روش طبخ استانبول کباب

آشپزی و خوراکیغذاها

- 97/09/18
روش طبخ استانبول کبابترکیه بعد از ایران، سرزمین کباب‌های رنگارنگ و خوش‌طعم است. ترک‌ها ذائقه‌ای مشابه ما دارند و مانند همسایگان شرقی خود به گوشت قرمز علاقه ویژه‌ای دارند. استانبول کباب یک ویژگی منحصربه‌فرد دارد. آن هم اینکه در بین گلوله‌های گوشت تکه‌های بادمجان طعم‌دار خودنمایی می‌کند و نه تنها باعث مفصل‌تر شدن غذا می‌شود، بلکه برای کسانی هم که میانه خوبی با گوشت ندارند، می‌تواند جالب باشد.

مواد لازم استانبول کباب


گوشت چرخ کرده (2 بار چرخ شده) : 1 کیلوگرم
بادمجان : 8 عدد
پیاز ریز : 500 گرم
گوجه فرنگی ریز : 1 کیلوگرم
فلفل سبز قلمی : 20 گرم
کره : 100 گرم
نمک و فلفل : به مقدار لازم
پیاز درشت : 1 عدد

طرز تهیه استانبول کباب


1.پیازهای ریز را پوست کنده و در بخارپز به مدت 10 دقیقه قرار دهید.
2.بادمجان‌ها را شسته و راه راه پوست بگیرید و نیم ساعت در آب نمک بخوابانید تا تلخی آن گرفته شود و دوباره آبکشی و حلقه حلقه کنید.
3.گوشت چرخ کرده را با پیاز درشت که رنده ریز کرده‌اید خوب مخلوط کنید. در این مرحله نمک و فلفل را هم اضافه کنید، سپس در سیخ‌های باریک یک حلقه بادمجان و یک حلقه کوچک از گوشت را قرار دهید و آنقدر این مرحله را تکرار کنید تا سیخ پر شود.
4.سیخ‌های آماده را در روی کباب پز بگذارید و نیم پز کنید، در این مرحله یک ظرف مخصوص فر را چرب کنید و تمام کباب‌ها و بادمجان‌ها که نیم پز شده‌اند را از سیخ به داخل ظرف منتقل کنید و لا‌به‌لای هر کدام از سیخ های کباب شده در ظرف، پیازهای پخته شده را بچینید و روی آن‌ها فلفل سبز قلمی که کباب کرده‌اید را قرار دهید.
5. 100 گرم کره را خرد کرده روی مواد بریزید و روی مواد را با کاغذ فویل بپوشانید و در فر با شماره 400 یا 350 درجه فارنهایت یا 180 درجه سانتیگراد به مدت 20 دقیقه قرار دهید تا کاملا جا بیفتد.
advertising