بررسی کامل آئودی A7 مدل 2019

خودرواسپرت

- 97/10/09
بررسی کامل آئودی A7 مدل 2019برندهای خودرو ساز در آلمان یکی از پیشگامان نوآوری طراحی و تولید سبک های جدید خودرو بوده اند فولکس واگن یکی از خودرو سازهای مطرح آلمان این بار عرضه سدان کوپه آئودی A7 را در دستور کار خود قرار داده است آئودی A7 برای اولین بار در سال 2012معرفی شد تا در کنار حفظ خصیصه‌ی لوکس برادر بزرگ‌تر خود، رفتار اسپرت‌تری داشته باشد. A7 را می‌توان قدرتمند‌ترین رقیب مرسدس بنز CLS (سردمدار کلاس سدان کوپ) دانست. البته نباید از بی‌ام‌و سری ۶ گرن‌توریسمو نیز غافل مانداز همان اوایل دهه اخیر میلادی که چشم جهانیان به جمال آئودی A7 روشن شد، این خودرو توانست تا با ترکیب نمودن ویژگی‌های اسپرت ظاهری در شاخصه‌هایی لوکس و تشریفاتی، اعتباری ویژه به کلاس کوپه‌های چهار درب ببخشد. جدیدترین مدل A7 نیز از این قاعده پیروی می‌کند و علاوه بر بهبودهای ظاهری، اصلاحات بیشتری را در زیر پوست خود به همراه داشته است.
بررسی کامل آئودی A7 مدل 2019

نمای بیرونی آئودی A7


ابعاد بدنه نسبت به نسل فعلی چندان تغییر نکرده اما ظاهر A7 2019 از خطوط شکسته و زوایای تیزتری بهره می‌برد. این مدل نیز از نوع هاچبک بوده و در انتهای درب پشت یک اسپویلر وجود دارد که در سرعت‌های بالاتر از 120 کیلومتربرساعت به کار گرفته می‌شود. علاوه بر جلوپنجره شش ضلعی با ارتفاع کمتر، A7 جدید از سه نوع چراغ جلو بهره خواهد برد: چراغ‌های LED، ماتریکس LED و ماتریکس LED به همراه نوربالای لیزری. چراغ‌های عقب هم که در عرض خودرو گسترش یافته‌اند، هرکدام از 13 المنت تشکیل شده که توسط یک نوار LED به یکدیگر متصل شده‌اند. هنگام بازکردن و قفل نمودن درب‌ها، کلیه چراغ‌ها یک مرتبه روشن و خاموش خواهند شدمعماری این خودرو با مدل 2019 خودروی A8 و همچنین نسل بعدی A6 یکسان خواهد بود. البته میزان آلومینیوم به کار گرفته شده در ساختار A8 بیشتر است. از جمله ویژگی‌های برجسته پلتفرم مذکور می‌توان به: سیستم کمکی هیبریدی به همراه باتری 48ولتی، قابلیت بالاتر رانندگی خودران و اینترفیس بازطراحی شده MMI، اشاره نمود.

طراحی کابین A7


در بخش کابین A7 نیز شاهد شباهت‌های زیاد آن به A8 هستیم. دو نمایشگر بزرگ 10.1 و 8.6 اینچی لمسی در بخش میانی کنسول در کنار استفاده از یک نمونه‌ی 12.3 اینچی با نام کابین مجازی، به جای نشان‌دهنده‌های سنتی سرعت و دور‌موتور خودرو، فضای داخلی A7 را متفاوت از رقبای خود می‌کند و فناوری‌های پیشرفته‌ی آن را به خوبی به سرنشینان القا می‌کند. فرمان سه‌شاخه‌ی A7 یکی از تفاوت‌های آن نسبت به نمونه‌ی لوکس‌تر و دوشاخه‌ی به کار رفته در A8 است که هدف از استفاده‌ی آن القای بیشتر حس لوکس بودن خودرو است. برای افزایش راحتی سرنشینان، آئودی در A7 مدل 2019از صندلی‌هایی با قابلیت تنظیم در جهات مختلف و مجهز به گرم‌کن، سرد‌کن و ماساژور استفاده کرده است. این خودرو در دو نوع چهار و پنج صندلی به فروش می‌رسد. سیستم‌های هدآپ دیسپلی، سیستم صوتی پیشرفته‌ی بنگ اند الفسن، چرم والکونا، قابلیت اعمال تنظیمات با دستورات صوتی و تغییر نورپردازی کابین، باعث شده‌اند تا A7 خود را خودرویی کاملا لوکس به سرنشینان معرفی کند.

مشخصات فنی و پیشرانه


برای بازار ایالات متحده تنها یک نوع قوای محرکه در نظر گرفته شده که آن نیز دربر گیرنده یک پیشرانه شش سیلندر وی-شکل به حجم 3 لیتر و توان خروجی 340 اسب بخار به همراه یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه اس ترونیک است که جایگزین نمونه هشت سرعته اتوماتیک معمولی شده است.همچنین سامانه چهارچرخ محرک کواترو نیز به طور استاندارد بر روی این خودرو عرضه شده است بر روی جاده، A7 زیبایی بصری را با پرفومنس مناسب در هم می‌آمیزد. عملکرد گیربکس نرم و دقیق است و صدای پیشرانه در سرعت‌های پایین بسیار ساکت به نظر می‌رسد. در هنگام دنده معکوس نیز گیربکس بسیار سریع و بدون وقفه عمل می‌نماید.ماکزیمم گشتاور تولیدی توسط پیشرانه توربوشارژ شش سیلندر معادل 500 نیوتن متر است که از دور موتور rpm1500 در دسترس خواهد بود. این مقدار گشتاور نه تنها نسبت به قبل افزایش یافته بلکه در دور موتور پایین تری قابل حصول شده است.وزن این خودرو معادل 1815 کیلوگرم است که در مقایسه با مدل قبلی در حدود 68 کیلوگرم کاهش وزن را تجربه نموده است

همانند سدان لوکس A8، آئودی A7 نیز از سیستم برق 48ولتی و بازیافت انرژی جنبشی نیز بهره می‌برد تا در کنار جذب نیرو‌های در حال اتلاف و ذخیره‌ی آن‌ها در باتری‌های لیتیون یونی خودرو، A7 قادر به حرکت با سرعت 54تا 160کیلومتر بر ساعت بدون نیاز به پیشرانه‌ی بنزینی باشد. سیستم جدید استارت/استاپ خودرو نیز اکنون تا سرعت 22کیلومتر بر ساعت فعالیت می‌کند و در صورت عدم نیاز راننده به توان یا وجود خودرو در برابر A7، پیشرانه را خاموش می‌کند و با حرکت خودروی جلویی پیشرانه مجددا روشن شده و به شرایط کاری باز می‌گردد.

سیستم تعلیق و کیفیت رانندگی


سیستم تعلیق این خودرو به دو حالت تجهیز شده با فنرهای فولادی و یا بادی تطبیق‌پذیر خواهد بود که نمونه مورد بررسی در اینجا هم به تعلیق بادی تطبیق‌پذیر مجهز شده است. آئودی ادعا می‌کند که در مدل جدید تمایز میان حالات مختلف رانندگی بیشتر شده و سرنشینان در وضعیت کامفورت بیشترین کیفیت سواری را درک خواهند نمود. ضمنا تکان‌های ناخواسته بدنه نیز به حد کافی تحت کنترل قرار گرفته‌اند. حالت داینامیک به سفتی فرمان اضافه خواهد نمود و البته بهبود خاصی را در هندلینگ خودرو به وجود نخواهد آورد؛ هرچند که هندلینگ احتیاجی به بهبود ندارد. A7 در گذر از پیچ‌ها مانند یک اسکی‌باز ماهر عمل می‌نماید و بخوبی مسیرهای منحنی شکل را پشت سر میگذارد. نمونه مورد بررسی به سامانه چهار چرخ فرمان‌پذیر مجهز شده که به لیست نقاط قوت آن ضمیمه می‌شود.
advertising