بررسی و مشخصات سوپر اسپرت فراری پورتوفینو

خودرواسپرت

- 97/08/30
بررسی و مشخصات سوپر اسپرت فراری پورتوفینودر میان شرکت هایی که خودرو های سوپر اسپرت میسازند برند فراری ایتالیایی بسیار معروف و محبوب است فراري، نام مدل جدید خود را بر اساس یكی از زیباترین شهرهای ایتالیا كه با طبیعت فوق‌العاده زیبا، بندر رؤیایی و فضایی دل‌نشین و آرامش‌بخش شناخته می‌شود، انتخاب کرده است. حتی در انتخاب رنگ بدنه نیز دقت فراوانی از سوی مهندسان فراری صورت پذیرفته و به‌ افتخار این شهر، به نام قرمز پورتوفینو (Rosso Portofino) نام‌گذاری شده است.پورتوفینو بهترین گزینه برای کسانی است که سرعت و برازندگی را توأمان می‌خواهند.
بررسی و مشخصات سوپر اسپرت فراری پورتوفینو
پورتوفینو جایگزین فراری کالیفرنیا شد. کالیفرنیا پرفروشترین محصول تاریخ فراری تاکنون است که توانست طیف جدیدی از مشتریان را به سمت فراری روانه کند پورتوفینو 2019 ضمن بهره‌گیری از ساختار مشترک با کالیفرنیا، سعی در تقویت نقاط قوت و حذف نقاط ضعف کالیفرنیا دارد.

این خودرو سبک‌تر، سریع‌تر و پرشتاب‌تر از کالیفرنیا خواهد بود. مهندسان فراری به این نتیجه رسیدند که برای اکثر مشتریان، تغییر جزئی در زمان‌گیری صفر تا 100کیلومتر بر ساعت مهم نیست؛ ولی افزایش شعاع حرکتی در بزرگراه به 740 کیلومتر ، افزایش 5 سانتی‌متری فضای پا در صندلی عقب و همچنین جمع شدن و باز کردن سقف متحرک خودرو در سرعت 40 کیلومتر بر ساعت گزینه‌های بهتر و کاربردی‌تری محسوب می‌شوند.سقف متحرک و فلزی پورتوفینو، دوتکه است و فراری آن را بازطراحی کرده. باز و بسته شدن آن در سرعت‌های پایین 14 ثانیه طول می‌کشد و همچنین خطوط طراحی و جزئیات بدنه این مدل، آن را عضلانی‌تر نشان می‌دهد.

این خودرو ار یک پیشرانه به‌روزشده 3.9 لیتری هشت سیلندر توربو دوقلو فراری کالیفرنیا T استفاده میکند که توانی برابر 591 اسب بخار در دور موتور 7500 و 760 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. . همچنین فراری ادعا می‌کند که این مدل نسبت به کالیفرنیا 5 درصد سریع‌تر است و عکس‌العمل بسیار بهتری از خود نشان می‌دهد.قطعات و تجهیزات جدید این پیشرانه 8 سیلندر، بهبود خود را مدیون پیستون‌ها، شاتون‌ها و سیستم جدید مکش هستند. پورتوفینو به‌راحتی به حداکثر سرعت 320 کیلومتر در ساعت می‌رسد و شتاب صفرتا صد کیلومتر آن کمتر از 3.5 ثانیه است در این حالت، جعبه‌دنده به طرز ماهرانه‌ای گشتاور نسبتا زیاد پیشرانه را به خدمت گرفته و به منظور کاهش مصرف سوخت و صدای پیشرانه، سریعا به سراغ دنده‌های بالاتر می‌رود. این خودرو مسیرهای روستایی را با دنده هفت و دور موتور 1500rpm پشت سر می‌گذارد.

وزن کلی این مدل نسبت به کالیفرنیا 10 درصد کاهش و استحکام پیچشی آن 35درصد افزایش یافته است و با افزایش 50 درصدی استحکام نقاط تعلیق، مهندسان می‌توانند پورتوفینو را به سیستم کنترل تعلیق دقیق‌تری مجهز کنند.کمک‌فنرهای جلو و عقب به ترتیب 15.5 و19 درصد سفت‌تر شده‌اند که باعث حرکت بهتر بدنه و کاهش غلتیدن خودرو می‌شود.

طراحی داخلی پورتوفینو از مدل GTC4 lusso وام گرفته ‌شده و شامل رابط سرگرمی 10.3 اینچی در وسط کنسول و یک صفحه‌نمایش کوچک است که اطلاعات عملکردی خودرو، وضعیت سیستم رهیاب و اطلاعات سرگرمی را به مسافران نشان می‌دهد.ترکیب چرم، فیبر کربن و روکش آلومینیوم به این خودرو ظاهری مجلل و باشکوه داده است که با لمس آن احساس خوبی منتقل خواهد شد.

پورتوفینو مخصوص لذت بردن از گشت و گذار در جاده است؛ شاسی این خودرو ثبات و همگرایی لذت بخشی را رقم می‌زند و در حالی که سقف خودرو باز شده است، از رانندگی فرح‌بخش با این خودروی ایتالیایی لذت دوچندان خواهید برد. همچنین با جمع کردن سقف فلزی قادر هستید تا به نحو احسن از جنبه های اسپرت پورتوفینو بهره‌مند شوی
advertising