تسلا مدل S در برابر لامبورگینی هوراکان پرفورمانته

خودرواسپرت

- 98/01/25
تسلا مدل S در برابر لامبورگینی هوراکان پرفورمانتهشتاب باورنکردنی تسلا مدل S P 100D سبب شده است که این خودرو به حریفی قدرتمند برای سوپراسپرت‌ها، حتی لامبورگینی هوراکان پرفورمانته تبدیل شود.
از زمان معرفی سدان الکتریکی تسلا مدل S ویدئوهای مختلفی از شتاب‌گیری فوق‌العاده‌ی این خودرو منتشر شده است و در اکثر موارد، سدان خانوادگی تسلا توانسته رقبای اسپرت و گران‌قیمت خود را شکست دهد. تسلا S P 100D یک سدان برقی ۵ تا ۷ نفره است که هدف از تولید آن، ثبت رکورد در پیست نوربرگ‌رینگ و رقابت با خودروهای سوپراسپرت نیست. تسلا هیچ‌گاه قصد تولید خودرویی سریع با ویژگی‌های سوپراسپرت‌های میلیون دلاری نداشته و البته هیچ‌گاه از مدل S و X به‌عنوان خودروی اسپرت یاد نکرده است.
تسلا مدل S در برابر لامبورگینی هوراکان پرفورمانته
به لطف استفاده از موتورهای الکتریکی با قابلیت تولید آنی حداکثر گشتاور، تسلا مدل S P 100D به سلطان بی‌رقیب مسابقات شتاب‌گیری بدل شده است. این خودرو به دو موتور الکتریکی با مجموع قدرت ۵۸۸ اسب بخار و گشتاور ۱۲۴۷ نیوتن‌متر مجهز است و سیستم چهار چرخ محرک آن قدرت تولیدی پیشرانه‌ها را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. مدل پایه‌ی تسلا مدل S، حدود ۷۶ هزار دلار قیمت دارد و ارزش تسلا S P 100D نزدیک به ۱۵۰ هزار دلار است.

در مقابل، لامبورگینی هوراکان پرفورمانته به یک پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری مجهز است که معادل ۶۴۰ اسب بخار قدرت دارد. این خودرو به یک جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته‌ی اتوماتیک دو کلاچه مجهز است و به قیمت تقریی ۳۳۶ هزار دلار فروخته می‌شود.
advertising