پیش بینی مک لارن از خودروهای فرمول یک در سال 2050

خودرواسپرت

- 97/11/06
پیش بینی مک لارن از خودروهای فرمول یک در سال 2050شرکت مکلارن که بخش خودروهای خیابانی آن این روزها دوران بسیار پرفروعی را سپری می کند، آینده مسابقات فرمول یک را همانند بازی های ویدیویی می بیند. این کمپانی اخیرا در پروژه تحقیقاتی "MCLExtreme" پیش نمایشی از رقابت های فرمول یک در سال 2050 را تجسم کرده که در آن خودروهای حاضر قابلیت های عجیب و غریب و بسیار پیشرفته ای دارند.با توجه به سرعت رشد قوای محرکه‌ی الکتریکی شده و تکنولوژی‌های خودران، پیش‌بینی تغییرات فرمول 1 در 30 سال آینده تقریباً غیرممکن است. البته مک لارن تلاش داشته آینده‌ی خودروهای مسابقه‌ای این رشته‌ی ورزشی پرطرفدار را پیش‌بینی و تصور کند.اگرچه این خودرو طراحی چرخ باز خود را حفظ کرده و همچنان دارای راننده است اما در مقایسه با خودروهای کنونی بسیار متفاوت است.
پیش بینی مک لارن از خودروهای فرمول یک در سال 2050
با دیدن خودرو سریعاً متوجه طراحی ظاهری کاملاً جدیدی خواهید شد. بدنه دارای بال جلوی نصب شده در دماغه خواهید بود که بی‌معطلی به کاکپیت بسته کشیده شده است. بجای استفاده از بال عقب بزرگ، MCLExtreme دارای دو بال انفرادی است که روی چرخ‌های عقب خودنمایی می‌کنند.بدنه‌ی این خودرو همچنین با توجه به آئرودینامیک فعال طراحی شده است. به همین خاطر برخی از قطعات بدنه می‌توانند در سرعت‌های بالا به آسانی جمع شوند و در عبور از پیچ‌ها دوباره باز شوند. خودرو همچنین می‌توانند رنگ‌های مشخصی را که نشان‌دهنده‌ی احساسات راننده است نمایان کند.

طبق انتظار ایده پردازان مکلارن خودروهای فرمول یک آینده را کاملا الکتریکی می دانند. مسیر موجود برای این رقابت ها نیز پیشرفته تر بوده و به لطف تایرهای خاص امکان دستیابی به سرعت 500 کیلومتر در ساعت و همچنین عبور از پیچ های 90 درجه با شتاب جانبی 5G و سرعت 450 کیلومتر در ساعت میسر خواهد شد در سال 2050 خودروهای فرمول یک در حین حرکت بر روی سطح مسیر تعیین شده و از طریق سیم پیچ های القایی شارژ خواهند شد. با پیشرفت های صورت گرفته 10 الی 50 درصد از ظرفیت باتری های خودرو در عرض تنها 10 ثانیه شارژ می شود.

به جای پیت استاپ که اکنون بخشی از رقابت های فرمول یک است، در آینده خودروها احتمالا باید چند دور را در مسیری که مخصوص شارژ تعیین خواهد شد، طی کنند. سرعت شارژ خودروها هم بر اساس سرعت راننده متغیر خواهد بود تا تیم ها استراتژی های خاصی را برای رقابت به رقبا داشته باشند.برای دستیابی به سرعت های بالا، پیست مسابقات دارای سربالایی ها و سراشیبی های بیشتری خواهند بود. رانندگان نیز همانند خلبانان باید لباس های مخصوصی را که دارای بالشتک های باد شونده هستند، بپوشند. این لباس های برای خنثی کردن نیروی گرانش کاربرد خواهند داشت.
advertising