آموزش تهیه دسر توت فرنگی های شکلاتی با طعم خوشمزه

آشپزی و خوراکیدسر

- 97/10/06
آموزش تهیه دسر توت فرنگی های شکلاتی با طعم خوشمزه

مواد لازم برای طرز تهیه توت فرنگی های شکلاتی:


توت فرنگی تازه :24 تا 30 عدد
شکلات سفید :170گرم
شکلات سیاه :230 گرم

روش درست کردن توت فرنگی های شکلاتی:


1.برای نحوه تهیه توت فرنگی های شکلاتی ابتدا توت فرنگی ها را شسته و خشک می کنیم و دم سبز آنها را باقی می گذاریم؛ مطمئن می شویم که کاملاً خشک شده باشند، چون آب باعث می شود شکلات روی آنها ننشیند.

2.شکلات سفید را به روش بن ماری یا بو سیله ماکروویو ذوب می کنیم. دستورالعمل های مربوط به ذوب را روی بسته شکلات دنبال می نمائیم.
در حالی که ساقه یا "شانه" توت فرنگی را نگه داشتیه ایم، آن را در شکلات سفید ذوب شده فرو می بریم. چرخش سریع و کوتاهی به آن داده و سپس با انگشتمان تکانش می دهیم تا شکلات اضافی آن بریزد. برای یک یا دو ثانیه توت فرنگی را به طرف بالا می گیریم (سر و ته) تا مطمئن شویم شکلات به تنه آن چسبیده است و روی یک کاغذ روغنی قرار می دهیم تا خشک شود.

3.شکلات سیاه را طبق دستورالعمل روی بسته یا به روش بن ماری ذوب می کنیم. برای درست کردن کت، دو طرف توت فرنگی را در زاویه 45 درجه در شکلات فرو می کنیم. اجازه می دهیم شکلات اضافی آن بریزد. روی کاغذ روغنی قرار می دهیم تا خشک شود.

4.مقداری شکلات سیاه را در قیف شکلات ریزی (piping bag) با دهانه بسیار کوچک یا پاکت زیپی که گوشه کوچکی از آن را بریده ایم، می ریزیم و دکمه ها و پاپیون را روی توت فرنگی ها می کشیم.

5.اجازه می دهیم توت فرنگی ها خشک و خنک شوند (اگر به نظر می رسد که خشک شدن خیلی کند صورت می گیرد، برای حدود 3 الی 5 دقیقه توت فرنگی ها را داخل فریزر قرار می دهیم). سپس آن ها را در ضرف مورد نظرمان می چینیم و سرو می کنیم.

6.بهترین زمان برای خوردن این توت فرنگی های شکلاتی، همان روزی است که درست شده اند.

نکات نحوه آماده کردن توت فرنگی:


1.توت فرنگی جزو دسرهای مدرن و توت فرنگی را می توانید در وعده میان وعده دسر سرو کنید .

2.زمان آماده سازی مواد اولیه 15 دقیقه و زمان پخت و انتظار آن در حدود 5 دقیقه می باشد .

3. مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 7 نفر مناسب می باشد .
advertising