آموزش تهیه سالاد مرغ با کرفس

آشپزی و خوراکیسالاد

- 97/08/21
آموزش تهیه سالاد مرغ با کرفسسالاد کرفس و مرغ یک سالاد تابستانه بسیار خوشمزه است که می توانید در کنار وعده های اصلی خود از آن استفاده کنید .برای اطمینان یافتن از سلامت غذاهایی که مصرف می کنید ، استفاده از مواد غذایی ارگانیک را به شما توصیه می کنیم .

مواد لازم سالاد مرغ و كرفس


سینه‌ مرغ ۱ عدد
پیاز ریز خردشده ۱ عدد
کرفس ۳ ساقه
جعفری ساتوری شده ۱ پیمانه
پیازچه ۱ دسته
خیارشور ۱ پیمانه
آبلیمو ۲ قاشق سوپ خوری
ماست‏ ۳ قاشق سوپ خوری
نمک و فلفل و زرد چوبه به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد مرغ و کرفس


۱.سينه مرغ را شسته با كمي نمك و فلفل و مقدار خيلي كمي آب و پياز خرد شده بگذاريد بپزد. حرارت دادن را آن‌قدر ادامه دهيد تا آب مرغ به خوردش رفته و بي‌آب شود. حال، ظرف را از روي حرارت برداريد و كنار بگذاريد تا گوشت مرغ خنك شود، بعد استخوان آن را جدا كرده و شروع به خرد كردن به شكل نگيني كنيد.
۲.ساقه‌هاي كرفس را شسته و روي تخته آشپزخانه با چاقوي تيز به شكل نگيني خرد كنيد و كناري بگذاريد. پيازچه‌ها را پاك كرده و خوب بشوييد سپس در آبكش بگذاريد تا آب آنها گرفته شود، بعد آنها را به شكل حلقه‌حلقه نازك خرد كنيد.
۳.خيارشورها را نگيني ريز خرد كنيد. جعفري‌ها را هم با ساتور ريز خرد كنيد. حالا يك كاسه بزرگ آماده كنيد و تمام مواد را در آن بريزيد و با هم مخلوط كنيد. سس ماست و آبليمو را هم اضافه كرده و خوب مواد را هم بزنيد. مقداري نمك و فلفل اضافه كنيد و دوباره هم بزنيد. سالاد را چند ساعتي در ظرف در بسته در يخچال قرار دهيد تا مزه‌دار و خنك شود سپس سرو كنيد.

نکات سالاد مرغ و كرفس


كرفس اگر جوان و تازه باشد مزه بهتري به سالاد مي‌دهد، پس بهتر است از ساقه‌هاي مركزي و مغز كرفس استفاده كنيد.
اگر رژيم سفت و سختي نداريد و دكتر به شما مجوز خوردن كمي سس مايونز را مي‌دهد به جاي سس ماست، سس مايونز بريزيد.
advertising