دیگر بپزید.

6.هنگامی که آب مرغ آماده شد، مرغ (استخوان ها و تمامی تکه های مرغ ) را از آن خارج کرده و کنار بگذارید. آب مرغ را از صافی رد کنید و به ترکیب سبزیجات اضافه کنید. آن را بجوشانید سپس حرارت را کم کنید و بگذارید برای 20دقیقه قل بزند.

7.در این مرحله می توانید سبزی های فصل و دلخواه تان را هم به سوپ اضافه کرده و بگذارید حدود 10 دقیقه دیگر بپزند. در دقایق آخر اسفناج را اضافه کنید.

8.برای پایان کار آب لیمو را در سوپ بچکانید، سوپ را بچشید و در صورت لزوم به آن نمک و فلفل بیشتری بیفزایید.

9.برای سرو، سوپ را در ظرف های مورد نظرتان بریزید، از تکه های مرغ روی آن ها قرار دهید، بر رویشان جعفری خرد شده و مقداری فلفل سیاه بپاشید.
advertising