نگاهی به سوپر اسپرت زنوو TS1 GT

خودرواسپرت

- 97/09/26
نگاهی به سوپر اسپرت زنوو TS1 GTدرحالی‌که سال 2009شرکت زنوو با عرضه‌ی سوپراسپرت ST1 یک شبه تیتر اول صنعت خودروی دنیا را به خود اختصاص داد، خیلی زود هم فراموش شد. اما حالا با دست پر بازگشته و TS1 GT را معرفی کرده است. یک کارگاه به ظاهر ساده‌ با کم‌تر از 30 نفر پرسنل در کشور سردسیر دانمارک را تصور کنید که 75 کیلومتر هم با پایتخت آن فاصله دارد. مطمئنا کنار آمدن با این واقعیت که این کارگاه خودرویی قابل مقایسه با بوگاتی ویرون بسازد مشکل است، اما واقعیت دارد و آن‌ها مدل ST1 را که بین سال‌های 2009 تا 2016با موتور6.8 لیتری 8سیلندر خود 1104اسب بخار قدرت تولید می‌کرد و ظرف 3 ثانیه به سرعت100 کیلومتر در ساعت می‌رسید در چنین مکانی عرضه شد
نگاهی به سوپر اسپرت زنوو TS1 GT
TS1 GT یک سوپراسپرت با بدنه فیبرکربنی، دیفرانسیل عقب، موتور وسط و دو نفره است که با اتکا به موتور 5/8لیتری V8 تویین توربوی خود قادر به تولید 1163 اسب بخار قدرت می‍باشدبه لطف یک گیربکس پیشرفته با چرخ دنده های هلیکال، توان تولیدی ظرف 40 میلی ثانیه به چرخ های عقب منتقل شده و حداکثر سرعت این سوپراسپرت را به بیش از 400کیلومتر در ساعت خواهد رساند.

در نمای ظاهری ما با نوعی فیس‌لیفت از مدل قبلی مواجه هستیم که به خوبی در بحث آیرودینامیک تقویت شده و در بخش‌های خاصی مثل سپر، کاپوت جلو، سقف و رکاب از فیبر کربن استفاده کرده است. خطوط حجم‌دهنده بسیار هنرمندانه شخصیت تهاجمی این ابرخودرو را تقویت کرده و خصوصا در نمای جانبی زیبایی خاصی به آن بخشیده است.

در معدود تصاویری که منتشر شده، رینگ‌های اسپرت هم‌رنگ بدنه با لاستیک‌های میشلن دیده می‌شوند که پره‌هایی بسیار باریک و جذاب دارند. این چرخ‌ها 19اینچ در جلو و 20 اینچ در عقب خواهند بود. از سویی دیگر به نظر می‌رسد بالچه‌ی عقب ثابت باشد و مثل رقبای قدر زنوو ازجمله کونیگزگ و بوگاتی، قابلیت تغییر زاویه با توجه به فشار هوا و سرعت را ارائه نکند. ارتفاع کف این خودرو از سطح زمین 16 سانتیمتر است که می‌توان برای حضور در پیست، آن را به 11 سانتیمتر کاهش داد. طول این خودرو 4.665 متر، عرض 2.04 متر و ارتفاع سقف آن در شرایط استاندارد 1.20 متر خواهد بود.

مدیران این شرکت اعلام کرده اند کار بر روی نمونه هیبریدی این سوپراسپرت نیز آغاز شده است. TS1 GT که طراحی آن تحت سرپرستی پیتر استیونس، طراح مک‍لارن F1 انجام شده قیمتی نزدیک به 1 میلیون پوند دارد
advertising