نحوه تهیه سالاد گادو

آشپزی و خوراکیسالاد

- 97/09/14
نحوه تهیه سالاد گادوبرای درست کردن این سالاد از سبزیجات بخارپز، لوبیا، کلم، خیار، جوانه لوبیا، هویج، گشنیز، تخم مرغ آب پز، سیب زمینی آب پز، پنیر توفوی سرخ شده و سویا سنتی استفاده می شود. بعد از آماده شدن سالاد بر روی آن سس نارگیل ریخته می شود که از سس های مخصوص آسیای شرقی است. این سالاد خوشمزه و متنوع طعم ها و مزه های زیادی را با هم ترکیب کرده و از طرفی رنگ جذاب آن هم می تواند حسابی اشتهایتان را باز کند.

مواد لازم سالاد گادو


سیب زمینی با پوست : حدود 240 گرم
لوبیا سبز : 120 گرم
هویج کوچک : 2 عدد
کلم قرمز یا سبز : 4/1 یک کلم
عصاره سبزیجات کم نمک یا آب مرغ : 6 قاشق سوپخوري
کره بادام زمینی طبیعی بدون نمک : 4/1 پیمانه
سرکه برنج : 1 قاشق سوپخوري
روغن کنجد : 1 قاشق سوپخوري
سیر : یک حبه
زنجفیل تازه : 1 قاشق چايخوري
نمک : یک چهارم قاشق چايخوري
پودر فلفل قرمز تند : نصف قاشق چايخوري
گوجه فرنگی کوچک : 2 عدد
خیار : 2 عدد

طرز تهیه سالاد گادو


1.در ظرف بزرگی آب ریخته شده و منتظر بمانید تا جوش بیاید .
2. سیب زمینی ها را به آب جوش اضافه کنید و 4 الی 5 دقیقه صبر کنید تا نرم شوند.
3.با استفاده از چنگال آشپزخانه ، سیب زمینی ها را در ظرفی که روی آن با حوله پوشیده شده است قرار دهید ، لوبیا را به ظرف اضافه کنید و 2 الی 3 دقیقه صبر کنید تا پخته و نرم شوند.
4. سپس لوبیاها را به ظرف سیب زمینی ها اضافه کنید .
5.این کارها را به ترتیب با هویج ها انجام دهید . کلم را اضافه کرده و 1 الی 2 دقیقه صبر کنید تا پخته و نرم شوند.
6.سپس کلم را آبکشی کنید و به سیب زمینی ها اضافه کنید . فعلا" مواد را کنار گذاشته تا خنک شوند . میتوانید در یخچال قرار دهید تا کاملا" سرد شوند.
7.تابه کوچکی را بر روی حرارت ملایم گذاشته و آب مرغ یا عصاره سبزیجات ، کره بادام زمینی ، سرکه ، روغن ، سویا سس ، سیر ، زنجفیل تازه ، نمکو فلفل را به آن اضافه کنید .
8.همه مواد را به هم بزنید تا حسابی به خورد هم بروند و به آرامی به جوش آید .15 الی 30 ثانیه به هم زدن ادامه دهید تا مخلوطی غلیظ به دست آید سپس از روی حرارت برداشته و در دمای اتاق سرو کنید.
9.برای سرو کردن سیب زمینی ، لوبیا ، هویج ، گوجه فرنگی و خیار را در بشقاب یا دیس قرار دهید .
10.بهتر است تا هر کدام از ترکیبات را به صورت جداگانه و در ظرف پذیرایی بچینید . سس را می توانید روی ترکیبات به طور مساوی ریخته یا در ظرفی جداگانه سرو کنید.
11.ارزش غذایی در هر یک چهارم سبزیجات و دو و نیم قاشق سوپ خوری سس ، شامل کالری 208 ، چربی کل 10 گرم ، چربی اشباع شده یک گرم ، چربی اشباع نشده یک گرم ، فیبر 6 گرم ، کربوهیدرات 24 گرم ، قند 5/7 گرم ، پروتئین 7 گرم ، سدیم 217 میلی گرم.
advertising