نگاهی به خودرو مفهومی مزدا RX 9 مدل 2020

خودرواسپرت

- 97/09/18
نگاهی به خودرو مفهومی مزدا RX 9  مدل 2020مزدا اوایل امسال با رونمایی از مدل RX-Vision شایعه‌های مربوط به جایگزینی مدل RX-8 را قوت بخشید. این خودرو، یک مدل کوپه دوست داشتنی بود که به پیشرانه‌ی روتاری (وانکال) مجهز بود، اما همانطور که پیش‌تر نیز اخبار مبنی بر آن منتشر شده است، مزدا برنامه ای برای تولید نسل جدید آن ندارد. اما حالا فصل دیگری در دفتر سری RX مزدا گشوده شده است و اخباری در مورد این خودروی اسپرت محبوب از توکیو به گوش می رسد.
نگاهی به خودرو مفهومی مزدا RX 9  مدل 2020
حال گویا انتظار طولانی‌مدت جهت تولید خودرویی اسپرت با موتور وانکل در حال پایان است چراکه گزارشی منتشرشده مبنی بر اینکه پس از مدت‌ها انتظار جهت تولید مزدا RX-9، سرانجام هیئت‌مدیرهٔ مزدا تولید این خودرو را برای سال 2020تأیید کرده‌اند. با توجه به این گزارش، اولین پروتوتایپ RX-9 در نمایشگاه توکیو سال آینده معرفی‌شده و نسخهٔ تولیدی نیز در سال 2019رونمایی خواهد شد. پس‌ازاین درنهایت در سال 2020همزمان با جشن صدسالگی مزدا تولید انبوه RX-9 نیز آغاز خواهد شد.

مزدا RX-9 به عنوان یک مدل کوپه دارای یک موتور دوقلوی برقی و یک موتور بنزینی 1/6 لیتری و یک توربو شارژر خواهد بود که حداقل 400اسب بخار خروجی خواهد داشت.مزدا RX-9 مدل 2020این نیرو را به چرخ های عقب منتقل خواهد کرد و دارای وزن 2850پوند به صورت خالص خواهد بود.این خودرو در سال 2019واردبازار خواهدشد

امیدواریم طراحی و ویژگی‌های RX-9 که جایگزین و ادامه‌دهندهٔ راه مدل‌های RX-7 و RX-8 است مشابه کانسپت RX ویژن باشد و مزدا تغییرات زیادی در آن اعمال نکند چراکه RX ویژن از طراحی بسیار زیبا و فوق‌العاده‌ای برخوردار است. بااین‌حال احتمالاً طراحی RX-9 نسبت به کانسپت RX ویژن کمی تعدیل‌شده و کمتر از آن رادیکال خواهد بود اما سبک سنتی دماغهٔ کشیده و عقب کوتاه RX-9 مشابه RX ویژن خواهد بود. البته طول دماغهٔ آن کوتاه‌تر می‌شود. طراحی قسمت جلویی RX-9 به‌احتمال‌زیاد شبیه به دیگر محصولات جدید مزدا بوده و جهت تطابق با قوانین حفاظت از عابر پیاده، خط کاپوت بلندی خواهد داشت.
advertising