کیا از محصول جدید خود کیا سول 2020 رونمایی کرد

خودرواسپرت

- 97/09/09
کیا از محصول جدید خود کیا سول 2020 رونمایی کردزمان مانند برق و باد می‌گذرد و هر روز شاهد خودروهای جدید در این بازار هستیم. چندی پیش تصاویر جاسوسی کراس‌اوور سابکامپکت پرفروش کیا سول 2020 در فضای مجازی و رسانه‌های خبری منتشر شد اما در نمایشگاه خودرو لس آنجلس نسل جدید کیا سول 2020به طور رسمی معرفی شد اگرچه ظاهر کلی این خودرو شبیه مدل قبلی می‌باشد اما در ذات آن تغییرات قابل‌توجهی رخ داده است.
کیا از محصول جدید خود کیا سول 2020 رونمایی کرد
سول 2020 جدید از هویت جعبه‌ای شکل استفاده می‌کنند اما در ظاهر آن برخی عناصر آینده‌نگرانه به ویژه در بخش جلو به چشم می‌خورند. برای مثال یک جفت چراغ جلوی نازک وجود دارد که بالای عناصر مشکی قرار گرفته‌اند و یک جلوپنجره‌ی تیره‌ی بزرگ هم به چشم می‌خورد. در این بخش باید به دیلایت های جدید هم اشاره کنیم. در نمای عقب خودرو چراغ‌های عقب بومرنگی در بالا به هم می‌رسند تا نمایی جالب به کیا سول 2020 بدهند. کیا می‌داند که تنوع در دنیای کنونی بسیار مهم است و به همین علت، نسل جدید کیا سول را در دو تریم GT-Line و X-Line ارائه می‌دهد، این تنوع هم‌اکنون در برخی از مدل‌های کیا برای اروپا در دسترس قرار دارد و مجموعه‌ای از تغییرات ظاهری به منظور بهبود طراحی اسپرت در مدل GT-Line (خودروی قرمز) و مدل X-Line (خودروی سبز) در نظر گرفته می‌شود

تصاویر منتشر شده از داخل کابین این خودرو نیز نشان از فضای بزرگ و جادار است و حاکی از کیفیت بالای تجهیزات داخلی را دارد که به نوعی شاید بتوان گفت با لکسوس LS برابری می‌کند که شامل فرمان چرمی، نوارهای چرمی مشکی به همراه فینیش آلومینیومی در داخل کابین، نمایشگر هدزآپ و وسایل دیجیتالی به روز و … را دارد.یکی از نکات برجسته در کراس‌اور کیا سول 2020، سیستم نورپردازی است که تنظیمات فضای داخلی خودرو را بسته به تنظیمات انتخابی سرنشینان، تغییر می‌دهد. حالت‌های انتخابی شامل ۶ گزینه می‌شود که از جمله می‌توان به حالت مهمانی (Party Time)، کافه، میدنایت سیتی (Midnight city) و مسافرت اشاره کرد.

از نظر قوای محرکه‌ی بکار رفته نباید انتظار موارد زیادی را داشته باشید. مدل‌های پایه دارای پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 147 اسب بخار و گشتاور 178 نیوتون متر خواهند بود. این پیشرانه با یک گیربکس 6 سرعته دستی یا CVT هوشمند همراه می‌شود. افرادی که به دنبال پرفورمنس بیشتر هستند می‌توانند پیشرانه‌ی 4 سیلندر 1.6 لیتری توربو با خروجی 201اسبی و گشتاور 264 نیوتون متری را انتخاب کنند. این پیشرانه هم با یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه جفت شده است.

حالا به مهم‌ترین ویژگی سول جدید یعنی مدل تمام الکتریکی آن می‌رسیم. سول الکتریکی از مجموعه باتری 64کیلووات ساعتی استفاده می‌کند که پشتیبان سیستم شارژ سریع DC بوده و از پیشرانه الکتریکی با قدرت 201اسبی و گشتاور قابل‌توجه 394 نیوتون متری سود می‌برد. کیا هنوز مشخصات عملکردی این خودرو را اعلام نکرده است.چهار حالت رانندگی (اکو، کامفورت، اسپرت و اکو پلاس) وجود دارد که قدرت خروجی به‌طور خودکار باتوجه‌ به کشش موتور الکتریکی، انتخاب می‌شود. همچنین ترمز احیاکننده‌ی هوشمند در کیا سول الکتریکی جدید وجود دارد که کمک بیش‌تری برای کاهش اتلاف انرژی می‌کند.

از نظر ایمنی، سول جدید دارای سیستم‌هایی همچون پیشگیری از برخورد جلو، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، هشدار توجه راننده، هشدار نقاط کور، هشدار برخورد از عقب، کروز کنترل هوشمند و دستیار نوربالا می‌باشد.
advertising